728 x 90

تصویب قانون دوحزبی «پهپادهای ایران را متوقف کنید» در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

گریگوری میکس، نماینده دموکرات و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
گریگوری میکس، نماینده دموکرات و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

کنگره آمریکا

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان

تصویب لایحه دو حزبی تحریم شبکه پهپادهای رژیم آخوندی به اتفاق آرا

 

لایحه ۶۰۸۹ بر سیاست آمریکا برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران

و گروه‌های نیابتی آن به پهپادها تأکید می‌کند

و خواستار جلوگیری از تامین، فروش و انتقال پهپاد توسط رژیم می‌شود

 

گرگوری میکس رئیس کمیته امور خارجی

دولت بایدن تهدید شبکه پهپادی رژیم ایران را جدی گرفته است

ما با این تصمیم به جامعه بین‌المللی نشان می‌دهیم

تکثیر و توسعه شبکه پهپاد رژیم ایران از سوی کنگره آمریکا تحمل نخواهد شد

 

ریک پری عضو کمیته امور خارجی

رژیم ایران حداقل ۱۵۰۰معترض را که خواستار دموکراسی بودند

به‌قتل رسانده است

معترضان در ایران با اشاره به خامنه‌ای فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند

ما باید از یک ایران دمکراتیک و غیرهسته‌یی

و مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت کنیم

 

-تصویب قانون دوحزبی «پهپادهای ایران را متوقف کنید»

 

روز جمعه ۱۹ آذر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دو حزبی HR۶۰۸۹ با عنوان «لایحه توقف پهپاد رژیم ایران» معروف به سیدا را باتفاق آرا تصویب کرد. این لایحه دو حزبی توسط دو رئیس کمیته و زیرکمیته و دو نماینده ارشد کنگره آمریکا ارائه شده بود.

 

روز پنجشنبه ۱۸ آذر۱۴۰۰ همزمان با اجلاس رسمی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب لایحه لازم الاجرای ۶۰۸۹ تحت عنوان: «لایحه توقف پهپاد ایران» دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران کتابی تحت عنوان:ایران:تهدید پهپادی سپاه پاسداران، ترفند یک رژیم درمانده برای قدرت‌نمایی و جنگ‌افروزی را منتشر کرد. محتویات این کتاب و افشاگری دو ماه قبل شورای ملی مقاومت ایران، از این پیش‌تر در اختیار رئیس و اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته بود.

این کتاب جزئیات مستندی را از اقدامات سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس برای ساخت پهپادهای مورد استفاده رژیم و مزدوران منطقه‌ای‌اش و هم‌چنین پایگاههای آموزش و تجهیز این پهپادها و استفاده از آنها برای برپایی آشوب و جنگ‌افروزی در منطقه را منعکس کرده است.

 

گرگوری میکس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایکل مک‌کال رهبر جمهوریخواهان در کمیته امور خارجی، تد دویچ، رئیس زیرکمیته خاورمیانه و ضدتروریسم و جو ویلسون، عضو ارشد کنگره روز ۳۰ نوامبر - ۹ آذر این لایحه را ارائه کردند

لایحه دو حزبی مصوب، بر اعمال تحریم آمریکا بر برنامه تسلیحات متعارف رژیم ایران شامل تامین، فروش یا انتقال پهپاد به ایران یا از ایران تأکید می‌کند. این لایحه هم‌چنین بر سیاست آمریکا برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران و گروه‌های نیابتی آن به پهپادها تأکید می‌کند و می‌افزاید این پهپادها می‌تواند در حملات علیه آمریکا و متحدان آن مورد استفاده قرار گیرد.

 

هنگام بررسی لایحه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گرگوری میکس Gregory Meeks رئیس کمیته از حزب دموکرات گفت: هم‌چنان که در ماه های اخیر شاهد بوده‌ایم رژیم ایران و تروریستهای متحد این رژیم به‌طور فزاینده‌ای بر حملات پهپادی خود در خاورمیانه افزوده‌اند. نیروهای آمریکایی و کشتیهای تجاری و کشورهای متحد ما را مورد حمله قرار داده‌اند. کاری که این لایحه انجام می‌دهد این است که بر تحریم تسلیحات متعارف رژیم ایران از جمله پهپادها تأکید می‌کند. تصویب این لایحه به ما فرصت بهتری برای پاسخگویی به تهدید رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن می‌دهد. آنهایی که با تاکتیکهای تهاجمی با استفاده از پهپادها به نیروهای ما و متحدانمان حمله می‌کنند.

دولت بایدن نیز این تهدید را جدی گرفته است. ما با این تصمیم به جامعه بین‌المللی نشان می‌دهیم که تکثیر پهپاد توسط رژیم ایران از سوی کنگره آمریکا تحمل نخواهد شد. ما با تعهد دو حزبی می‌توانیم اطمینان پیدا کنیم که رژیم ایران نتواند از پهپاد استفاده کند.

 

مایکل مک‌کال رهبر جمهوریخواهان در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ممکن است به‌عنوان جمهوریخواه و دموکرات در رویکردمان اختلاف‌نظرهایی داشته باشیم اما نیازمند پاسخی متحد به پهپادهای رژیم ایران هستیم که سربازان آمریکایی و دیپلماتها و متحدان ما در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهند. فقط سال گذشته شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران دست کم ۶حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق و از جمله علیه سفارت ما در بغداد انجام داده‌اند.

نیروی قدس سیستم‌های عملیاتی کامپیوتری برای این پهپادها و آموزش شبه‌نظامیان در این زمینه را تأمین کرده است که چگونه پهپادهای تجاری را برای استفاده نظامی تغییر دهند. رژیم ایران پهپادهایی که در جنگ داخلی اتیوپی استفاده شده را تأمین کرده و پیش از این نیز پهپاد به ونزوئلا فروخته است.

رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن با استفاده از پهپاد یک تهدید هستند. برای همین ما تحریم علیه سیستمهای پهپادی آن را در دستور قراردادیم. تأمین کنندگان رژیم ایران باید توجه کنند که تحریم‌های آمریکا قویاً اعمال خواهد شد و تأمین این سلاح برای رژیم ایران مورد مجازات قرار خواهد گرفت

 

تد دویچ، رئیس زیرکمیته خاورمیانه و ضدتروریسم مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تحریم شبکه پهپادی رژیم ایران امری ضروری است چرا که تولید فزاینده پهپادها در ایران ثبات خاورمیانه را تهدید کرده و خطری برای نفتکشهای بین‌المللی و نیروهای آمریکایی است. در ماه اکتبر یک حمله پهپادی علیه یک پایگاه آمریکا در سوریه توسط گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران و پهپادهای ساخت آن صورت گرفت.

دولت بایدن بدرستی کسانی را که مسئول عملیات پهپادی رژیم ایران بوده‌اند تحریم کرده است ولی این لایحه اطمینان پیدا می‌کند که نباید در تحریم شبکه پهپادی این رژیم تردید کرد.

در حالی که ما باهم برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی کار می‌کنیم باید با هم کار کنیم تا به رفتارهای غیراتمی خطرناک این رژیم نیز بپردازیم و این موضوع باید برای این کمیته و کنگره هم‌چنان یک اولویت باشد.

 

جو ویلسون عضو ارشد کنگره آمریکا گفت: در ماههای اخیر ما شاهد تکثیر پهپادهای بسیار پیچیده رژیم ایران و حملات علیه نیروهای آمریکایی و تلاش علیه جان نخست‌وزیر عراق و حمله علیه یک کشتی در ساحل عمان بوده‌ایم علاوه بر تأمین پهپادهای مسلح برای تروریستهای حوثی.

رژیم ایران نباید بدون هیچ هزینه‌ای، ویرانی ایجاد کند این لایحه مهم تصریح می‌کند که پهپادها در تحریم تسلیحات متعارف رژیم ایران گنجانده شود.

 

ریک پری عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ادامه فعالیت غنی‌سازی رژیم ایران و نقض برجام منجر به مکانیزمی شد که توسط دولت ترامپ در ماه سپتامبر بکار گرفته شد که معروف به مکانیزم ماشه است. از ابتدای سال جاری، رژیم ایران هر گونه تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دسترسی به سایتهای مهم را رد کرده است و هم‌چنان به مانع‌تراشی در تحقیقات آژانس در مورد مکانهای هسته‌یی اعلام نشده ادامه می‌دهد. این اقدام به تنها چیزی که شبیه نیست حسن‌نیت است.

چند سال پیش، رژیم ایران حداقل ۱۵۰۰ معترض را که خواستار دموکراسی بودند به‌قتل رساند.

در حال حاضر در ایران مردم به‌خاطر کمبود آب دست به اعتراض می‌زنند. معترضان با اشاره به خامنه‌ای فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.

واضح است که حکومت ایران رضایت حکومت شوندگان را از دست داده است. گفتگو با این رژیم که مردم ایران آشکارا از آن نفرت دارند، سازنده نیست.

من از همکارانم می‌خواهم که اشتباهات گذشته را مرتکب نشوند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در راستای هدف خود یعنی یک ایران دمکراتیک و غیرهسته‌یی و مبتنی بر جدایی دین از دولت تلاش کنیم.

(سایت کمیته امور خارجه کنگره آمریکا ۱۹آذر)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0763c5b7-ec13-43af-b8a3-e7427d7e52e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات