728 x 90

تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلستان به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و سرکوب اعتراضات در ایران

تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس
تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس

تحریم‌های دهها فرد و نهاد حکومت آخوندی

توسط اتحادیه اروپا و انگلستان

 

اتحادیه اروپا ۲۹فرد و ۳نهاد رژیم را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد

اسامی شماری از تحریم‌شدگان:

پاسدار حسین سلامی سرکرده سپاه پاسداران

پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی جلاد

پاسدارحاجی‌زاده سرکرده هوافضای سپاه پاسداران

پاسدار حیدری سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران

وحید مجید رئیس پلیس سایبری رژیم

 

نهادهای تحریم‌شده توسط اتحادیه اروپا

بنیاد تعاون بسیج، پرس‌تی‌. وی، شرکت ارون کلود و صنایع هوایی قدس

 

انگلستان ۲۴تن از مقام‌های رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب تظاهرات تحریم کرد

وزیر خارجه انگلستان:

پیام ما این است: سرکوب اعتراضات را متوقف و آزادی بیان را رعایت کنید

 

اتحادیه اروپا از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران در تمامیت آن خودداری ورزید

اتحادیه اروپا امروز طی بیانیه‌یی اعلام کرد ۲۹فرد و ۳نهاد رژیم آخوندی را به‌خاطر دست داشتن در سرکوب خونین تظاهرات مردم در فهرست تحریم‌ها برای نقض حقوق‌بشر قرارداد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این تحریم‌ها تعدادی از فرماندهان و مقامات رژیم از جمله حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، احمد وحیدی وزیر کشور و وحید (محمد ناصر) مجید فرمانده پلیس سایبری و هم‌چنین صنایع هوایی قدس، نهادهای تحت‌امر هوافضای سپاه پاسداران، بنیاد تعاون بسیج و کانال تلویزیونی پرس تی. وی را شامل می‌شود.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران تاکنون به ۱۲۶شخصیت و ۱۱نهاد رسیده است.

وزیر خارجه انگلستان نیز طی بیانیه جداگانه ای، علاوه بر تحریم‌های مشترک انگلستان با شرکای بین‌المللی تحریم‌های بیشتری را علیه رژیم آخوندی اعلام کرد.

وی در بیانیه خود از جمله گفت: بریتانیا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و تعدادی از مقامات محلی و فرماندهان سپاه که مجری سرکوب و یا صادر‌کننده دستور آن بوده‌اند را تحریم می‌کند... ما همراه با شرکای خود این پیام روشن را به رژیم ایران فرستادیم: سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات باید متوقف و آزادی بیان باید رعایت شود.

این بیانیه می‌افزاید: تحریم‌های انگلستان ۲۴تن از مهره‌های سیاسی و امنیتی رژیم را که در خشونتهای وحشیانه علیه معترضان در استانهای مختلف دست داشته‌اند را شامل می‌شود. از جمله:

  • عبدی عباس – فرمانده نیروی انتظامی در شهر دیوان دره استان کردستان
  • مرتضی میرآقایی – فرمانده نیروی بسیج در شهر سنندج
  • منوچهر امان اللهی – فرمانده نیروی پلیس در چارمهال بختیاری
  • سردار غلامحسین محمدی اصل – فرمانده سپاه پاسداران در استان اردبیل
  • علی آزادی – فرمانده نیروی پلیس در استان کردستان
  • حسن حسن‌زاده – فرمانده سپاه پاسداران در تهران
  • سردار سیدصادق حسینی – فرمانده سپاه پاسداران در استان کردستان
  • رحیم جهانبخش – فرمانده نیروی انتظامی در استان آذربایجان غربی
  • حسین مدرس خیابانی – استاندار سیستان و بلوچستان
  • اسماعیل زارعی کوشا – استاندار کردستان
  • وحید محمدناصر مجید – فرمانده پلیس سایبری ایران
  • سردار عزیز الله مالکی – فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان
  • حسین مروفی - معاون هماهنگ‌کننده بسیج سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان
  • مرتضی میرزایی – فرمانده نیروی انتظامی در استان مازندران
  • عباسعلی محمدی – فرمانده نیروی انتظامی در استان البرز
  • علیرضا مرادی – فرمانده نیروی انتظامی در شهر سنندج
  • حسین رحیمی – فرمانده نیروی انتظامی در استان تهران
  • سرهنگ حسین رجب پور – فرمانده بسیج در شهر بیجار کردستان
  • محمد ساداتی – فرمانده سابق نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان
  • سیدعلی صفری – فرمانده نیروی انتظامی سقز
  • احمد شفاهی – فرمانده سپاه در استان سیستان و بلوچستان
  • حسن شیخ نژاد – فرمانده نیروی انتظامی در شهر ارومیه
  • احمد طاهری – فرمانده سابق نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان
  • عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

شایان یادآوری است که اتحادیه اروپا از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران در تمامیت آنها خودداری ورزیده است. به‌گفته ناظران و تحلیلگران غربی، سیاست اتحادیه اروپا تابحال چنین بوده که از یک‌سو می‌خواهد خود را با اقدامات بی‌هزینه یا کم هزینه با قیام مردم ایران همراهی نشان دهد و از سوی دیگر همین رژیم را در مورد برجام و پهپادهایش در اوکراین پای مذاکره و معامله بیاورد.

 

خانم آنالنا بربوک Annalena BAERBOCK، وزیر خارجه آلمان: امروز با توجه به وضعیت در ایران یک جلسه ویژه‌یی در شورای وزیران خارجه است. ما یک علامت جدید و بدون ابهامی به رژیم ایران می‌فرستیم که حقوق‌بشر بلاجایگزین است. شورای حقوق‌بشر ایجاد شده است تا بر این موارد نظارت کند و نه این‌که وقایع را نادیده بگیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که ما موفق شدیم با ۱۶کشور دیگر جنایتهایی که علیه افراد بیگناه در ایران انجام می‌شود را در دستور کار شورای حقوق‌بشر در ژنو قرار دهیم. ما با هم به صراحت می‌گوییم که ما وقایع را زیر نظر داریم و کسانی که مسئول این نقضهای حقوق‌بشر هستند را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد. خطاب به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند بدون عواقبی مردم خودشان را سرکوب کرده، شکنجه کنند و به‌قتل برسانند. آنها نمی‌توانند چنین کاری بکنند این اقدامات عواقب دارد و دنیا و اروپا وقایع را زیر نظر دارد.

وزیر خارجه آلمان افزود: بسته تحریمی جدید به‌طور مشخص دایره قدرت داخلی سپاه پاسداران و شبکه‌هایی که آنها را تأمین مالی می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. مایلم بار دیگر موکداً تصریح کنم که تحریم‌ها فقط سیاسی نیستند بلکه باید در زمینه قضایی و قانونی تأثیر داشته باشند. سپاه پاسداران مسئول جنایتهای غیرقابل باوری است که در ایران صورت می‌گرد، ما باید موضوع تروریسم را هم بررسی کنیم.

 

وزیر خارجه لوگزامبورگ هنگام ورود به اجلاس شورای وزیران خارجه: ابتدا باید بگویم که اخبار جدید حاکی است اولین افراد معترض در ایران حکم اعدام دریافت کرده‌اند. قبل از هر کس زنان جوان که اعتراض کرده‌اند. این هولناک و مخوف است. ما باید خودمان را جای مردم ایران بگذاریم. در ایران هشتاد میلیون نفر زندگی می‌کنند. آنها و قبل از هر کس افراد جوان دیگر نمی‌خواهند این‌طور زندگی کنند. ما به‌عنوان اتحادیه اروپا باید واکنش قوی نشان دهیم. شما می‌دانید که ما این کار را با آمریکا، بریتانیا و کانادا به‌طور مشترک انجام می‌دهیم. طبعاً ما بیمی از اقدامات مقابله‌جویانه رژیم ایران نداریم. الآن در ایران یک دیکتاتوری نظامی حاکم است.

 

سایمون کُووِنی Coveney وزیر خارجه ایرلند: وضعیت در ایران هم‌چنان نگران‌کننده است. ما شاهد تظاهرات بسیار شجاعانه‌ای بوده‌ایم که خواستار احترام به حقوق زنان در ایران است. هم‌چنین شاهد بودیم که رژیم ایران چگونه به این خواسته‌های مشروع، پاسخ می‌دهد. اتحادیه اروپا به نظارت بسیار نزدیک در مورد ایران ادامه خواهد داد.

 

الکساندر شالنبرگ Alexander SCHALLENBERG وزیر خارجه اتریش:... این نگرانی وجود دارد که در ایران خونهای زیادی ریخته شود. این اقدامات رژیم ایران، عواقبی خواهد داشت. من این حرف را هم‌چنین با آگاهی کامل به‌عنوان وزیر خارجه اتریش می‌گویم. این رفتار رژیم ایران غیرقابل قبول است. ما میزبان مذاکرات اتمی هستیم در حال حاضر من این احساس را دارم که پنجره فرصت برای بازگشت به برجام بسته شده است.

 

بوگدان آرسکو Auresco وزیر خارجه رومانی: ما قویاً از تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران حمایت می‌کنیم، ما از اولین مجموعه تحریم‌ها در زمینه حقوق‌بشر حمایت کرده‌ایم، زیرا مقامات رژیم ایران با خشونت فراوان و اعمالی ناعادلانه علیه آزادی تجمع و آزادی بیان با تظاهر کنندگان رفتار می‌کنند. .

 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد اجلاس امروز این اتحادیه و تحریم‌های رژیم آخوندی گفت: در مورد تحریم‌ها بحث کردیم ما در مورد برجام بحث کردیم. ما در مورد حمایت نظامی که از روسیه انجام می‌شود که باید متوقف شود، بحث کردیم. اینها سه موضوع مهم امروز هستند. در بن‌بست است. اما کار ادامه دارد

سایت کمیسیون اروپا: ۱۴۰۱۰۸۲۳

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93ad7810-c847-4c59-96e1-a38b6e26fb3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات