728 x 90

تصمیم رئیسی جلاد در مورد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و فوران خشم و اعتراض مردم به ستوه آمده

ترس رژیم از قیام
ترس رژیم از قیام

سرکردگان و نهادهای رژیم آخوندی هم‌چنان از فوران خشم و اعتراض مردم به ستوه آمده از گرانی و مشکلات معیشت، به‌دلیل تصمیم رئیسی جلاد در مورد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای تأمین کالاهای اساسی، ابراز وحشت می‌کنند.

تلویزیون حکومتی نیز به پیامد تصمیمهای اقتصادی دولت رئیسی در تشدید گرانی‌های کمرشکن اعتراف کرد:

تلویزیون شبکه ۵ رژیم ۱دی ۱۴۰۰:

پیرکانی: پس بنابراین ما بین یک انتخاب ما بین بد و بدتر است نه بد و خوب من می‌گویم که این روشی که دولت می‌خواهد ارز نهاده‌ها را حذف کند و میگه من به هر خانواری ۴۰۰تومان یارانه جدید می‌دهم محاسبات ما نشان می‌دهد که یک میلیون و ۲۰۰ به هزینه‌هایش اضافه میشه یعنی شما ۴۰۰ تا جیب مردم اضافه می‌گذارید یارانه ولی از اونطرف گران شدن اقلام باعث میشه یک و دویست هزینه اضافی بدهد آیا شما دنبال فشار به سفره مردم هستید؟ چرا؟ چون محاسبات ما نشان می‌دهد روغن میشه سه برابر مرغ میشه دو نیم برابر...

مجری: همان مدل شکر را دارید می‌گویید؟ مدل شکر

پیرکانی: ‌بله تخم‌مرغ دو برابر لبنیات ۵۰درصد و گوشت ۵۰درصد گران خواهد شد

مجری: امیدوارم دولت بگونه درستی تصمیم بگیرد واقعاً موضوع خطرناکی است

 

دولت رئیسی جلاد، حذف ارز ۴۲۰۰تومانی که قرار بود از سال آینده اجرا شود، سه ماه زودتر به اجرا می‌آورد.

زرگران، عضو اتاق بازرگانی رژیم در تهران اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی جلساتی را با فعالان اقتصادی برگزار و به آنها اطلاع‌رسانی کرده که قرار است ارز ۴۲۰۰تومانی از ابتدای دیماه سال جاری حذف شود.

روزنامه فرهیختگان وابسته به ولایتی، مشاور خامنه‌ای روز ۲دی نیز نوشت: مبتنی بر لایحه بودجه ما از سال آینده باید شاهد حذف ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی باشیم اما بنا بر اخبار رسیده برخی چهره‌های اقتصادی دولت سیزدهم قصد دارند در این سه ماه باقی مانده نیز ارز ۴۲۰۰تومانی برای کالاهای اساسی را حذف کنند.

این منبع می‌افزاید: نگه‌داشتن ارز ۴۲۰۰ در شرایط فعلی یک ضرورت است و اجرای طرح حذف هزینه بیشتری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

 

روزنامه حکومتی فرهیختگان روز ۲دی در مورد این‌که اجرای حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در مذاکرات اتمی تأثیر می‌گذارد، هشدار داد و نوشت: جراحی ناشیانه اقتصادی با تیمی ناهماهنگ طبیعتاً نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت، به‌خصوص بنا بر نظر کارشناسان حذف ناگهانی ارز ترجیحی باعث گرانی و چندبرابر شدن قیمت برخی اقلام اساسی مانند روغن، گوشت مرغ، لبنیات و... خواهد شد. تجربه تاریخی نشان می‌دهد گرانی این اقلام... با نارضایتی مردم همراه خواهد شد در وین دیپلمات‌های ما در صورتی می‌توانند در پیشبرد مذاکرات موفق باشند که در داخل سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم بالا باشد، اما اگر بنا بر هر دلیلی مردم از دولت مستقر ناراضی باشند و پالس این نارضایتی نیز به خارج از مرزها مخابره شود، زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی هم افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن، کار برای مذاکره‌کنندگان سخت‌تر خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a9744c9-eff6-435d-8d4d-4c2d923854fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات