728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه چهار شرکت و یک فرد ایرانی در ارتباط با صنعت پهپادی رژیم ایران

پهپاد ایرانی کمان ۲۲
پهپاد ایرانی کمان ۲۲

وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۴خرداد از تحریم‌های جدیدی علیه چهار شرکت و یک فرد ایرانی به‌دلیل ارتباط آنها با پهپادهای ساخت رژیم ایران که در اختیار روسیه قرار گرفته خبر داد.

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمریکا آمده است، نهادهای تحریم‌شده جدید با «توسعه، ساخت و تکثیر پهپادهای بدون سرنشین ایران مرتبط هستند که رژیم ایران برای طولانی‌تر شدن درگیریها و بی‌ثبات‌کردن منطقه، آنها را در اختیار روسیه، گروه‌های نیابتی و شرکای شبه‌نظامی خود قرار می‌دهد.

 متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفته است، این تحریم‌ها همزمان با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای دخیل در ساخت و توسعه صنعت پهپادی ایران وضع شده‌اند.

وی افزود: «ما تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در هدف قرار دادن رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران و حمایت از تروریسم در خاورمیانه را تحسین می‌کنیم».

 بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا اشاره دارد، چهار نهاد ایرانی تحریم‌شده توسط ایالات متحده با شرکت «رایان رشد افزار» مرتبط هستند.

فردی که هدف تحریم قرار گرفته نیز یکی از مدیران سازمان صنایع هوایی رژیم ایران است که به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه وزارت دفاع ایران و مسئول نظارت بر تولیدکنندگان پهپاد شناسایی شده است.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6189ce5-6bb5-4dee-a5fc-4ed4e37b307a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات