728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شبکه کشتیرانی رژیم ایران

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۳شهریور۹۸ شبکه گسترده کشتیرانی رژیم ایران را که از نیروی قدس سپاه پاسداران حمایت می‌کند و صدها میلیون دلار را به رژیم اسد و حزب‌الله می‌رساند تحریم کرد.

خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: آمریکا شبکه کشتیرانی رژیم ایران را به‌خاطر فروش نفت تحریم کرد.

 

 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های کشتیرانی و نفتی و تعدادی نفتکش به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا:

وزارت خزانه‌داری شبکه وسیع کشتیرانی نفت رژیم ایران که از نیروی قدس سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی تروریست پشتیبانی می‌کنند، را لیست‌گذاری می‌کند

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا

۴سپتامبر ۲۰۱۹

شبکه کشتی‌ها و تسهیل کنندگان که میلیونها دلار را به رژیم اسد، حزب‌الله و بازیگران غیرقانونی منتقل کرده‌اند.

واشنگتن – دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه یک شبکه گسترده کشتیرانی که تحت هدایت نیروی قدس سپاه پاسداران است و نیروی قدس و نیروی نیابتی تروریست آن حزب‌الله را پشتیبانی مالی می‌کند، اقدام کرد. طی سال گذشته، نیروی قدس سپاه نفت به ارزش صدها میلیون دلار یا بیش از آن را از طریق این شبکه به سود رژیم بی‌رحم اسد، حزب‌الله و سایر نقش آفرینان غیرقانونی جابه‌جا کرده است. مقام ارشد نیروی قدس سپاه و وزیر نفت سابق ایران رستم قاسمی بر این شبکه گسترده نظارت دارد که دهها مدیر کشتی، شناور و تسهیل کننده را در بر می‌گیرد.....

وزیر خزانه‌داری استیون منوچین گفت، ”ایران کماکان دست به اقدامات تحریک‌آمیز برای بی‌ثبات کردن منطقه و جهان می‌زند. اقدام خزانه‌داری علیه این شبکه گسترده نفتی صریح و واضح می‌سازد که آنهایی که نفت ایران را خریداری می‌کنند مستقیماً از بازوی شبه‌نظامی و تروریست ایران حمایت می‌کنند که نیروی قدس سپاه پاسداران می‌باشد. اقدامات ما طی دو هفته گذشته باید به‌عنوان یک هشدار قوی به هر کس که تسهیل فروش نفت نیروی قدس را در نظر دارد عمل کند که با عواقب سریع مواجه خواهند شد.“

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری برای امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت، ”رژیم ایران یک سازمان تروریستی را به‌عنوان کانال اصلی خود برای پنهان کردن و فروش صدها میلیون دلار نفت غیرقانونی برای سوخت رسانی به برنامه بدطینت خود بکار می‌گیرد. صادرات نفت ایران به‌صورت مستقیم اقدامات تروریستی نیروهای نیابتی ایران و جنایتهای رژیم اسد علیه مردم بی‌گناه را تأمین مالی می‌کند..... جامعه جهانی باید با قدرت نفت و محصولات نفتی ایران را رد کند به همان ترتیبی که اقدامات خشونت‌آمیز این شبکه‌های تروریستی را رد می‌کند.“....

 

کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک و اعلان تحریم ۲۵نهاد و ۱۱شخص و ۱۲کشتی مرتبط با سپاه پاسداران

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در رابطه با ایران در کنفرانس مطبوعاتی امروز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸ در رابطه  با تحریم شبکه گسترده کشتیرانی رژیم ایران را که از نیروی قدس سپاه پاسداران حمایت می کند و صدها میلیون دلار را به رژیم اسد و حزب الله می‌رساند گفت:

امروز دولت آمریکا فشارحداکثری مان علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید می کند.

اول اینکه؛ ما یک پاداش ۱۵میلیون دلاری را برای هر کسی که به ما کمک کند عملیات مالی سپاه پاسداران و نیروی قدس را متوقف کنیم تعیین کرده ایم.

این پیشنهاد به برنامه دادگستری[بخش قضایی] وزارت خارجه داده شده است که به فرد، این مشوق را می دهد تا با آمریکا کار کند تا تروریستها را به پای میز عدالت بیاورد و از اعمال تروریستی در سطح جهان جلوگیری نماید.

پاداش برای عدالت مبلغ بیش از ۱۵۰میلیون دلار برای بیش از ۱۰۰نفر تعیین شده است که ما به ازای اطلاعاتی است که از اعمال تروریستی جلوگیری می کند یا افراد را به پای میز عدالت می آورد.

شعار این برنامه «تروریستها را متوقف کنید و جان انسانها را نجات دهید» است.

اعلان امروز یک اقدام تاریخی است و این اولین بار است که آمریکا برای کسب اطلاعات پاداش تعیین کرده است که موجب متوقف شدن عملیات مالی نهادهای دولتی می شود.

ما این گام را به این دلیل برداشته ایم که سپاه پاسداران بیشتر از اینکه یک نهاد دولتی باشد مانند یک سازمان تروریستی عمل کرده است.

سپاه پاسداران و نیروی قدس در آوریل بعنوان نیروی خارجی تروریستی نامگذاری شده اند و در همان قسمتی نامگذاری شده اند که خیلی از گروههای تروریستی که فعالانه از آنها حمایت می کنند مانند حزب الله و حماس قرار گرفته اند.

سپاه پاسداران سازمانهای نیابتی را در سراسر خاورمیانه تعلیم میدهد و تامین مالی می کند و تجهیز می نماید. رژیم ایران به این گروهها نیاز دارد تا با آنها انقلاب این رژیم را گسترش بدهد و هرج و مرج و آشوب بکارد و خشونتهای فرقه یی ایجاد کند.

ما از هر اهرم دیپلوماتیک و اقتصادی استفاده می کنیم تا این فعالیتها را متوقف نماییم.

علاوه بر اعلان این پاداش به افراد تا ۱۵میلیون دلار علیه سپاه پاسداران و نیروی قدس، ایالات متحده امروز همچنین اقداماتی سریع و فراگیر علیه یک شبکه نفتی سپاه پاسداران و نیروی قدس(کیو-اف) برای ترور انجام داده است.

سپاه پاسداران طی چند ماه گذشته یک شبکه نفتی قاچاق را اداره می کرده است که تاکنون صدها میلیون دلار نفت قاچاق را منتقل کرده است. این پول سپس برای تامین مالی ترور استفاده می شود.

در ماههای اخیر این شبکه نفتی بیش از ۱۲نفتکش برای صدور حدود ۱۰میلیون بشکه نفت خام استفاده کرده است که عمدتا به سوریه فرستاده می شود تا از اسد حمایت کنند.

این محموله ها به قیمت بیش از نیم میلیارد دلار فروخته شدند.

خزانه داری امروز بیش از ۲۵نهاد و ۱۱شخص و ۱۲کشتی که در این شبکه دست داشتند را نامگذاری کرد.

اسامی این نهادها و کشتیها در وبسایت خزانه داری موجود است.

کسانی که در معاملات با این نهادها و اشخاص و کشتیها درگیر هستند حالا در معرض تحریمهای آمریکا قرار دارند.

وزیر پمپئو بارها گفته است که ما هرگونه فعالیت قابل تحریم را تحریم می کنیم و نامگذاری این شبکه کشتیرانی یک نمونه دیگر از تحقق این تعهد است.

اقدام امروز بدنبال تحریم شرکت چینی ژوها جنرال و مدیر اجرایی آن بخاطر وارد کردن نفت از ایران می باشد.

جامعه دریانوردی باید آگاه باشد که نیروی قدس از فعالیتهای فریب استفاده می کند تا محموله قاچاق خود را منتقل کند...

 

شرکتها، افراد و کشتیهایی در تحریم وزارت خزانه‌داری قرار گرفته‌اند:

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحریم تازه آمریکا در حوزه انتقال نفت به خارج از ایران ۱۶ شرکت، ده نفر از جمله یک وزیر نفت، رستم قاسمی، پسر او و ۱۱ نفتکش را دربرمی‌گیرد.

محمدرضا اکبری (در رابطه با رستم قاسمی)، شمس‌الله اسدی (در رابطه با علی قصیر)، محمود اشتری (در رابطه با علی قصیر)، مرتضی قاسمی (در رابطه با رستم قاسمی)، ظفر انیس (شهروند امارات در رابطه با (شرکت کشتی‎‌رانی ۱۴ ستاره)، علی قدیر (در رابطه با شرکت کشتی‌رانی خدیجه)، محمدعلی ظهیر (شهروند هندی در رابطه با رستم قاسمی)، علی قصیر (شهروند لبنانی در رابطه با رستم قاسمی) از جمله افرادی هستند که تحریم‌های جدید شامل حال‌شان می‌شود.‎

اسامی شرکتهایی که در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا جزو تحریمها آمده است، شرکت آفریکو در لبنان، شرکت آلومینیوم سازی آلومیکس لبنان، شرکت کشتی‌رانی بوشرا در هند، شرکت نفتی «۵ انرژی» امارات، شرکت کشتی‌رانی چهارده ستاره امارات، شرکت همراهان پیشرو ایران، شرکت دریایی هوکول‌سال لبنان، شرکت گروه مهدی در هند، شرکت بیمه کیش، شرکت کشتی‌رانی مهدی در سنگاپور، شرکت نغم‌الحیات سوریه، شرکت پنتا اقیانوس امارات، شرکت تلاقی سوریه، شرکت توافق سوریه، و شرکت کشتی‎‌رانی وانیا هند‎ نیز از جمله دیگر تحریم‌شدگان جدید هستند.

نام شش کشتی نیز در این فهرست جدید آمده است: بونیتا کوئین، جاسمین، ساراک، سوبار، سولان، و تور ۲.

 

روز سه‌شنبه ۱۲شهریور ۹۸ وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا سه آژانس فضایی رژیم ایران را تحریم کردند. سازمان هوا - فضا، سازمان فضایی و مرکز تحقیقات فضایی ایران در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: تحریم سه آژانس فضایی رژیم ایران در شرایطی است که آمریکا فشار را بر برنامه اتمی این رژیم افزایش داده‌ است.

 

مایک پمپئو روز سه‌شنبه ۱۲شهریور۹۸ طی بیانیه‌یی درباره لیست‌گذاری سازمان فضایی رژیم ایران و مؤسسات پژوهشی آن توسط وزارت‌خارجه آمریکا نوشت: امروز، وزارت‌خارجه آمریکا، سازمان فضایی رژیم ایران و دو فقره از مؤسسات پژوهشی آن را بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ به‌دلیل درگیر بودن در فعالیت‌های حساس مربوط به تکثیر تسلیحاتی لیست‌گذاری کرد. این اولین بار است که آمریکا سازمان فضایی ایران را به‌خاطر فعالیت‌هایی که برنامه موشکی آن را پیش می‌برد، لیست‌گذاری می‌کند.

 

بیانیه می‌افزاید: ایالات متحده اجازه نخواهد داد که رژیم ایران از برنامه پرتاب فضاپیمای خود به‌عنوان پوششی برای پیشبرد برنامه‌های موشک بالستیک خود استفاده کند. تلاش رژیم ایران در ۲۹اوت برای پرتاب یک موشک ماهواره فوریت این تهدید را برجسته می‌کند. این لیست‌گذاریها باید به‌عنوان یک هشدار برای جامعه دانشمندان جهان عمل کند که همکاری با برنامه فضایی ایران ممکن است به توانایی ایران برای ساختن یک سامانه حامل سلاح اتمی کمک کند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام دور تازه تحریم‌های واشنگتن بر صنایع هوا فضای رژیم ایران در توئیتی نوشت: برای اولین بار، آمریکا سازمان غیرنظامی صنایع هوا فضای رژیم ایران را به‌دلیل استفاده از تکنولوژی مشابه برای پرتاب موشک بالستیک، تحریم کرد. ما از تمام متحدانمان می‌خواهیم برای متوقف کردن برنامه موشکی بزرگترین کشور حامی تروریسم به ما بپیوندند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bf50ef9-e5e2-4868-815a-42b60ae48942"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات