728 x 90

تصاویری از حاشیه تظاهرات دانشجویان و مردم عراق در بغداد و شهرهای دیگر - ۲۰ بهمن۹۸

قیام مردم عراق با تظاهرات بزرگ سراسری علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه بالا می‌گیرد.

روز یکشنبه تظاهرات مردمی با شرکت گسترده دانشجویان و زنان و دیگر اقشار مردم در بغداد، نجف، کربلا، میسان، ناصریه، بابل، بصره، کوت، دیوانیه و سایر شهرهای استانهای میانی و جنوبی، با شعارهای قیام‌کنندگان در ابراز انزجار از باندهای وابسته به رژیم آخوندی و دم و دنبالچه‌ها و دستبوسان خامنه‌ای برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان با شعارهای نه به هادی عامری و نه به مقتدی صدر بر عزم مردم عراق برای آزادی کشورشان از اشغال و سلطه مزدور رژیم آخوندها و عاملان کشتار وحشیانه تظاهر کنندگان در نجف ابراز کردند.

قیام‌کنندگان عراقی هم‌چنین با حضور در میادین تحصن در بغداد و سایر شهرها نخست‌وزیری محمد علاوی را که مورد حمایت باندهای فاسد وابسته به رژیم آخوندی است رد کردند.

 

تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاهها و دانش‌آموزان مدارس در میدان تحریر بغداد گرد آمدند.
جوانان قیام‌کننده از ادامه تظاهرات در استانهای جنوبی خبر دادند. تظاهر کنندگان در جنوب عراق مجدداً بازگشت به پشت میزهای درس را تا محقق شدن خواسته‌های جنبش و افشای وحوش و مزدوران رژیم ایران به معترضان در پلهای زیتون و فهد در استان ذیقار رد کردند.

هم‌چنین قیام‌کنندگان بغداد تحصن‌ها و اعترضات خود را در میدان تحریر با گرد آمدن تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاهها و دانش‌آموزان مدارس برای حمایت از جنبش مدنی ادامه دادند.
از سویی صدها تن از دانش‌آموزان مدارس در مقابل وزارت آموزش عالی عراق در اعتراض به تصمیم بازگشت به پشت میزهای درس تجمع نمودند و بر ضرورت محقق شدن خواسته‌های تظاهر کنندگان و افشای مرتکبان تعرضهای علیه معترضان تأکید کردند.
قیام‌کنندگان شعار می‌دادند:‌ با روحم با خونم فدای تو ای عراق / انقلاب ما مسالمت‌آمیز است

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات