728 x 90

تحلیلگر حکومتی: توپ در زمین (نظام) است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

محمود جام‌ساز، تحلیل‌گر حکومتی در مصاحبه با روزنامه حکومتی آرمان امروز ۲۵مرداد، «به‌سرانجام رسیدن» مذاکرات «فرسایشی» نظام با طرفهای بین‌المللی را «راه دشواری» دانست و شروط نظام را آب در هاونگ کوبیدن توصیف کرد.
وی گفت:... با در نظر گرفتن تداوم تنازع بین ایران و آمریکا می‌توان به این نتیجه رسید، برجام برای به‌سرانجام رسیدن راه دشواری را پیش‌روی خود می‌بیند. به‌عنوان مثال ایران به‌جد درصدد خارج کردن سپاه از لیست تحریم‌های ایالات‌متحده است. با این توضیح که آمریکایی‌ها به دشواری حاضر به اتخاذ چنین تصمیمی خواهند شد. هم‌چنین باید متذکر شد، اروپایی‌ها و آمریکا متن نوشته شده در آخرین نشست وین را پذیرفته‌اند اما ایران هم‌چنان اصرار به پذیرش شرط‌های توسط طرفین دارد. در نتیجه می‌توان گفت، توپ برجام در زمین ایران است.
وی با اشاره به بحرانهای مرگبار نظام با اذعان به این‌که دیگر هیچ برون رفتی برای نظام وجود نخواهد داشت تلویحاً پذیرش جام‌زهر برجام را توصیه کرد و گفت: وقتی ارزش پول ملی پایین و ارز بالا می‌رود، مشکل بیشتر می‌شود و معیشت سخت‌تر. بنابراین هیچ راهی جز تفاهم با طرفین هسته‌یی برای کشور باقی نمی‌ماند.
وی مورد پیامدهای «فرسایشی بودن مذاکره‌ها» گفت:... تأکید می‌کنم، این بحث مهم‌ترین دلیلی برای ایران است تا موضوع را جدی بگیرد. در واقع، در سال‌های مذاکره ۶ قطعنامه از جانب شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران صادر شد و اقتصاد در ایران گره‌های کوری را متوجه خود دید. .
الان شاهد تورمی باشیم که آمارهای رسمی عدد ۶۰درصد را نشان می‌دهد و در نتیجه مردم اقلام مصرفی‌شان را با ۳برابر قیمت تهیه می‌کنند. .
وقتی ارزش پول ملی پایین و ارز بالا می‌رود، مشکل بیشتر می‌شود و معیشت سخت‌تر. بنابراین هیچ راهی جز تفاهم با طرفین هسته‌یی برای کشور باقی نمی‌ماند. البته برجام به‌تنهایی نمی‌تواند گره‌گشا باشد و برای ترمیم نابه‌سامانی‌ها به تغییر نگاه رابطه با غرب احتیاجی مبرم داریم.
این تحلیلگر حکومتی در جمعبندی خود اظهار داشت: تا زمانی که مانع‌های بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی را از پیش‌رو برنداریم نه تنها مشکلی از مشکلات‌مان رفع نخواهد شد، بلکه محدودیت و خطرها روزبه‌روز پررنگ‌تر خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e7fa540-74cc-413e-8309-849b75217333"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات