728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم ایران: مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد و شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر

وزارت خزانه  داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

واشنگتن (رویترز) - ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۴آبان تحریم‌های جدیدی را علیه شرکتها و افرادی که متهم به دست داشتن در تولید یا انتقال پهپادهای ایرانی هستند که توسط روسیه در حملات به زیرساختهای غیرنظامی در اوکراین استفاده شده است، اعمال کرد.

ایالات متحده به‌دنبال افزایش فشار بر مسکو به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین است که شهرها را به ویرانه تبدیل کرده و هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.

روسیه هواپیماهای بدون سرنشینی را از ایران خریداری کرده است که برای حمله به شهرها و زیرساخت‌های برق در اوکراین استفاده شده است. نهادها و صنایع نظامی ایران در حال حاضر تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده به‌دلیل برنامه توسعه هسته‌یی تهران قرار دارند.

ایران اذعان کرده است که پهپادهای مسکو را تأمین کرده است اما گفته است که این پهپادها قبل از جنگ در اوکراین فرستاده شده بودند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی گفت: همان‌طور که بارها نشان داده‌ایم، ایالات متحده مصمم است افراد و شرکتهایی را که از حمله غیرموجه روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند، بدون توجه به این‌که در کجا واقع شده‌اند، تحریم کند.

او با استفاده از مخفف هواپیمای بدون سرنشین گفت: «اقدام امروز شرکتها و افرادی را که استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران را برای سرکوب غیرنظامیان اوکراینی امکان‌پذیر کرده‌اند، افشا می‌کند و آنها را مسئول می‌داند».

نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و سفارت روسیه در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد را که زیرمجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران است و این شرکت را مسئول طراحی و تولید شاهد است، تحریم کرده است. پهپادهای سری که توسط نیروهای روسی در اوکراین استفاده می‌شود.

هم‌چنین شرکت‌های حمل ونقل هوایی Success Aviation Services FZC و iJet Global DMCC امارات متحده عربی که وزارت خزانه‌داری آنها را متهم به همکاری با یک شرکت ایرانی تحت تحریم‌های ایالات متحده برای هماهنگی پروازهای بین ایران و روسیه، از جمله پروازهای مرتبط با حمل و نقل پهپادهای ایرانی، پرسنل و مرتبط با آن کرد، معرفی شدند. تجهیزات.

وزارت خزانه‌داری گفت که اقدام علیه این دو شرکت با همکاری دولت امارات متحده عربی انجام شده است.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر، نیروی هوافضای سپاه و صنایع هوایی قدس - که قبلاً تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشتند - نیز در اقدام روز سه‌شنبه توسط وزارت امور خارجه تعیین شدند.

وزارت خزانه‌داری هم‌چنین عباس جوما و تیگران کریستوفوروویچ سرابیونوف را هدف قرار داد و این دو را متهم کرد که در دستیابی به پهپادهای ایرانی توسط گروه واگنر برای پشتیبانی از عملیات رزمی در اوکراین دست داشته‌اند.

اقدام روز سه‌شنبه هر گونه دارایی ایالات متحده را مسدود می‌کند و عموماً آمریکایی‌ها را از معامله با آنها منع می‌کند. کسانی که با آنها معاملات خاصی انجام می‌دهند نیز در معرض تحریم قرار می‌گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72fba860-45c7-439f-a912-afd3a17ac9a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات