728 x 90

تجارت رژیم ایران و آلمان نصف شد

ورشکستگی اقتصادی رژیم ایران - عکس از آرشیو
ورشکستگی اقتصادی رژیم ایران - عکس از آرشیو

اطلاعات اتاق بازرگانی آلمان نشان می‌دهد میزان تجارت میان رژیم ایران و آلمان طی ۴ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۸، چهل و نه درصد کاهش داشته است. به گزارش اطلاعات اتاق بازرگانی آلمان این روند هم‌چنان رو به پایین ادامه دارد.

بنا‌ به این گزارش کاهش تجارت رژیم ایران و آلمان به ۵۲۹میلیون یورو در ۴ماهه نخست سال ۲۰۱۹ تاثیر تحریم‌های آمریکا و نگرانی شرکتها از مجازات را نشان می‌دهد.

 

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران گفت: شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران.
وی گفت: آمریکا در تلاش است تا ۵۰میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت رژیم ایران را قطع کند.

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۳تیر از کاهش شدید صادرات نفت ایران خبر داد و به‌ نقل از شرکتهای ردیابی نفتکش‌ها اعلام کرد نفت خام صادراتی ایران به حدود ۲۴۰هزار بشکه در روز رسیده است.

 

آمریکا روز ۱۸اردیبهشت سال ۹۷از توافق هسته‌یی خارج شد و تحریم‌های سنگینی علیه رژیم ایران اعمال کرد.

به‌دنبال اعلام این تصمیم، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۱۲شرط را برای تغییر رفتار رژیم ایران و مذاکره برای رسیدن به توافق جدید اعلام کرد. توقف حمایت تهران از تروریسم، پایان دخالت نظامی در سوریه، و توقف برنامه موشکی بالستیک ایران، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های آمریکا بود.

روز جمعه ۱۱آبان۹۷آمریکا دور دوم تحریم‌های خود علیه رژیم ایران، که پس از اجرای برجام در دولت پیشین لغو شده بود را اعلام کرد.

تحریم‌های جامع نفتی و بانکی آمریکا علیه رژیم ایران از روز پنجم نوامبر، ۱۴آبان اجرایی شد، این تحریم‌ها شامل لیست‌گذاری و تحریم بیش از ۷۰۰مهره، نهاد، شرکت، از جمله بانکها و مؤسسات مالی و همچنین هواپیما و هواپیماسازی و کشتی‌های دیکتاتوری آخوندی بود که همگی به‌نحوی مستقیم یا غیرمستقیم، در خدمت اقدامات سرکوبگرانه رژیم در داخل و یا دخالت‌های، تروریسم و برنامه‌های موشکی و اتمی رژیم قرار دارند.

پیش از شروع مرحله دوم تحریم‌های دولت آمریکا علیه رژیم آخوندی، هشت کشور به‌طور موقت از تحریم نفتی رژیم ایران معاف شدند. هند یکی از این ۸کشور بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲اردیبهشت ۹۸تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

معافیتهای شش ماهه اعطاء شده از سوی آمریکا به هشت کشور خریدار نفت ایران، روز پنجشنبه ۱۲اردیبهشت۱۳۹۸، پایان یافت و واشنگتن اعلام کرد از این پس هر گونه واردات نفتی از ایران مشمول مجازاتهای فرامرزی وضع شده از سوی آمریکا خواهد شد.

روز۱۹فروردین ۹۸، کاخ سفید طی بیانیه‌یی ‌ لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

جمعه۱۷خرداد ماه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، بزرگترین و سود آورترین گروه پتروشیمی رژیم ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را در ارتباط با قرارگاه سپاه پاسداران (ضد خاتم الآنبیاء) تحریم کرد:

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است:

علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی ایران، شبکه‌ای گسترده‌یی از شرکت پتروشیمی وابسته به رژیم و نمایندگیهای فروش خارجی را تحریم کرده است. این شرکت و گروه‌های وابسته آن، ۴۰درصد کل ظرفیت تولید پتروشیمی ایران را در اختیار دارند و ۵۰درصد کل صادرات پتروشیمی رژیم را در دست دارند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری گفت: با هدف قرار دادن شبکه پتروشیمی رژیم ایران، ما قصد داریم منابع مالی بخش پتروشیمی را که از سپاه پاسداران حمایت می‌کنند، قطع کنیم. این اقدام هشداری برای سایر بخشهای پتروشیمی در ایران است که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی نکنند.

روز دوشنبه ۳تیر ۹۸، دونالد ترامپ خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع و دفتر او را تحریم کرد. همزمان ۸تن از سرکردگان سپاه پاسداران مورد تحریم خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. قرار شد یک هفته بعد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی هم تحریم شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bfec613-4636-48d6-abf9-12e03eb65dc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات