728 x 90

تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در آستانه تنفیذ رئیسی جلاد ۶۷ توسط خامنه‌ای و در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا
تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در آستانه تنفیذ جلاد ۶۷ توسط خامنه‌ای و در همبستگی با قیام مردم ایران

ایرانیان خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی جلاد در مقابل دادگاه بین‌المللی به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شدند

افتتاح نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی، از قتل‌عام ۶۷، کشتار آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه خوزستان

 

اعضای کنگره، شخصیتهای سیاسی و قربانیان جنایات رژیم در این تظاهرات خواستار محاکمه جلاد ۶۷ شدند

 

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت:

از همهٔ دولتها و جامعه بین‌المللی می‌خواهم کشتار ۱۳۶۷ را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند و شورای امنیت ترتیبات محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم آخوندی، به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی را فراهم کند

 

سناتور لیبرمن: رئیسی به‌جای این‌که خود را برای ریاست‌جمهوری آماده کند می‌بایستی در مقابل دادگاه لاهه به‌خاطر جنایت علیه بشریت قرار بگیرد

 

صبح روز دوشنبه ۱۱مرداد، صدها نفر از ایرانیان آزاده در مقابل ساختمان کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) دست به تظاهرات زدند و خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی جلاد به‌خاطر جنایت علیه بشریت شدند. نمایشگاهی از جنایات خامنه‌ای و رئیسی در جریان قتل‌عام سال۱۳۶۷، کشتار قیام آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه هموطنانمان در خوزستان تشنه یکروز قبل از تنفیذ رئیسی رونمایی شد. شخصیتهای سیاسی، نمایندگان و سناتورها در این گردهمایی سخنرانی کردند.

 

در ابتدا خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهوری برگزیده مقاومت ایران طی پیامی گفت:

این روزها ایران، فریاد آزادی است. قیامی از خوزستان تا تهران با فریادهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور.

خامنه‌ای و پاسداران‌اش و جلاد جنایتکار رئیسی، هرگز نمی‌توانند با گلوله و گاز اشک‌آور و دستگیری و شکنجه و قطع اینترنت، صدای مردم ایران و جوانان آن را خاموش کنند. سرنگونی رژیم آخوندی در دسترس است.

انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم نشانه پایان نظام آخوندی است. او تجسم وحشیگری رژیم است. رئیسی یکی از بالاترین نقش‌ها را در کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ به فتوای خمینی داشت.

به قدرت رسیدن رئیسی، نقطه پایانی به هر گونه توهم در مورد اعتدال یا اصلاحات در رژیم است. دولتهای غربی باید به این نکته پی ببرند که سیاست مماشات آنها با استبداد مذهبی شکست‌خورده و برای همیشه از دور خارج شده است.

بدیهی است که شرایط برای تغییر دمکراتیک آماده است و مردم ایران متعهد به سرنگونی رژیم هستند. در عین‌حال، رئیسی برای جامعه بین‌المللی نیز، یک آزمایش تاریخی است. آیا دولتهای جهان با این رژیم نسل‌کش معامله و تعامل خواهند کرد و یا در کنار مردم ایران خواهند ایستاد؟

از جانب مردم و مقاومت ایران از سازمان ملل متحد، همهٔ دولتها و جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا کشتار ۱۳۶۷ در ایران را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد باید فوراً اقدام کنند و ترتیبات محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم آخوندی، به‌ویژه خامنه‌ای، آخوند رئیسی و اژه‌ای را به‌جرم ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت فراهم کنند.

امروز جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان، جنبش تمام مردم ایران برای سرنگونی رژیم است. فداکاری شجاع‌ترین فرزندان ایران در ۳۳سال قبل، الهام‌بخش قیامهای سراسری است که هم‌اکنون جریان دارد و از استان خوزستان شروع شده و به ۱۷استان دیگر از جمله تهران گسترش یافته است. شعار مردم در همه جا یکسان است: مرگ بر اصل ولایت فقیه.

این شعار به واقعیت تبدیل خواهد شد. زیرا مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن، بیش از هر زمان دیگری مصمم هستند که که آن را محقق کنند. و ما در این مبارزه پیروز خواهیم شد.

 

در این گردهمایی سناتور جو لیبرمن گفت: در حالی رئیسی دارد خودش را برای تنفیذ ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که او در عوض می‌بایستی در مقابل دادگاه لاهه به‌خاطر جنایت علیه بشریت قرار بگیرد. لیبرمن گفت بگذارید یک سابقه تاریخی به شما بگویم. در سپتامبر ۱۹۳۴ نازیها کنترل اوکراین را به دست گرفته بودند و ۳۴هزار یهودی را به منطقه‌ای در حومه شهر منتقل کردند، همه را قتل‌عام کرده و در گور دستجمعی دفن کردند.

امروز به این فکر می‌کردم که خانواده‌های آن قربانیان چه احساسی می‌داشتند اگر ۳۳سال بعد از آن قتل‌عام، یک نازی قاتل خانواده‌های آنها به‌عنوان رئیس‌جمهور کشورشان منصوب می‌شد.

امروز، رئیسی که ۳۰هزار نفر را به‌خاطر عقاید شان قتل‌عام کرده است، مستحق یک شورش جهانی علیه او هست. دانته گفته داغ‌ترین نقاط جهنم برای کسانی حفظ شده است که در بحرانی‌ترین شرایط که اخلاق ایجاب می‌کند که شورش کنند، به سکوت برگزار می‌کنند.

سناتور لیبرمن گفت: سخنان اخیر وزیر خارجه آنتونی بلینکن بسیار امیدوارکننده بود که در حمایت از قیام‌کنندگان در خوزستان و دیگر استانها لب به سخن گشود، ولی امیدوارم این تحولات منجر به این بشود که حالا که یک قاتل در رأس امور ایران قرار گرفته است، آمریکا مذاکرات هسته‌یی با رژیم را کنار بگذارد. هر قراردادی با رژیم جنایتکار آخوندی به همان اندازه بی‌ارزش است که قراردادی که چمبرلین با هیتلر برای صلح امضا کرده بود. لیبرمن گفت تنها مسیر باقیمانده در رابطه با ایران تغییر این رژیم است که مردم ایران خواستار آن هستند. چنین ایران دمکراتیکی به نفع مردم ایران و همه مردم جهان است.

 

نماینده کنگره، مایک جانسون که معاون کمیته سیاست‌گذاری جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکاست گفت: من می‌خواهم حمایت خودم را از مردم ایران و حق آنان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز را ابراز کنم که حتی برای آب آشامیدنی، برق و مایحتاج اولیه بایستی بجنگند. ما رهبری که مردم خودش را سرکوب کند، حمایت نخواهیم کرد. آنها بایستی آزادی مذهبی، آزادی بیان داشته باشند، ما از مردم ایران در مقابل رژیم سرکوبگر حمایت می‌کنیم. ما امروز در کنار شما و در حمایت از نبرد شما برای احقاق آن حقوق اولیه که برای همه‌مان بسیار عزیز هستند، میباشیم.

 

نماینده تیم بورچت از تنسی گفت: رئیسی یک شیاد قاتل نامشروع است که عروسک خیمه‌شب‌بازی ولی‌فقیه است و مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند و هزاران مخالف سیاسی را به‌قتل رسانده است. من در کنار مردم ایران برای آزادسازی ایران از چنگال دیکتاتوری حاکم هستم.

 

در این گردهمایی زندانی سیاسی سابق خانم شیلا نینوایی به سخنرانی پرداخته و مشاهدات خود را از سالیان زندانی شدن در زندانهای مخوف تحت حاکمیت رژیم آخوندی را بیان کردند.

 

هم‌چنین آقای الیوت انگل، رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تا سال۲۰۲۱، و خانم لیندا چاوز، سفیر لینکلن بلومفیلد، و سفیر مارک گینزبرگ به سخنرانی پرداختند.

 

در این نمایشگاه در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، عکسهای شهدای قتل‌عام ۶۷، شهدای آبان ۹۸ و اخیرترین آنها شهدای قیام خوزستان به نمایش گذاشته شدند که به ۳۰هزار گل سرخ به نشانه سی هزار شهید برخاک افتاده در جریان قتل‌عام سال۶۷ مزین شده بودند. این نمایشگاه عکس مورد توجه سنا و کنگره آمریکا قرار گرفت.

واشنگتن - مقابل ساختمان کنگره آمریکا - نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی، از قتل‌عام ۶۷، کشتار آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه خوزستان واشنگتن - مقابل ساختمان کنگره آمریکا - نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی، از قتل‌عام ۶۷، کشتار آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه خوزستان واشنگتن - مقابل ساختمان کنگره آمریکا - نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی، از قتل‌عام ۶۷، کشتار آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه خوزستان

واشنگتن - مقابل ساختمان کنگره آمریکا - نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی، از قتل‌عام ۶۷، کشتار آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه خوزستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f279240-c344-481d-b8b5-3065e176d7a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات