728 x 90

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه / نگرانی کارگران از واگذاری شرکت به باندهای غارتگر تحت عنوان خصوصی سازی

اعتصاب بازنشسته‌های شرکت لاستیک پارس ساوه جلو درب شرکت
اعتصاب بازنشسته‌های شرکت لاستیک پارس ساوه جلو درب شرکت

امروز (دوشنبه ۵آذر ۹۷) جمعی از بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه در برابر در اصلی این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. این کارخانه در شهر صنعتی کاوه در ۱۰کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

به اعتراف مقامات رژیم این شرکت پیش از این حدود ۲۵۰۰ کارگر داشته است اما اکنون به دلیل سیاستهای رژیم آخوندی که منجر به انهدام صنایع ایران شده است بسیاری از کارگران این شرکت اخراج شده اند  و   تعداد کارگران آن به حدود ۷۵۰ نفر تقلیل یافته است.

تصمیم رژیم آخوندی برای واگذاری این شرکت به باندهای غارتگر رژیم تحت عنوان خصوصی‌سازی با اعتراض کارگران در سال گذشته و امسال روبرو شده است.

یک سال پیش از این یعنی در آبان ماه سال ۹۶  کارگران شرکت لاستیک پارس در ساوه پیش از دو هفته  دست به اعتصاب  زدند.  

در ۲۳ اردیبشهت گذشته  کارگران در مقابل ساختمان اداری این شرکت تجمع کردند و نسبت به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و نیز عدم واگذاری آن در قالب سهام به کارگران اعتراض کردند.  

 روز ۲۹ مرداد ۹۷، یک بار دیگر کارگران شرکت لاستیک پارس ساوه تجمعی در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت برگزار کردند.

خسرو کیومرثی (عضو شورای  شرکت لاستیک پارس ساوه) در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا، از احتمال واگذاری این شرکت طی روزهای آتی خبر داده است. وی گفت‌ کارگران شرکت نگرانی‌های فراوانی به دلیل واگذاری شرکت دارند.

یکی از مقامات تشکیلات حکومتی خانه کارگر در ساوه گفت: «کارخانجات را در قالب خصوصی‌سازی نباید یک‌شبه رها کنند. نباید اجازه داد آقازاده‌ها و کارفرمایان نوظهور به این شکل قارچ‌گونه رشد کرده، و کارخانجات و واحدهای تولیدی را متصرف شوند».

علیرضا محجوب، نماینده مجلس ارتجاع و رئیس تشکیلات حکومتی خانه کارگر روز ۲آذر ماه طی مصاحبه‌ای با سایت  حکومتی «تابناک» گفت:‌ «تلاش ما برای سامان دادن به کارگران هفت‌تپه نتیجه‌ای نداشته است؛ با این نوع خصوصی‌سازی کشور را ویران کرده‌ایم!»

وی افزود : «قوانین واگذاری ما بر اساس سوداگری تنظیم شده‌اند. هفت‌تپه، تنها یکی از هزاران موردی است که شما می‌شناسید. من می‌توانم لیست ۲هزارتایی از این واگذاریها به شما بدهم که همه دارای اشکالات اساسی هستند و دیر یا زود گریبان (نظام) را خواهند گرفت».

 


 


 

  

 

 


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf64bb6a-d3d0-4f5d-80d4-0e604b29efb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات