728 x 90

تداوم شورش زندانیان

پس از فرار زندانیان زندان خرم‌آباد و شورش زندانیان الیگودرز و تبریز، عصر جمعه ۸فروردین، زندانیان زندان سقز دست به شورش زدند و بسیاری از زندانیان پس از درگیری با پاسداران زندان موفق به فرار شدند.

در همین روز خبرگزاری حکومتی فارس نوشت: «بر اساس اطلاعات موثق، شامگاه امروز زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و بیش از ۸۰نفر از زندان متواری شده‌اند.

به‌دنبال فرار جمعی زندانیان، نیروهای سرکوبگر با سراسیمگی در سطح شهر مستقر شده و برای کنترل اوضاع نیروهایی را از شهرهای اطراف به سقز گسیل داشتند اما دیگر فایده نداشت و کار از کار گذشته بود.

هم‌چنین زندانیان تیپ یک زندان تهران بزرگ به‌علت شیوع کرونا و مرگ تعدادی از زندانیان دست به ‌شورش زدند و پاسداران در وحشت از انتشار اخبار شورش زندانیان در تهران تماسهای زندانیان با خانواده‌هایشان را قطع کردند.

روز بعد در جریان شورش زندانیان زندان مهاباد که همراه با درگیری با زندانبانان بود، بخشهایی از زندان توسط زندانیان به آتش کشیده شد و زندانیان زندان الوند همدان در اعتراض به شیوع ویروس کرونا دست به شورش زدند و تعدادی از آنان موفق به فرار شدند.

در این روز آخوند جلاد ابراهیم رئیسی سراسیمه وحشت خود را از تکرار شورش زندانیان نشان داد، روحانی در نشست هیأت دولتش روضهٔ امنیت خواند و غروب یکشنبه خبر از شورش زندان عادل‌آباد شیراز رسید.

آقای مسعود رجوی ضمن درخواست از هموطنان برای پناه دادن و مداوای زندانیان گفت: «زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً آزاد شوند. این تنها راه جلوگیری از فاجعه کرونا در زندانهای رژیم است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef471324-71f3-4d35-b5c4-3fbac169f615"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات