728 x 90

تجارت آلمان با رژیم ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نصف شد

تجارت با رژیم ایران
تجارت با رژیم ایران

به گزارش اداره فدرال آمار آلمان، تجارت این کشور با رژیم ایران در نیمه نخست سال جاری به‌دلیل تحریم‌های آمریکا به نصف رسیده است. صادرات آلمان به رژیم ایران از ژانویه تا ژوئن حدود ۴۹درصد کاهش یافته و به ۶۷۶میلیون یورو رسیده است.

طبق این آمار واردات آلمان از ایران نیز در ظرف شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹حدود ۴۴درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۱۰میلیون یورو رسیده است.

صادرات آلمان به ایران بعد از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ از طرف ایران و کشورهای پنج به‌علاوه یک که آلمان هم جزو آن بود افزایش پیدا کرده بود.

بعد از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های سخت و شکننده این کشور علیه ایران به تدریج کاهش پیدا کرد. بعد از لغو برجام از طرف دونالد ترامپ، بسیاری از شرکت‌های آلمانی به همراه دیگر شرکت‌های اروپایی بازار ایران را ترک کردند. آمریکا تهدید کرده است که هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با تحریم‌های این کشور مواجه خواهد شد.

شرکت‌های آلمانی بعد از این تهدیدها فعالیت‌های تجاری خود را در ایران متوقف و یا محدود کردند. این شرکتها نگرانند که در صورت ادامه معامله با ایران، ممکن است بازار تجارتی خود در آمریکا را از دست بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/141c8fdb-e87a-4c39-b82a-567608d00563"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات