728 x 90

تشکیل شورای ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان توسط رژیم ایران

فارس آنتوان سعید
فارس آنتوان سعید

به گزارش روزنامه فرانسوی زبان «لوریان لوژور» روز جمعه ۱۷دی فارس آنتوان سعید از رهبران مسیحیان مارونی لبنان گفت که او در نظر دارد به همراه روشنفکران، روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و فعالان سیاسی لبنان در روز دوشنبه دهم ژانویه رسماً "شورای ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان توسط ایران" را راه‌اندازی کند.

این روزنامه نوشت، هدف و اولویت این جنبش برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی و بحران اقتصادی لبنان، پایان دادن به سلطۀ رژیم ایران بر لبنان است.

فارس سعید علت تشکیل این جنبش را ثمره شکست جمهوری لبنان در پایان دادن به اشغال این کشور توسط رژیم ایران ذکر کرد.

وی عامل اصلی بحران و بن‌بست لبنان را سلطه رژیم ایران بر لبنان دانست و نه مسأله فساد و ناکارآمدی رهبران این کشور.

فارس سعید سلطۀ نظامی حزب‌الله بر لبنان و تصمیم‌گیری این گروه مورد حمایت رژیم ایران دربارۀ مسئلۀ جنگ و صلح و هم‌چنین عدم برگزاری جلسات هیأت دولت... اشاره کرده و افزوده است که مجموعۀ این وضعیت باعث شده که او تلاش جمعی را برای خارج کردن لبنان از انقیاد رژیم ایران و "شورای ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان توسط ایران" راه‌اندازی کند.

هم‌چنین وی گفت که به‌دلیل سلطه و انحصار قدرت توسط حزب‌الله و جنبش امل تغییر در لبنان نه با انتخابات که با راه‌اندازی یک جنبش ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان و احیای حاکمیت ملی این کشور به دست می‌آید که به‌دلیل سلطۀ رژیم ایران طی دهه‌ها نقض شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ca39471-cbe7-47e5-9f56-be226b3be456"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات