728 x 90

تحریم گشت ارشاد و هفت مقام رژیم از سوی انگلستان

گشت ارشاد رژیم
گشت ارشاد رژیم

دولت انگلستان روز دوشنبه ۱۸مهر از تحریم گشت ارشاد و هفت مقام رژیم ایران خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به سرکوب زنان ایرانی توسط گشت ارشاد که از آن با عنوان پلیس امنیت اخلاقی نام برده شده آمده است که انگلستان کلیت این نهاد و هم‌چنین محمد رستمی چشمه‌گچی، رئیس آن، و حاج احمد میرزایی، رئیس بخش تهران این نهاد را تحریم می‌کند.

علاوه با آن غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حسن کرمی فرمانده یگانهای ویژه ناجا، و حسین اشتری سرکرده کل انتظامی رژیم، سه مقام ارشد دیگر هستند که به‌دلیل مشارکتشان در سرکوب اعتراضاتی که به کشته‌شدن مهسا امینی و هم‌چنین اعتراضات سراسری آبان ٩٨ منجر شده است از سوی انگلستان تحریم شده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است که هم‌چنین لیلا واثقی فرماندار پیشین شهر قدس، و حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان، به‌دلیل نقش‌شان در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات آبان ٩٨ از سوی دولت انگلستان تحریم شده‌اند.

دولت انگلستان هم‌چنین به گزارشها مبنی بر استفاده از گلوله جنگی علیه معترضان در ایران اشاره کرد و نوشت «دانشجویان توسط مأموران امنیتی در دانشگاه شریف محاصره شدند، و هم‌چنین گزارشهای دیگری از دفن اجساد معترض کشته شده توسط سرویس‌های امنیتی بدون اطلاع خانواده‌های آنها منتشر شده است».

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان در حمایت از زنان و مردان شجاع ایرانی گفت که این تحریم‌ها پیام واضحی به مقامات جمهوری اسلامی می‌فرستد و آن این است که «ما شما را برای سرکوب زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل می‌کنید، پاسخگو می‌دانیم».

در پی تحریم انگلستان ورود افراد تحریم‌شده به این کشور ممنوع می‌شود و دارایی‌های آنها در بریتانیا مسدود می‌شود.

هفته گذشته نیز در اعتراض به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان ایرانی، انگلستان کاردار سفارت رژیم در لندن را فراخواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f067308-85d9-4e06-bd9d-2b49df1fdf63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات