728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۵۱

تحصن و تظاهرات دانشجویان و دانش آموران و اعتصاب بازاریان در شصت و هشتمین روز قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۵۱

تحصن و تظاهرات دانشجویان و دانش آموزان و اعتصاب بازاریان در شصت و هشتمین روز قیام

 

سه‌شنبه اول آذر در شصت و هشتمین روز قیام، بسیاری از دانشگاهها شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم کردستان بود. دانشگاه شریف، دانشگاه کردستان، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ملی، دانشگاه علامه، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، بابل، ‌علوم پزشکی تبریز، رازی کرمانشاه از این شمار هستند. دانشجویان از جمله شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «دانشجو معلم کارگر، اتحاد اتحاد». در دانشگاه کردستان تجمع بزرگی با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم کردستان برگزار شد. مزدوران حراست دانشگاه رازی تعدادی از دانشجویان را دستگیر کردند. در برخی دانشگاهها نیروهای سرکوبگر به دانشجویان حمله کردند که درگیری و رویارویی منجر شد. در دانشگاه شریف تهران دانشجویان در مقابل مأموران حراست و لباس شخصی‌ها که قصد جلوگیری از تجمع دانشجویان را داشتند به مقاومت پرداختند.

دختران دانش‌آموز در عبدل آباد تهران و برخی مناطق دیگر تهران و کرج با شعارهای «آزادی آزادی آزادی»، «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل را ستایش کنیم» و «ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما» به خیابان‌ها آمدند و دست به تظاهرات زدند

همزمان بازاریان و کسبه در سنندج، سقز، پیرانشهر، روانسر، اشنویه، بوکان، کامیاران، مرگور، ارومیه و بسیاری از شهرهای دیگر دست به اعتصاب زدند.

امروز در تهران مردم در باغ سپهسالار با شعار «مرگ بر دیکتاتور» تظاهرات کردند.

در همین حال گروهی از اعضای مجلس ارتجاع طرحی را علیه دانشجویان برای تصویب ارائه کردند که بر اساس آن «در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاهها و ارتکاب جرائمی هم‌چون ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، توهین به مقدسات و... آنها را محکوم به پرداخت کل هزینه‌های تحصیل و ممنوع الخروجی به مدت ۱۰سال می‌کند» (سایت حکومتی اعتماد – اول آذر ۱۴۰۱).

امروز کارکنان و رانندگان پایانه اکبرآباد تهران با شعار «راننده با غیرت اعتصاب اعتصاب» و «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» دست به اعتراض و اعتصاب زدند، یگان ویژه برای سرکوب رانندگان به این پایانه رفتند. همزمان کارکنان شرکت خودرو سازی بهمن موتور با شعار «درآمد دلاری، کارگر ریالی» اعتصاب کردند. در عسلویه کارگران مجمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه یازدهم و در مسجد سلیمان کارگران پتروشیمی اعتصاب کردند. کارکنان اورژانس ۱۱۵ در مشهد نیز دست به اعتصاب زدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول آذر ۱۴۰۱ (۲۲ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6b54ba3-ca3a-40a5-a974-81bcd668f928"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات