728 x 90

تزریق ۶ماهه جایگزین قرص روزانه فشار خون

درمان فشارخون با تزریق ۶ماهه
درمان فشارخون با تزریق ۶ماهه

پژوهشی جدید که توسط دانشگاه کوئین مری لندن انجام می‌شود، تعیین خواهد کرد که آیا تزریق دو بار در سال قادر است فشار خون را به اندازه کافی در یک دوره طولانی کاهش دهد یا خیر. دانشمندان می‌گویند این اولین بار در جهان است که درمانی در این سطح برای فشار خون ارائه می‌شود.
دانشگاه کوئین مری لندن روز جمعه ۹ اردیبهشت اعلام کرد، داروی جدید پروتئینی به نام آنژیوتانسینوژن را هدف قرار می‌دهد که توسط کبد تولید می‌شود و در تنظیم فشار خون نقش دارد. آزمایشات فاز نخست بر روی ۸۴بیمار نشان داد که یک دوز از داروی جدید، پس از سه هفته، غلظت هورمون را در خون افراد حداقل ۹۰درصد کاهش می‌دهد.
در حالی که فشار خون بالا اغلب علائم قابل توجهی ندارد، در صورتی که درمان نشود، می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. حدود ۱۰۰بیمار در سراسر انگلستان بخشی از گروه ۶۳۰نفره در سراسر جهان هستند که در این تحقیقات جدید شرکت می‌کنند.
این اثر پس از ۱۲هفته نیز پابرجا خواهد بود و دانشمندان امیدوارند بتوانند سطح فشار خون را برای مدت طولانی کنترل کنند. سازندگان این دارو می‌گویند که این می‌تواند یک راه‌حل قابل کنترل‌تر و عملی‌تر برای بیماران باشد و خطر فراموشی مصرف قرص‌های فشار خون روزانه را از بین ببرد.
سرویس سلامت همگانی انگلستان (ان اچ اس) به‌عنوان رهنمودی کلی می‌گوید که فشار خون بالا، ۱۴۰ روی ۹۰ و بیشتر و یا برای افراد بالای ۸۰سال، ۱۵۰ روی ۹۰ و بیشتر در نظر گرفته می‌شود. فشار خون ایده‌آل بین ۹۰ روی ۶۰ و ۱۲۰ روی ۸۰ است.
کارشناسان تخمین می‌زنند که در صورت موفقیت، این رویکرد درمانی بین سه تا پنج سال به ثمر برسد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59e53e78-c906-400a-9202-5eac2f784de4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات