728 x 90

تصویب قطعنامه ۳کشور اروپایی و شورای حکام و ناله‌های هراس‌آلود رژیم

به‌رغم تلاش‌های رژیم آخوندی برای ممانعت از تصویب قطعنامه ۳کشور اروپایی، روز جمعه ۳۰خرداد قطعنامه کشورهای اروپایی علیه رژیم ایران برای اولین بار پس از ۸سال در شورای حکام آژانس تصویب شد.

ظریف پیشاپیش در واکنشی هراس‌آلود گفته بود: «چیزی برای پنهان کردن نداریم!... راه‌حل قابل توافق ممکن است اما قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آن را از بین خواهد برد».

برایان هوک ضمن تأکید بر این‌که رژیم ایران هرگز به بازرسان اجازه حضور نداده است گفت: «اگر رژیم ایران چیزی را پنهان نمی‌کند، باید به آژانس اجازه بازرسی بدهد».

برخلاف تصور و انتظار ظریف حتی میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس نیز خواستار اجرای کامل و بی‌وقفه قطعنامه گفت: «ایران مطابق با پروتکل الحاقی باید خواسته آژانس را بدون کوچک‌ترین وقفه ی برآورده کند».

در حالی‌که غریب‌آبادی، نماینده رژیم در آژانس، در یک موضع ملتمسانه گفت: «حداقل شرایط را پیچیده‌تر و دشوارتر نکنید؟!» آخوند ترابی در وحشت از ریزش بیشتر پاسداران گفت: «صدور قطعنامه علیه تهران امید به رسیدن به توافق آژانس با ایران را از بین خواهد بر ... مراقب باشید! کشورهای اروپایی مراقب باشند، بیش از این به ابزار بی‌ارزش و ناکارآمدی در دست آمریکا و صهیونیستها تبدیل نشوند».

هم‌چنین ۳کشور اروپایی در پی ملاقاتی در برلین در همین روز بیانیه‌یی منتشر کردند که در آن بر تحریم‌های اتحادیه اروپا بر تسلیحات متعارف و تکنولوژی موشکی رژیم ایران تا سال۲۰۲۳ تأکید شده است.

هم قطعنامه آژانس و هم بیانیه ۳کشور اروپایی در برلین در شرایطی صادر می‌شود که خامنه‌ای در بحرانهای لاعلاج و باتلاق سرنگونی با فعالیت‌های جوانان و کانون‌های شورشی به سوی جایگاه تاریخی‌اش سقوط می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6a0171e-774a-4ae8-81ad-e090e9983775"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات