728 x 90

تصویب قطعنامه تمدید مأموریت جاوید رحمان در چهل‌و‌نهمین اجلاس شورای حقوق بشر

اجلاس حقوق بشر ملل متحد در ژنو - آرشیو
اجلاس حقوق بشر ملل متحد در ژنو - آرشیو

امروز (۱۲فروردین) اجلاس حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو برگزار شد. در این جلسه نمایندگان کشورهای ایسلند، مولداوی، مقدونیه شمالی، انگلستان قطعنامه‌ای را با هدف تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در رابطه با ایران به رأی گذاشتند. هدف این قطعنامه تمدید مأموریت گزارشگر ویژه، جاوید رحمان در رابطه با ایران است که یک‌سال دیگر این مأموریت تمدید شود. قطعنامه خواهان تسهیل اقدامات گزارشگر ویژه در ایران شده است.

نماینده فرانسه از جانب کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا از مأموریت گزارشگر ویژه برای ایران حمایت می‌کند. وی تأکید کرد که اتحادیه اروپا کماکان نسبت به وضعیت حقوق‌بشر در ایران عمیقاً نگران است. نماینده فرانسه نیز خواستار دسترسی آزاد گزارشگر ویژه برای سفر به ایران شد.

 

واکنش آخوندها

در واکنش به تصویب قطعنامه جدید شورای حقوق بشر و تمدید مأموریت جاوید رحمان بلافاصله سخنگوی وزارت خارجه رژیم واکنش نشان داد و گفت: 

خبرگزاری حکومتی ایرنا - ۱۲فروردین: «سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن در نشست شورای حقوق بشر  را کاملا مردود و فاقد وجاهت قانونی دانست و طرح این قطعنامه توسط انگلیس و سایر کشورهای غربی و تکرار ادعاهای بی‌اساس را  مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه  اعلام کرد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac425f18-9976-4d0f-8069-8c4a80c96703"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات