728 x 90

تحریمهای جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه نهادها و افراد وابسته به رژیم ایران

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

لیست‌گذاری ۵نهاد رسانه‌یی سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس به‌خاطر تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا توسط خزانه‌داری آمریکا

رژیم ایران با تلاشهای گستاخانه و با پخش اطلاعات نادرست در اینترنت و اجرای عملیات نفوذ شرورانه رأی دهندگان آمریکایی را هدف قرار داده است.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱ آبان۹۹: وزارت خزانه‌داری نهادهای رژیم ایران را به‌خاطر تلاش دخالت در انتخابات تحریم می‌کند. دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج نهاد رژیم ایران را به‌خاطر تلاش برای نفوذ در انتخابات ایالات متحده لیست‌گذاری کرد. رژیم ایران فرایند انتخاباتی آمریکا را با تلاشهای گستاخانه برای ایجاد اختلاف بین رأی دهندگان با پخش اطلاعات نادرست در اینترنت و اجرای عملیات نفوذ شرورانه با هدف گمراه کردن رأی دهندگان ایالات متحده، هدف قرار داده است. ارگانهای رژیم ایران، تحت پوشش سازمانهای خبری یا رسانه‌ها، آمریکا را هدف قرار داده‌اند تا در پروسه‌های دموکراتیک آمریکا خرابکاری کنند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «رژیم ایران از روایتهای دروغین و سایر مطالب گمراه‌کننده برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده استفاده می‌کند. این دولت متعهد است صحت سیستم انتخابات آمریکا را تضمین کند حاصل کند و به تلاشهای عوامل خارجی که پروسه انتخابات ما را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد».

وزارت خزانه‌داری بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۴۸ سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه و شرکت بیان رسانه گستر (بیان گستر) را به‌دلیل مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا لیست‌گذاری کرد. اتحادیه رادیو و تلویزیونهای رژیم ایران و اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۴۸ به‌دلیل این‌که تحت مالکیت یا کنترل نیروی قدس سپاه بودند، لیست‌گذاری شدند. سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس سپاه از سال ۲۰۰۷ تحت اختیارات متعددی لیست‌گذاری شده‌اند.

تلاشهای دروغ‌پراکنی رژیم ایران مخاطبان جهانی را از طریق سازمانهای مخفی رسانه‌ای متنوعی هدف قرار داده است. کمپینهای دروغ‌پراکنی که توسط رژیم ایران اجرا می‌شود، بر ایجاد اختلاف بین خوانندگان از طریق پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان است و غالباً شامل اطلاعات نادرست می‌شود.

حداقل از سال ۲۰۱۵، شرکت بیان گستر به‌عنوان یک شرکت پوششی در فعالیت‌های تبلیغاتی نیروی قدست سپاه خدمت کرده است. در ماههای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، پرسنل بیان گستر برنامه‌ریزی کردند تا با سوء‌استفاده از مسائل اجتماعی در داخل آمریکا، در انتخابات تأثیر بگذارند. در تابستان سال ۲۰۲۰، بیان گستر آماده شده بود تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سلسله‌ای از عملیات نفوذ را که هدفشان مردم آمریکا است، اجرا کند. ...

با این لیست‌گذاری همه اموال و سود ناشی از اموال این افراد که در قلمروی آمریکا است، مسدود می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی به‌طور کلی از درگیر شدن در معاملات با آنها منع می‌شوند. علاوه بر این مؤسسات مالی خارجی که آگاهانه اعتباری برای نهادهایی که لیست‌گذاری شدند، تسهیل کنند ممکن است خودشان در معرض تحریم‌ها قرار بگیرند که می‌تواند دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا را قطع کرده یا اموال و سود ناشی از اموال آنها در قلمروی آمریکا را مسدود کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cebed9c6-bf79-484a-9bb0-8bc4fa5c3549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات