728 x 90

تاون هال: زنان ایران راه آزادی را هموار می‌کنند - مقالهٔ استراون استیونسون

استراون استیونسون
استراون استیونسون

استراون استیونسون در مطلبی درباره زنان ایران راه آزادی را هموار می‌کنند که در تاون‌هال ۳مهر ۱۴۰۲ منتشر شده است نوشت: رژیم ایران خود را برای یک قیام مهم دیگر آماده می‌کند. شهریورماه مصادف با اولین سالگرد قتل مهسا امینی، دختر جوان کردی بود که پس از رعایت نکردن قوانین حجاب ظالمانه رژیم توسط پلیس گشت ارشاد آخوندها در تهران تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
مرگ او جرقه شورش عظیمی را برانگیخت که کل کشور را فرا گرفت. دهها میلیون نفر به این تظاهرات پیوستند که عمدتاً توسط زنان رهبری می‌شد. آخوندها ۷۵۰معترض را کشتند و بیش از ۳۰هزار نفر را زندانی کردند. زنان ایرانی در خط مقدم مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی قرار دارند. در واقع، جنبش اصلی اپوزیسیون دموکراتیک، مجاهدین خلق ایران (PMOI) توسط یک زن به نام مریم رجوی رهبری می‌شود.
در سالگرد این قیام، یگانهای مقاومت سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور و شبکه مقاومت فراخوانهایی را برای راه‌اندازی مجدد اعتراضات صادر کرده‌اند. نقش جامعه بین‌المللی و حمایت آن برای موفقیت جنبش دموکراسی خواهانه ایران بسیار مهم خواهد بود.
قدرتهای غربی اکنون باید سپاه پاسداران را در لیست سیاه خود قرار دهند و از سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی بخواهند که علی خامنه‌ای ولی‌فقیه فعلی، ابراهیم رئیسی و همفکران آنها را متهم کنند و آنها را برای جنایات علیه بشریت و نقض حقوق‌بشر مورد بازخواست قرار دهند. آنها باید در لاهه محاکمه شوند. روزهای ستمگران عمامه به‌سر به شماره افتاده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8a8f47d-4c9e-4747-bfd5-c5a4136f3435"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات