728 x 90

قیام سراسری - ۶۶

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین در سی و سومین روز قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - ۶۶

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین در سی و سومین روز قیام

 

روز سه‌شنبه در سی‌وسومین روز قیام، هزار تن از خانواده‌های زندانیان سیاسی از ساعت ۸صبح تا ۱۲ظهر در برابر زندان اوین تجمع کردند و خواستار اطلاع از فرزندان خود شدند. اما به آنها هیچ پاسخی روشن و مشخصی داده نشد.

در همین روز خانواده‌های زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در اطلاعیه‌یی اعلام کردند: «ما برای دفاع از فرزندانمان، در برابر اوین گردهم می‌آییم و همه مدافعان حقوق‌بشر و آزادی را به جمع شدن در برابر اوین فرا می‌خوانیم». آنها با تأکید بر این‌که «مسئولیت جان زندانیان سیاسی به‌عهده شخص خامنه‌ای است» تأکید کردند: «ما هم‌صدا با مقاومت ایران از دبیرکل ملل متحد و کلیه شخصیتها و نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی می‌خواهیم که با استفاده از همه امکانات برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران اقدام کنند و هیأتی را برای بازدید از زندانها با حضور خانواده‌های زندانیان و حضور نمایندگانی از ملل متحد، اعزام کنند».

سه‌شنبه شب در سی‌و سومین شب قیام، در مناطق مختلف تهران از جمله گیشا، تهرانسر، مجیدیه، سعادت آباد، اکباتان و شهر زیبا شعار مرگ بر دیکتاتور از خانه‌ها و پشت بامها طنین‌انداز بود. مردم در شهرهای مختلف از جمله شیراز، اهواز، رودهن، ورامین، آبدانان، سقز، و یزد با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور اقدام به تظاهرات شبانه کردند. در یزد تظاهر کنندگان در محله فهادان با مأموران جنایتکار انتظامی که با خودروهای ضدشورش به صحنه آمده بودند، درگیر شدند.

 

بعدازظهر روز سه‌شنبه گارد ضدشورش در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به تیپ ۵ این زندان حمله کرد و به تخریب وسایل زندانیان و شکستن تلویزیونها پرداخت و زندانیانی را که به این حمله معترض بودند مورد ضرب و شتم قرار داده و به کشتن از طریق گاز و خفگی تهدید کرد. در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ حدود ۲هزار زندانی به سر می‌برند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ مهر ۱۴۰۱ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40a12bab-a225-44d0-8589-9e1a4e680885"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات