728 x 90

تحریم نمایش انتخابات توسط مردم و ترس از خطر بزرگ

کرمانشاه - حوزه اخذ رای  ساعت ۹صبح -  سوت و کور ۲۸خرداد۱۴۰۰
کرمانشاه - حوزه اخذ رای ساعت ۹صبح - سوت و کور ۲۸خرداد۱۴۰۰

روزنامه‌های حکومتی وابسته به هر دو باند غالب و مغلوب رژیم آه و فغان خود از تحریم گسترده نمایش انتخابات را در مقالات خود بلند کرده و هر یک دیگری را به خطر بزرگ و در پیش هشدار می‌دهند.
روزنامه همدلی در مقاله خود به تاریخ سه‌شنبه اول تیر و به‌نقل از صحبت‌های آخوند خاتمی می‌نویسد «رئیس دولت اصلاحات عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله را رویداد مهم دانسته و درباره پیام این اتفاق گفته اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست؟ امری که خطر آن بارها تذکر داده شده، ولی مورد توجه قرار نگرفته است. عدم استقبال بخش چشم‌گیری از جامعه به دعوت به حضور آیا نشان نمی‌دهد که مردم از اصلاح امور نومیدند و آیا این یأس مورد سوء‌استفاده جریانهایی که به براندازی به هر قیمت می‌اندیشند نمی‌انجامد؟ این زنگ خطر باید همه را به خود بیاورد و در اصلاح ساختارها، رویکردها و مدیریت به‌گونه‌یی اقدام شود که اولاً جلوی پیشرفت این خطر بزرگ را بگیرد».

همین روزنامه در مقاله دیگری به همین تاریخ می‌نویسد: «ناامید شدن مردم از صندوق رأی می‌تواند پیامدهای سهمگینی داشته باشد. بدیهی است نادیده گرفتن دهها میلیون ایرانی که رأی ندادن یا رأی باطله به صندوق انداختند، خطای بزرگ استراتژیکی است که در صورت تداوم می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد و حتی بقای حاکمیت را به خطر اندازد».

روزنامه مردم‌سالاری وابسته به جناح مغلوب نیز در مقاله‌ای به تاریخ سه‌شنبه با اذعان به سطح نارضایتی عمومی هشدار از عواقب در پیش داده و می‌نویسد: «سطح نارضایتی عمومی بالاست بی‌قدرتان جامعه یک جایی دوباره قدرت خود را به رخ می‌کشند و این بار ممکن است این کار را ویران‌تر انجام دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c44a7920-ad8d-4cac-827a-496586e66edc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات