728 x 90

تجارت کپتاگون به‌دستور رژیم ایران توسط حزب‌الله لبنان و رژیم اسد

بسته‌های مواد مخدر
بسته‌های مواد مخدر

به دستور رژیم ایران، شبه‌نظامیان لبنانی نقش عمده‌یی در تجارت کپتاگون غیرقانونی دارند و شبکه‌یی برای قاچاق و پولشویی ایجاد کردند که از آفریقا تا قاره آمریکا گسترش می‌یابد.

وبسایت مدیا آنلاین، روز ۴دیماه در مطلبی با عنوان «کپتاگون مواد مخدر اعتیاد آور، ناجی مالی حزب‌الله و سوریه شده است» درباره تجارت غیرقانونی به دستور رژیم ایران توسط حزب‌الله لبنان و رژیم اسد نوشت: شبه‌نظامیان لبنانی به رژیم اسد در تولید و توزیع میلیون‌ها قرص در سال کمک می‌کنند.
[بیروت] سال‌هاست که مشخص شده است که حزب‌الله از صنعت قاچاق مواد مخدر به‌عنوان یکی از بزرگترین منابع درآمد خود استفاده می‌کند.

به دستور ایران، شبه‌نظامیان لبنانی نقش عمده‌یی در این تجارت غیرقانونی داشتند و شبکه‌یی برای قاچاق و پولشویی ایجاد کردند که از آفریقا تا قاره آمریکا گسترش می‌یابد. ابتدا حشیش بود، اما اکنون گروه مورد حمایت ایران در حال گسترش به سمت مواد مخدر سخت‌تر و اعتیادآور است.
برای این کار، حزب‌الله زمین و املاکی را در مرز شرقی با سوریه خریداری کرده است، جایی که بیشتر کارخانه‌های کپتاگون در آن قرار دارد. برخی از مناطق این منطقه لبنان به‌عنوان مناطق نظامی بسته اعلام شده است که اجازه دسترسی به مقامات رسمی لبنان یا افراد غیروابسته به حزب‌الله را نمی‌دهد. شبه‌نظامیان لبنان به پولی که از این تجارت به دست می‌آید بسیار نیاز دارند، زیرا سرمایه‌گذار اصلی آن، رژیم ایران، به‌شدت از تحریم‌های اقتصادی غرب آسیب دیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70704d80-b108-4bb6-b092-6ccbbca25f74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات