728 x 90

تصویب مسدود سازی فضای مجازی دور از اذهان عمومی

مسدود کردن اینترنت
مسدود کردن اینترنت

اقدام وحشت‌آلود رژیم آخوندی در تصویب «محدودسازی فضای مجازی» بیانگر وضعیت جامعه عاصی و در آستانه انفجار را می‌رساند که از ترس شبکه‌های اجتماعی در اطلاع‌رسانی که خود می‌تواند زمینه شکل‌گیری اعتراضات باشد، با دستاویز شدن به هر ترفندی تلاش می‌کند چند صباحی آن را به تأخیر بیندازد.

مردم‌سالاری در مطلبی با عنوان تصویب «محدودسازی فضای مجازی» دور از چشم مردم نوشت طرح «محدودسازی اینترنت و فضای مجازی» مدتهاست که در دستور کار طیفی تندرو از اصول‌گرایان قرار دارد؛ اما روز سه‌شنبه به شکلی عجیب کلیات این طرح، در زمان بین دو جلسه علنی و عجولانه در کمیسیون مشترکی که به این منظور تشکیل شده بود، تصویب شد!
آگاهی رسانی عمومی و شفاف‌سازی ناشی از فراگیری و ناتوانی در سانسور سلیقه‌ای و سیاسی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای گروه‌هایی که سال‌ها حیات و قدرت خویش را در انحصار اطلاع‌رسانی و کنترل و سانسور سلیقه‌ای اخبار می‌دیدند، واقعاً آزار دهنده است و برای ادامه حیات سیاسی آنها، محدودسازی اینترنت الزامی است. .
این اقدام برای طیف سیاسی مزبور خیلی آسان نبوده و در طی یک سالی که زور می‌زنند تا فضای مجازی را محدود کنند، اعتراضات بسیاری نسبت به این تصمیم ابراز شد و مانع از تصویب آسان و بدون دغدغه این طرح شد. 


مردم‌سالاری نوشت: هفتم تیرماه یک چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف در توئیتر نوشت: «قالیباف امروز در جمع رؤسای کمیسیونهای مجلس گفت فقط موضوعات اضطراری و ضروری باید در دستور کار مجلس باشد. ‏ طرح ساماندهی پیام‌رسانهای اجتماعی موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور مجلس خارج شد». اما چندی بعد مشخص شد که «موضوعات اضطراری و ضروری» بهانه‌ای بود برای دور کردن موضوع از اذهان عمومی (؟!)... .
سه‌شنبه سوم اسفندماه و در حالی که همه هوش و حواس مجلس مشغول تصویب لایحه بودجه است، یکباره اعلام شد که در فاصله بین جلسه علنی صبح و عصر، اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه‌ای با ۱۸ رأی موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند!. (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۴اسفند). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a35ed35-c4db-4aa1-a6eb-6fcc04c54d07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات