728 x 90

تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه موشکی جدید در حاجی‌آباد هرمزگان

تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه موشکی جدید در استان حاجی‌آباد هرمزگان
تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه موشکی جدید در استان حاجی‌آباد هرمزگان

مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک(آی‌آی‌اس‌اس) روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در لندن در گزارشی از تصاویر ماهواره‌ای سکوهای موشکهای بالستیک متعلق به سپاه پاسداران در حاجی آباد در استان هرمزگان خبر داد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، سکوهای موشک‌های بالستیک مستقر در این پایگاه از نوع «فاتح» هستند و با سوخت جامد کار می‌کنند و قابلیت جابه‌جایی دارند.
این مؤسسه هم‌چنین افزود: در حالی که سکوهای موشکهای بالستیک رژیم ایران قابلیت حمل و جابه‌جایی هستند، تهران برخی از آنها را نیز در سایتهای پرتاب ثابت مستقر می‌کند.

بنا بر گزارش این مؤسسه رژیم ایران در فاصله سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ یک ساختمان زیرزمینی در نزدیکی حاجی آباد با ۷سازه بزرگ دایره‌ای تو خالی احداث کرده است و رفت آمد آن از طریق تونل صورت می‌گیرد، نوع پیشرفته این موشک تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد.

بر اساس این گزارش که با بررسی تصاویر ماهواره‌ای از این منطقه نوشته شده، این پایگاه احتمالا «نخستین سایت ثابت» پرتاب است که منحصرا برای موشک‌های بالیستیک با سوخت جامد ساخته شده است.

آی‌آی‌اس‌اس یادآوری می‌کند که در هیچ یک از گزارش‌های سپاه پاسداران از «رونمایی» از سایت‌های موسوم به «شهر موشکی» به این سایت در حاجی‌آبادِ استان هرمزگان اشاره نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e5e867-76e4-4371-861a-a43ac736b207"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات