728 x 90

تصاویری از سالگرد قیام کبیر آبان در اشرف۳ با یاد شهیدان

روز سه‌شنبه ۲۰آبان۹۹، مراسم سالگرد قیام کبیر آبان در اشرف۳ با یاد شهیدان برگزار شد. در این مراسم خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران سخنرانی کردند.

در کنفرانس سالگرد قیام کبیر آبان که در ارتباط زنده با ۳۰۰جامعه ایرانی و ۲۴۰۰نقطه در سراسر جهان برگزار گردید، سناتورها و نمایندگان پارلمانها و شخصیتهای سیاسی و هم‌چنین نمایندگانی از جوامع ایرانیان در کشورهای مختلف جهان به سخنرانی پرداختند که از جمله عبارتند از:

ترزا ویلیرز – وزیر محیط‌زیست انگلستان در دولت بوریس جانسون تا فوریه۲۰۲۰،

سناتور الس آمپه – عضو سنای بلژیک،

سناتور روبرتو رامپی – عضو سنای ایتالیا و دبیر هیأت ایتالیا در شورای اروپا

ترزا پیتون، مدیر ارشد فناوری اطلاعات کاخ‌سفید (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸)،

سفیر میچل ریس– مدیر پیشین سیاست‌گذاری وزارت‌خارجهٔ آمریکا،

اینگرید بتانکور – کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا (۲۰۰۲)،

مارتین پاتسلت – نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان و عضو کمیتهٔ حقوق‌بشر،

کیمو ساسی - وزیر و نمایندهٔ پیشین پارلمان فنلاند،

زاماسوازی دلامینی ماندلا – نوة نلسون ماندلا

گیر توسکدال – عضو کمیتهٔ خارجی و دفاع پارلمان نروژ،

مگنوس اسکارشون - نمایندهٔ پارلمان سوئد

اوفه البک – نمایندهٔ پارلمان دانمارک

ژوناتان دو پاتول – نمایندهٔ پارلمان بروکسل،

کیارا گریباودو – نمایندهٔ پارلمان ایتالیا،

ماریکا مونته‌ماجی – نمایندهٔ پارلمان سن مارینو

هدی عماد رئیس روابط بین‌المللی جوانان حزب کارگر نروژ

آندرئا گاواتزا – شهردار شهر کاوانیولو ایتالیا،

‌و ماریو باربارو – عضو حزب رادیکال ایتالیا

سخنرانان کنفرانس سالگرد قیام کبیر آبان ضمن تجلیل از شهیدان قیام، تأکید کردند: این قیام نشان داد مردم ایران خواستار تغییر در ایران هستند. مردم ایران خواستار خروج از زیر حاکمیت یک رژیم بنیادگرای مذهبی و خواستار یک دمکراسی و آزادی واقعی هستند. در قیام آبان ۱۵۰۰نفر به دستور رژیم ایران کشته شدند هزاران نفر مجروح و ۱۲هزار نفر دستگیر شدند. محکومیت کافی نیست. باید عاملان و آمران این جنایات به دست عدالت سپرده شوند. سازمان ملل متحد باید مداخله کند و به مصونیت از مجازات سران این رژیم پایان دهد. رژیمی که جنون کشتار دارد.

سخنرانان گفتند: قیامهایی چون قیام آبان ۹۸ و این‌که جوانان ایران همان راه و خط مشی مجاهدین را برای سرنگونی کامل دیکتاتوری دینی دنبال می‌کنند، به جامعه جهانی به‌وضوح نشان داده است که این ادعا که مجاهدین خلق پایگاهی در بین مردم ایران ندارد، بی‌اساس و پوشال است. زیرا بسیاری از مقام‌های رژیم ایران از جمله خامنه‌ای رهبر رژیم مجبور شدند اعتراف کنند که مجاهدین خلق نیروی محرک پشت این قیام بودند و رژیم ایران این اپوزیسیون سازمان‌یافته را به‌عنوان تهدید محوری برای موجودیت خود می‌بیند.

سخنرانان هم‌چنین تأکید کردند: در سالگرد قیام نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) وضعیت حقوق‌بشر در ایران هر چه بیشتر نگرانی ما را بر می‌انگیزد . این‌که رژیم ایران با وحشی‌گری و کشتار و سرکوب هر چه خشن‌تر به تظاهرات اعتراضی پاسخ می‌دهد، آن روی سکه نقض حقوق‌بشر در داخل و تروریسم رژیم ایران در خارج از مرزهای ایران است. اسدالله اسدی دیپلمات این رژیم به‌خاطر تحویل مواد منفجره برای یک عمل تروریستی در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس دستگیر شد و اکنون در زندان به‌سر می‌برد و در ۲۷نوامبر ـ ۷آذر محاکمه خواهد شد. اتحادیه اروپا باید به رژیم ایران بگوید به‌دلیل این‌که اسدی تحت عنوان دیپلمات مشغول انجام چنین اعمال شرورانه‌ای بوده و تمامی بندهای کنوانسیون وین را نقض کرده دیگر هیچ دیپلمات رژیم از هیچ مصونیتی برخوردار نیست و سفارتهای رژیم ایران در خاک اروپا باید بسته شوند. ما خواستار آن هستیم که چنین قاطعیتی را از طرف اتحادیه اروپا و همه دولتهای اروپا ببینیم. هر گونه بی‌عملی از جانب اروپا غیرقابل قبول است.

سناتورها و نمایندگان پارلمانها و شخصیتهای سیاسی در این کنفرانس اعلام کردند:

از خانم مریم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌ای او برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران حمایت می‌کنیم. این فقط شورای ملی مقاومت است که می‌تواند دمکراسی واقعی را در ایران کشوری با تمدن بزرگ و مردمی که شایسته حکومتی بهتر از این هستند برقرار کند و در این مسیر همه ما در کنار خانم رجوی قرار داریم.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات