728 x 90

ترداستون۷۱: اطلاعات ایران از رسانه‌های اجتماعی برای تهدید و جعل هویت گروه‌های مخالف استفاده می‌کند

سایبری رژیم ایران
سایبری رژیم ایران

سایت پی. آر نیوز وایر روز جمعه ۳۱تیر گزارش داد جف باردین، افسر ارشد اطلاعاتی در Treadstone ۷۱ گفت: «اطلاعات ایران از رسانه‌های اجتماعی برای تهدید و جعل هویت گروه‌های مخالف استفاده می‌کند و آشکارا قوانین پلتفرم را نقض می‌کند.

این منبع افزود: اپراتورهای اطلاعاتی شناخته شده‌ای که علناً در فضای مجازی کار می‌کنند از رسانه‌های اجتماعی برای فرماندهی و کنترل استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال دستورالعمل‌هایی را برای اعضای گردان سایبری بسیج صادر می‌کنند تا عملیات سایبری علیه مخالفان، گروه‌هایی مانند شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، را آغاز کنند».

وی هم‌چنین گفت: «گردانهای سایبری بسیج با استفاده از هشتگ‌های از پیش تعریف شده و دستکاری رسانه‌های اجتماعی، طرح‌هایی را در توئیتر اجرا می‌کنند. این اقدامات همراه با نفوذ فیزیکی در اعتراضات و تظاهرات ایران و حملات منع خدمت توزیعی نشان‌دهنده رویکرد جنگ ترکیبی به حملات رژیم ایران علیه هر گونه مخالف، داخلی و خارجی است».

افسر ارشد اطلاعاتی در ترداستون۷۱ افزود: ترداستون۷۱ به‌دلیل نفوذ در اعتراضات به کتاب بازی اطلاعاتی ایران دسترسی پیدا کرد.

ما متوجه شدیم که اپراتورهای اطلاعاتی ایران مرتباً به تظاهرات نفوذ می‌کنند و پیام‌های معترضان را با اطلاعات نادرست متفاوت منحرف می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: گردانهای سایبری بسیج از دستورالعمل‌های تلگرامی پیروی می‌کنند که نحوه اجتناب از تعلیق در توئیتر را شرح می‌دهد، در حالی که رژیم راههای انحرافی برای براندازی و سرکوب آزادی بیان ایجاد می‌کند.

این طرح‌ها شامل پیام‌ها و هشدارهای تهدیدآمیز در سایتهایی مانند تلگرام، اسکایپ، واتس‌اپ و توئیتر، صدور دستورالعمل‌هایی برای اجرای عملیات سایبری، نحوه ایجاد و مدیریت حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی است که جعل هویت شخصیت‌های رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران، رهبران مخالفان و سیاستمداران و در حالی است که به گسترش اطلاعات نادرستی دست می‌زنند که هر چیزی و هر کسی را مغایر با آرمانهای جمهوری اسلامی باشد شیطان‌سازی می‌کنند.

باردین در ادامه گفت: «ما متوجه شدیم که رهبری ایران آشکارا درباره نحوه دور زدن قوانین API توئیتر برای ارسال برنامه‌یی اطلاعات نادرست در «عملیات روانی» با استفاده از زیرساخت‌های مستقر در ایالات متحده بحث می‌کند. این عملیات‌ها، در حالی که فالوورهای اشخاص تاثیرگذار پست‌های جعلی را باور می‌کنند و پستهایی که ترندهای توئیتر را ایجاد می‌کنند بازتوئیت و لایک می‌کنند، موفق شدند هویت اشخاص تأثیر گذار را جعل کنند».

یکی از روش‌هایی که در عملیات سایبری ایران به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از شخصیتهایی است که خود را به‌عنوان مخالف معرفی می‌کنند تا بین گروه‌های اپوزیسیون تفرقه ایجاد کنند و از عملیات شیطان‌سازی سپاه و وزارت اطلاعات علیه گروه‌های مخالف برجسته استفاده کنند.

وی افزود: به بهانه خصومت داخلی می‌توانند عملیات شیطان‌سازی را علیه مخالفان اصلی پیش ببرند و با ایجاد امواج انحرافی افکار عمومی را از تحولات اساسی منحرف کنند. تکنیکی که قبلاً توسط ترداستون۷۱ گزارش‌شده بود، اکنون در روشهای پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر استفاده می‌شود.

بر اساس سال‌ها تحلیل و تحقیق درباره عملیات سایبری ایران، اخیراً نشانه‌های بسیاری همزمان با تحولات بین‌المللی و چند روز پیش از برگزاری اجلاس سالانه معارضان ایرانی، موج جدیدی از فعالیت‌های سایبری را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09a67df1-e9c1-445f-bb68-5499e70ae0a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات