728 x 90

تظاهرات در بروکسل – مقر اتحادیه اروپا - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸
تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

در آستانه سی خرداد عید و سرآغاز مقاومت انقلابی روز شهیدان و زندانیان سیاسی و سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی، ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانهای شورشگر بعد ازظهر شنبه ۲۵خرداد-۱۵ژوئن اولین گردهمایی و تظاهرات خود را در بروکسل مقر اتحادیه اروپا برپا کردند. تجمع و تظاهرات با شور و خروش هموطنان آزاده در میدان شومان بروکسل در برابر مقر اتحادیه اروپا برگزار شد.

سپس صفوف راهپیمایی و تظاهرات در خیابانهای پایتخت بلژیک به حرکت در آمد و صدای آزادیخواهی و عزم خلل‌ناپذیر مردم ایران را برای به زیر کشیدن دیکتاتوری تروریستی و برقراری دموکراسی و حاکمیت مردیم طنین‌انداز کرد.

در تظاهرات بروکسل شرکت‌کنندگان و سخنرانان سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه نقض حقوق بشر،ماجراجوییهای تروریستی، جنگ‌افروزی در منطقه برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم قرون‌وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.

 

استرون استیونسون

ما با یک رژیم جنایتکار طرف هستیم. ملاها وزارت اطلاعات و امنیت خود را علیه اپوزیسیون این رژیم شیطانی بسیج کرده‌اند آنها هزاران دلار صرف بسیج های دروغ‌پراکنی علیه مجاهدین در آلبانی کرده‌اند. من و دو عضو ارشد پارلمان اروپا در سفر اخیر خود در آنجا با برادران و خواهران شجاعمان و با خانم مریم رجوی دیدار کردم. ما کتابی درباره دیدارمان نوشتیم که اکنون به چاپ رسیده است.

در داخل ایران،‌ موج عظیمی از سرکوب در جریان است. نقض حقوق‌بشر، نقض حقوق زنان تبدیل به یک افتضاح بین‌المللی شده. آنها تلاش می‌کنند اختناق را بر مردم ایران حاکم کنند. ولی مردم ایران دیگر نمی‌ترسند

درست همان روزی که شینزوابه در تهران بود، آنها به سپاه پاسداران دستور دادند که کشتی‌های نفتکش را در دریای عمان منفجر کنند. از جمله یک نفتکش ژاپنی. این اهانتی است که این رژیم جنایتکار نسبت به دیپلماسی بین‌المللی روا می‌دارد.

پیام ما به همه آنها یی که در اروپا با این رژیم مماشات می‌کنند این است که «بیدار شوید». سیاست مماشات با این رژیم شیطانی را متوقف کنید. ما امروز این پیام را می‌دهیم که شانه به شانه مردم شجاع ایران ایستاده‌ایم. هدف ما برقراری آزادی، برقراری دموکراسی، برقراری عدالت، و از بین بردن این رژیم مستبد مذهبی است.

استرون استیونسون - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

استرون استیونسون - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

مارک دمس مارکر

مارک دمس مارکر نماینده پارلمان بلژیک در سخنرانی خود برای تظاهرات بروکسل گفت:

شما حامیان مریم رجوی، حامیان دموکراسی و آزادی در ایران هستید.

ما چندین بار خانم رجوی را به پارلمان اروپا دعوت کرده‌ایم. ما همه در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک متحد هستیم.

من خوشحالم که شورای ملی مقاومت طرحی برای خودمختاری کردستان دارد. این درست برخلاف سرکوب رژیم ایران علیه قومیتها و ملیتها است.

در چند سال گذشته شاهد بودیم که سیاست مماشات نتیجه برعکس داد. رژیم ایران رکوردار اعدامها در جهان است. این رژیم علاوه بر سرکوب وحشیانه در داخل ایران، در خارج هم تلاش می‌کند اپوزیسیون را سرکوب کند. سال گذشته دیدیم که دیپلماتهای رژیم ایران مواد منفجره به تروریستها می‌دادند تا گردهمایی مقاومت را منفجر کنند. همان کسانی که امروز در انتروپ در برابر عدالت قرار گرفته‌اند. ما خواهان اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران هستم. ما خواستار نام گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اطلاعات آخوندی هستیم.

مارک دمس مارکر - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

مارک دمس مارکر - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

آلخو ویدال کوادراس

دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در سخنرانی خود در بروکسل گفت:

در ایران تعداد اعدامها به‌رغم اعتراضات بین‌المللی بسیار بالا است..

پشت سر ما ساختمان سرویس اقدام خارجی اروپا است. امیدوارم بشنوند. چون بیست سال است که گوششان در شنیدن حقایقی که به‌ آنها گفته‌ایم ناشنوا بوده.

از این فرصت استفاده می‌کنم و به اعضای قهرمان مقاومت ایران در اشرف۳ در آلبانی درود می‌فرستم. افراد اشرف ۱، و بعد در اشرف۲ و حال در اشرف۳ مایه انگیزش برای همه ما هستند. الگوی ما هستند. مبارزه و فداکاری آنها برای یک ایران آزاد به زندگی همه ما از جمله من، معنای جدیدی داده است.

دیکتاتوری مذهبی هر چه ممکن بوده انجام داده تا اپوزیسیون اصلی‌اش را از بین ببرد. طرح‌های تروریستی مکرر. تروریستهایی از جمله دیپلماتهای رژیم در همینجا در زندان هستند. رژیم یک کارزار گسترده شیطان‌سازی راه انداخته که باید با آن مقابله کنیم. این بخشی از مبارزه ما برای آزادی و عدالت اجتماعی است.

از این فرصت استفاده می‌کنم برای درود فرستادن به مسعود رجوی، رهبر تاریخی سازمان مجاهدین خلق ایران. او را هرگز ندیده‌ام. ولی آرزوی من این است که روزی او را در ایران آزاد ببینم.

آلخو ویدال کوادراس - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

آلخو ویدال کوادراس - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

فرانسواز اسکپمنز

خانم فرانسواز اسکپمنز نماینده پارلمان بلژیک در سخنان پرشور خود در تظاهرات امروز بلژیک چنین گفت:

امروز روز مهمی برای ما در حمایت از شما و رهبر گرانقدرتان، مریم رجوی است.

طی چندین اجلاسی که ما در پارلمان بلژیک داشته‌ایم، توجه خودمان را نسبت به دموکراسی و آزادی و به‌خصوص حقوق زنان در ایران نشان داده و بیان کرده‌ایم. من خیلی خوشحالم که می‌بینم زنان نقش مهمی در جنبش شما دارند. این رمز موفقیت شماست. موضوع حقوق‌بشر همواره یکی از اولویتهای ما در پارلمان بلژیک بوده است....

من منتظر روزی هستم که به همراه شما ایران آزاد را ببینم.

فرانسواز اسکپمنز - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

فرانسواز اسکپمنز - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

جولیو ترتزی

سخنران دیگر تظاهرات بروکسل جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا بود. وی گفت:

وقایعی که امروز در خلیج‌فارس اتفاق می‌افتد این را بسیار ضروری کرده است که ما امروز در اینجا جمع شویم و از ارزشهایی دفاع کنیم که شما نماینده آن هستید.

شرایط سیاسی در ایران بالاخص بعد از قیام ۹۶ بسیار تغییر کرده است و رژیم را به پایان دوران خودش رسیده است. مجاهدین و شورای ملی مقاومت در حال پیشروی و کسب بیش‌از‌پیش حمایتهای مردمی هستند.

اما هنوز برخی در اروپا تظاهر می‌کنند که آلترناتیوی در کار نیست و چشم‌انداز سرنگونی رژیم مورد تردید است. این کاملاً غلط است. یک آلترنایتو معتبر وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است. می‌توانم بگویم این تفاوت بزرگ اپوزیسیون ایران با سوریه است. در ایران ما یک آلترناتیو قوی و دموکراتیک داریم.

در ایران آلترناتیوی وجود دارد که تمام مشخصه‌های یک آلترنایتو معتبر را داراست. پایگاه اجتماعی، رهبری ذیصلاح، یک مقاومت سازنیافته، یک طرح مشخص برای فردا. همه اینها در شورای ملی مقاومت ایران و در طرح‌های خانم مریم رجوی جمع شده‌اند.

برای مقابله با آلترناتیوی که خانم رجوی آن را نمایندگی می‌کند رژیم آخوندی تلاش می‌کند آلترناتیوهای سایبری فیک و جعلی راه‌اندازی کند که همه آنها یک تصویر کاملاً غلط از خواسته‌های مردم ایران ارائه می‌دهند.

تظاهرات ما امروز در این کشور پیام مهمی به اروپامی‌فرستد. همه دیپلمات تروریستهای رژیم را از اروپا اخراج کنید. سپاه پاسداران را نام گذاری ترو ریستی کنید. این دو اقدام اساسی برای مهار رژیم ایران است.

جولیو ترتزی - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

جولیو ترتزی - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

اینگرید بتانکور

اینگرید بتانکور خطاب به شرکت‌کنندگان در تظاهرات بروکسل گفت:

امروز روز بزرگی است. از دیدن این همه جوان ایرانی در بین شما بسیار خوشحالم. خبرهای مربوط به خلیج‌فارس و خاورمیانه را شنیده‌اید. صحبت از تنش و رویارویی بین پاسدارانی است که تلاش می‌کنند کشتی‌های نفتکش را مورد تهاجم قرار دهند.

آنچه که خطرناک است، رویارویی با رژیم ایران نیست. خطرناک این است که در برابرش نایستیم.

مردان و زنان بیگناه در ایران کشته می‌شوند چون به خود جرأت داده‌اند که در برابر مرتجعان بایستند.

من در برابر ساختمان اتحادیه اروپا می‌گویم که خطرناک این است که عدالت ما جرأت نداشته باشد در برابر کسانی که پشت توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایران آزاد پاریس بودند بایستد.

خطرناک این است که بترسیم از حقوق و آزادیهایمان دفاع کنیم.

وظیفه ما و مسئولیت ما است که به ارگانهای اروپایی فراخوان بدهیم. ما می‌خواهیم یک سیاست قاطع برای پایان بخشیدن به رژیم حاکم بر ایران در پیش گرفته شود.

اینگرید بتانکور - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

اینگرید بتانکور - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

پروفسور اریک داوید

پروفسور اریک داوید، کارشناس حقوق بین‌الملل در بروکسل در سخنان خود چنین گفت:

امروز با دیدن شما و این‌همه نظم و انضباط و سازماندهی چشمگیر، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این نشان می‌دهد که روزی که شما در ایران به قدرت برسید به شایستگی همین ارزشها را جاری و ساری می‌کنید و به حق واقعی خود رسیده‌اید.

امروز من آمدم که حرفم را به شما بگویم. حرف من چیست؟....وقتی از زاویه قانون صحبت می‌کنیم و می‌بینیم که دهها هزار تن از شما از سال ۱۹۸۱ تاکنون کشته شده‌اند، آنهم به دلایل سیاسی و یا اعتقادات مذهبی، باید گفت چرا؟ چون خیلی از کسانی که به جرم هواداری از سازمان شما اعدام شدند، از اقشار مختلف بودند. وقتی از چنین ترورها و اعدامهایی صحبت می‌کنیم، موضوع نسل‌کشی است، چون می‌بینیم افراد به‌خاطر عقاید سیاسی و یا مذهبی خود کشته شده‌اند و این طبق کنوانسیون ۱۹۴۸ نسل‌کشی محسوب می‌شود.

ما در مورد جنایت علیه بشریت حرف می‌زنیم چیزی که هر کشوری باید رژیم ایران را به‌خاطر آن مورد حسابرسی قرار دهد. و عاملان این جنایتها در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند.

پرفسور اریک داوید - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

پرفسور اریک داوید - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

سروناز چیت ساز

با شما و همه حامیان مقاومت ایران و در همبستگی با قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی اعلام می‌کنیم که اتحادیه اروپا باید نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کند و به فراخوان مریم رجوی مبنی بر تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانها و زندانیان سیاسی پاسخ مثبت بدهد.

آری بی‌تردید ما متحد می‌شویم تا تغییر این رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی و تا بردن مهر تابان به پایتخت شیر و خورشید از پا ننشینیم.

سروناز چیت ساز - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

سروناز چیت ساز - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

هیثم مالح

هیثم مالح از رهبران اپوزیسیون سوریه سیاست‌های جنایتکارانه رژیم آخوندی در سوریه را محکوم کرد و گفت:

ما بیش از یک میلیون شهید داریم. پنجاه هزار زن در زندانهای سوریه هستند.

رژیم در سوریه انفجارها را انجام می‌دهد. رژیم کشتی‌های نفتکش را منفجر می‌کند. می‌خواهد همه منطقه را به‌آتش بکشد. همه انقلابیون منطقه باید متحد شوند. رژیم از نقاب مذهب استفاده می‌کند. قبل از این رژیم، در منطقه ثبات وجود داشت. ولی با وجود آن همه جا هرج و مرج هست. رژیم ایران تروریسم و ایده داعش را به‌وجود آورد.

در ایران یک انقلاب مردمی علیه این رژیم جریان دارد. از این رو همه شما را فرامی‌خوانم که برای سرنگونی این رژیم متحد شویم. با پایان این رژیم، فاشیسم در منطقه پایان خواهد یافت.

ما خواهان سرنگونی رژیم حاکم بر ایران هستیم.

هیثم مالح - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

هیثم مالح - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

زینت میرهاشمی

دوستان آزادیخواه، درود بر شما که امروز برای همصدایی و همبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران جمع شده‌اید.

ما دیگر صدای بی‌صدایان نیستیم.

امروز مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که با ادامه حیات این رژیم هیچ امیدی به رسیدن به خواسته‌هایشان میسر نیست.

برای همین است که در شعارها فریاد می‌زنند « می‌زنم فریاد...هر چه بادا باد»

سرنگونی و تغییر این رژیم برعهده مردم ایران و مقاومت مردم ایران است.

سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران اعتقاد دارد خیزش مردم ایران باید پیروز شود و بدون سرنگونی رژیم جهل و جنایت با همه باندهای درونی آن، هیچ‌کدام از خواسته‌های مشروع مردم ایران محقق نخواهد شد.

زینت میرهاشمی - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

زینت میرهاشمی - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

کاک بابا شیخ حسینی

کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران در سخنرانی خود از جانب پیشمرگان و زنان و مردان در سازمان خبات به شرکت‌کنندگان در تظاهرات بروکسل درود فرستاد. وی گفت:

می‌خواهیم بار دیگر پیام خودمان را به رژیم آخوندی و همه کشورهای جهان برسانیم که تا سرنگونی حکومت آخوندی و برقراری دموکراسی و جمهوری بر اساس جدایی دین از دولت از پا نخواهیم نشست. ما همیشه تأکید کرده‌ایم که رژیم آخوندی حکومتی تروریستی و تروریست‌پرور بوده و هست.

حالا باید از جامعه جهانی پرسید آیا این رژیم که امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته و با وحشیانه‌ترین شیوه مردم ایران را سرکوب می‌کند و عملاً جنگ‌افروزی را در منطقه پیشه کرده است آیا آنطور که هنوز برخی از کشورهای غربی مطرح می‌کنند قابل اعتماد و مذاکره و مماشات است؟ ما خواستاریم که جامعه جهانی مقاومت مشروع مردم ایران را به رسیمت بشناسد.

کاک بابا شیخ حسینی - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

کاک بابا شیخ حسینی - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

پیر گالآنت

پیرگالآنت عضو پیشین سنای بلژیک در سخنرانی خود در تظاهرات بروکسل گفت:

ما امروز اینجا در بروکسل هستیم تا به کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا و همه ارگانهای اروپایی بگوییم که باید بر مبنای اصول اتحادیه اروپا اقدام کرد و از مقاومت در برابر رژیم آ‌خوندها حمایت کرد.

پارلمان جدید اروپا در کنار مقاومت می‌ایستد. ما در کنار شما هستیم. چون ما هم مثل شما معتقدیم که راه‌حل، سرنگونی تام و تمام رژیم حاکم بر ایران است.

مردم ایران استادان دموکراسی هستند. من برای همه شما پیروزی و یک ایران آزاد و شکوفا را آرزو می‌کنم.

پیر گالآنت - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

پیر گالآنت - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

گیسو شاکری

گیسو شاکری، ضمن اجرای برنامه هنری خود در سخنانی پرشور ضمن به آتش کشیدن عکس سران رژیم گفت:

ما همراه با کانونهای شورشی عزم جزم کرده‌ایم تا شعله آتش تغییر را تا سرنگونی تام و تمام این جانیان برافروخته نگهداریم.

با شما و تمام جان‌باختگان راه آزادی عهدی می‌بندیم که بی‌وقفه و آشتی ناپذیر به مبارزه ادامه دهیم.

گیسو شاکری - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

گیسو شاکری - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

محمد سیدمحدثین

رژیم ضدبشری آخوندی در فاز نهایی خود به‌سر می‌برد، در حالی‌که در استیصال و در بن‌بست کامل است، به حرکات دیوانه‌وار مانند انفجار کشتی‌ها روی آورده و موشک‌پرانی می‌کند، ما با قدمهای استوار و محکم، با اراده‌ای آهنین و پولادین، برای کارزار بزرگ سرنگونی قدم بر می‌داریم.

این فریادهای مقدس، این فریادهای سترگ، پیام خلق قهرمان ایران است که اراده کرده است آزادی خود را از این رژیم ضدبشری پس بگیرد. این فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی» نشانه اراده خلقی است که می‌خواهد آزاد شود و نشانهٔ استحکام و ثبات زنان و مردانی مانند شماست که چهل سال است بلا وقفه در راه آزادی میهنتان قیمت می‌دهید و برخلاف عافیت نشینان که خواهان بی‌هزینگی هستند با بالاترین هزینه برای سرنگونی رژیم دجال ضدبشری در صحنه حضور دارید. درود بر شما و به پیش!

محمد سیدمحدثین - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

محمد سیدمحدثین - تظاهرات بزرگ ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1dbfb510-24ea-489f-acaf-6ce9adac5374"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات