728 x 90

ان بی‌سی: ترامپ احتمالاً نیازی به تأیید کنگره برای شروع جنگ با رژیم ایران ندارد

سامانه دفاع موشکی پاتریوت و دومین ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس
سامانه دفاع موشکی پاتریوت و دومین ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس

ان.بی.سی روز ۲۹ اردیبهشت گفت: در حالی که تنشها بین آمریکا و رژیم ایران رو به افزایش است دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا دست‌اندرکار آماده‌سازی زمینه‌های قانونی برای ورود به جنگ بوده‌اند. در این زمینه پارامتر کلیدی شامل ترسیم ارتباطات بین القاعده و رژیم ایران و نشان‌دادن این رژیم به‌عنوان یک تهدید تروریستی علیه آمریکا است.

دولت ترامپ با استفاده از قانون مجوز استفاده از نیروی نظامی ۲۰۰۱نیازی به تأیید کنگره برای بکارگیری نیروی نظامی نخواهد داشت.

این قانون در سال ۲۰۰۱ به تصویب کنگره رسید و کماکان قابل اجرا است.

 

وزیر خارجه آمریکا در مورد علت اعزام ناو هواپیمابر و گروه ضربت ارتش آمریکا به خلیج‌فارس گفت: همه باید بدانند که اطلاعات واقعی وجود دارد که زمینه‌ساز ریسکهایی است که ما شناسایی کردیم و باعث شد ما این تصمیمات را بگیریم.

وی افرود: همه متوجه باشند که ۴۰سال اعمال تجاوزکارانه توسط رژیم ایران وجود داشته و خلاصه کردن این به فقط سه روز یا پنج روز یا هفت روز محتوای تهدید این رژیم را مد نظر قرار نمی‌دهد.

مایک پمپئو با تأکید براین که سیاست‌های دولت اوباما به رژیم آخوندی میدان گسترش داده است، گفت: سیاست‌های هشت ساله این دولت به این رژیم تروریست اجازه داد کاملا گسترش یابند. در دوران برجام، ما شاهد قابلیتهای افزایش‌ یابنده موشکی رژیم ایران بودیم. ما شاهد انتقال قابلیت آنها برای آسیب رساندن از جانب شبه‌نظامیان حوثی در یمن بودیم. همه این مواردی که رژیم ایران انجام می‌داد به‌دلیل این اتفاق افتاد که دولت قبلی آمریکا با رژیم ایران مماشات کرد.

 

سناتور لیندزی گراهام به حکومت آخوندی هشدار داد تعرض به آمریکا با نیرویی چشمگیر مواجه خواهد شد.

گراهام در تویتیر خود نوشت: این رژیم ایران است که بحران را ایجاد کرده، نه دولت ترامپ . درحالیکه هیچکس خواهان جنگ نیست، برای این رژیم باید روشن باشد که هرگونه تعرض به آمریکا با نیرویی چشمگیر مواجه می شود و در این صورت منازعه با شرایط مطلوب آمریکا تمام می شود.

وی خطاب به دونالد ترامپ نوشت : محکم بایستید آقای رییس جمهور.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ee4b98d-80c4-40aa-bd21-b45485886ed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات