728 x 90

تصویب قطعنامه برای انجام تحقیقات جنایات جنگی در منطقه کیف – اوکراین در جنگ

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت قطعنامه‌ای را برای انجام تحقیقات درباره جنایات جنگی احتمالی سربازان روسیه در منطقه کی‌یف و مناطق اطراف آن تصویب کرد. این قطعنامه با ۳۳رأی موافق در مقابل۲رأی مخالف تصویب شد. رویترز با انتشار این خبر گفت روسیه این اقدام را نوعی تسویه‌حساب سیاسی توصیف کرده است.

 

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق ملل متحد که در این جلسه حضور داشت در سخنان خود گفت تاکنون هزار جسد در منطقه کی‌یف پیدا شده است. وی افزود: میزان قتلهای غیرقانونی، از جمله اعدامهای خیابانی در مناطق شمال کی یف، تکان دهنده است.

این قطعنامه هم‌چنین از باشله می‌خواهد در نشست ماه ژوئن، این شورا را در مورد تخلفات و خشونتها در شهر تحت محاصره ماریوپل به روز رسانی کند (رویترز۲۲ اردیبهشت).

 

روز پنجشنبه وزرای خارجه کشورهای بزرگ صنعتی جهان-جی۷- برای گفتگو پیرامون بحران اوکراین تشکیل جلسه دادند. ژان لودریان، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه این اجلاس به خبرنگاران گفت: ما به طرح‌های حمایتی خود در زمینه‌های نظامی و مالی به اوکراین ادامه خواهیم داد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلستان نیز گفت حفظ فشار بر روسیه از طریق ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و افزایش تحریم‌ها، حیاتی است (رویترز۲۳ اردیبهشت).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d700888-e2db-410c-b0d8-d2b59e3966ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات