728 x 90

تصویب شصت ونهمین قطعنامه ملل متحد در مجمع عمومی در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تصویب شصت ونهمین قطعنامه ملل متحد در مجمع عمومی در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

خانم مریم رجوی:

  • پرونده جنایات رژیم برای اتخاذ اقدامهای بازدارنده باید به شورای امنیت ارجاع و سردمداران آن محاکمه شوند
  • سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای و قالیباف همگی از دهه۶۰ در جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی دست داشته‌اند
  • رژیم قتل‌عام و جنایت علیه بشریت باید از ملل متحد و ارگانهای آن اخراج، سفارتهایش تعطیل و عوامل و مزدورانش اخراج شوند
  • با توجه به احکام جنایتکارانه اعدام در حق زندانیان قیام، ملل متحد باید فوراً اقدام کند. هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی باید هر چه سریع‌تر از زندانها دیدار و با زندانیان گفتگو کند

امروز ۲۴آذر ۱۴۰۱ (۱۵ دسامبر۲۰۲۲)، شصت ونهمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران با رأی مثبت ۸۰کشور به تصویب رسید. تلاش متحدان رژیم و دیگر ناقضان حقوق‌بشر برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه به جایی نرسید و تنها ۲۹کشور رأی منفی دادند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران گفت: این قطعنامه به‌رغم همه کمبودهایش، به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم اکثر قریب به اتفاق حقوق مصرح در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک و بسیاری دیگر از قوانین و معاهدات بین‌المللی را به شدیدترین وجه نقض می‌کند.

وی افزود: این رژیم بیش از ۴دهه همواره دست‌اندرکار جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بوده است. اعدام دستجمعی زندانیان سیاسی در دهه۶۰، کشتار مردم کردستان، قتل‌عام زندانیان سیاسی در ۶۷، کشتار آبان ۱۳۹۸، سرکوب قیام سراسری که تاکنون ۷۰۰ شهید از جمله ۷۰ کودک به‌جای گذاشته و اعدام‌های جنایتکارانه زندانیان قیام از این شمار است. سردمداران کنونی رژیم از جمله خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای و قالیباف همگی از دهه۶۰ تاکنون مستقیماً در این جنایتها دست داشته‌اند. آنها یک قلم برای ایجاد جو رعب و وحشت و جلوگیری از ادامه و گسترش قیام تنها در دو هفته گذشته (نیمه اول دسامبر) ۴۴ زندانی را اعدام کرده‌اند.

خانم رجوی تأکید کرد برای توقف این چرخه جنایت و ترور پرونده نقض وحشیانه حقوق‌بشر توسط این رژیم باید برای اتخاذ اقدامهای لازم‌الاجرا و بازدارنده به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.

وی با استقبال مجدد از اخراج رژیم زن‌ستیز آخوندی از کمیسیون مقام زن خاطرنشان کرد این رژیم که ننگ بشریت معاصر است باید از ملل متحد و سایر ارگانها و مؤسسات آن اخراج شود. روابط اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک با آن هیچ توجیهی ندارد، سفارتهایش باید تعطیل و عوامل و مزدوران وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای جاسوسی و سرکوب آن اخراج شوند.

خانم رجوی با اشاره به احکام اعدام و زندانهای طولانی‌مدت برای زندانیان قیام که توسط قضاییه جلادان صادر شده است، خواستار اقدام فوری ملل متحد برای نجات جان آنان شد و تأکید کرد کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی باید هر چه سریع‌تر همراه با نمایندگانی از جانب مقاومت ایران از زندانها و شکنجه‌گاههای این رژیم دیدار کند و با زندانیان، به‌ویژه دستگیر شدگان قیام سراسری گفتگو کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ آذر ۱۴۰۱ (۱۵ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93928443-a74d-4c55-a42b-8dd5e312addc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات