728 x 90

تشدید حملات باندی در نظام آخوندی در پی افزایش آمار فوتیهای کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

با افزایش روزافزون و تأسف‌بار آمار فوتیهای کرونا در ایران که معلول سیاست‌های ویرانگر حاکمیت آخوندی و در رأس آن فتوای جنایتکارانه خامنه‌ای در ممنوعیت ورود واکسن است؛ روزنامه‌های باندهای جنایتکار آخوندی هر یک در تلاش برای به‌گردن دیگری انداختن این فاجعه هستند.

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری در مقاله‌ای به‌تاریخ پنجشنبه ۱۱شهریور با اعلام این‌که این روزها سیاهترین و تاریکترین روزهای میهن است تقصیر را به‌گردن مدیران و سیاستمداران پیشین انداخته و می‌نویسد «نتیجه عــدم هماهنگی در سیاســتها و برخی قصورها را همگان در این روزها شــاهد و ناظر بوده و هستیم. گونه‌های جهش‌یافته ویروس، عدم ورود به موقع واکسن در حجم گسترده و تضارب تصمیمهای ناکارآمد، این روزها را مبدل به سیاهترین و تاریکترین روزهای زیستمان نموده است».

این در حالی است که روزنامه شرق در مقاله‌ای به همین تاریخ با حمله به سیاست‌های دوره آخوند روحانی می‌نویسد: «کشور در ماه‌های پایانی سال۱۳۹۸ با این پاندمی مخوف روبه‌رو شد. دستگاه مسئول بهداشت و درمان در همان ابتدای راه پاندمی، رفتارهای ناپخته‌ای از خود بروز داد که بر سرنوشت مهار کرونا تا حدی مؤثر بود که از جمله بارزترین آن، انکار ورود کرونا به کشور بود... . ستاد ملی کرونا با کارنامه‌ای غیرقابل‌قبول در پایان دولت مواجهه شد... مسئول ارشد دستگاه سلامت، این بیان کذب را مطرح کرد که اروپایی‌ها خواسته بودند از ما مدیریت بحران کرونا بیاموزند یا چندی نگذشت که از دستگاه کرونایاب رونمایی شد و معلوم نشد این دستگاه بعد از آن در کجا به کار گرفته شد... در ادامه و در ابتدای سال۱۳۹۹، وعده معجزه در مدیریت کرونا داده شد؛ به آن‌گونه که به‌زودی جهان از فهم عمق معجزه در‌بماند! اما دیری نپایید که در تابستان و پاییز همان سال با موج‌های سهمگین اپیدمی مواجه شدیم. کمی دیگر در یک رقابت که به‌هیچ‌وجه علمی نبود، دیدیم که خطوط متعدد تحقیق و تولید انواع واکسن‌ها رونمایی شد و سپس همان مسئول که وعده معجزه می‌داد، دوباره وعده پوشش واکسیناسیون حتی برای مستضعفین جهان را خبری کرد».

روزنامه شرق در مقاله‌ای دیگر به همین تاریخ با اشاره به فساد در تمامی ارکان حاکمیت که شامل دارو هم می‌شود از رانتهای پشت‌پرده در ورود واکسن نوشت که «‌توضیحات و اظهارات مدیران دولتی‌ حاکی از آن است که به‌رغم امکان ورود واکسن، از این اقدام خودداری و شاید جلوگیری کرده‌اند... ممکن است حتی موضوع فساد و رانت پشت‌پرده مطرح باشد که باعث مرگ هزاران نفر از هم‌وطنانمان شده است. این رفتارها موجب فروپاشی خانواده‌های مختلف، یتیم‌شدن بسیاری از کودکان و... است. وظیفه تأمین واکسن برای شهروندان مستقیماً با قوای حاکمیتی به‌ویژه وزارت بهداشت است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e23dabb-bf8c-4c0a-b3eb-7aebdce08fe5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات