728 x 90

تاون هال: در تابستان ۶۷ رژیم ایران مرتکب نسل‌کشی شد، این یکی از دست‌آوردهای کلیدی گزارش نهایی جاوید رحمان است

جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷
جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷

سایت تاون هال - ۱۲مرداد ۱۴۰۳

در تابستان ۶۷ رژیم ایران مرتکب نسل‌کشی شد

این یکی از دست‌آوردهای کلیدی گزارش نهایی جاوید رحمان است

پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور آمریکا در سایت تاون هال نوشت: در تابستان ۶۷ رژیم ایران مرتکب نسل‌کشی شد. این یکی از نکات و دست‌آوردهای کلیدی از گزارش نهایی صادر شده توسط جاوید رحمان، درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران است.

گزارش جاوید رحمان از جمله بر قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ متمرکز بود که نزدیک به ۳۰۰۰۰قربانی گرفت.

او خاطرنشان کرد: این قتل‌عام و یک سری از کشتارهای دسته‌جمعی زیربنایی، توسط رژیم ایران به‌عنوان حمله به "دشمنان اسلام" توجیه می‌شود و در نتیجه نشان‌دهنده هدف نابودی با انگیزه مذهبی مطابق با تعریف نسل‌کشی است. هدف اصلی قتل‌عام ۶۷، گروه اصلی مخالف دموکراسی خواه، سازمان مجاهدین خلق ایران بود.

پروفسور ساشا شیهان در ادامه با یادآوری سرکوب قیام ۱۴۰۲ به‌عنوان بزرگترین چالش برای سیستم حاکم از زمان تأسیس آن پس از انقلاب۵۷ به‌عنوان ادامه سرکوب در دهه ۶۰ نوشت:

جاوید رحمان در گزارش نهایی [خود] بر اعمال وحشت عظیمی که رژیم ایران قادر به انجام آن است تأکید می‌کند. در حالی که این زمینه تاریخی به‌عنوان هشداری عمل می‌کند که چگونه می‌توان آن وحشت‌های گذشته را به‌راحتی در زمان حال نیز تکرار کرد.

در ادامه این مقاله آمده است: نزدیک به دو دوجین اعدام دیگر درست از شنبه گذشته انجام شده است. این اعدامها - نشانه روشنی [از این موضوع] است که حتی با نزدیک شدن به سالگرد دو سالگی قیام اخیر، رژیم هم‌چنان عمیقاً نگران تجدید ناآرامیهای عمومی به‌ویژه سازماندهی شده توسط مجاهدین خلق و جوانان فعال کشور است. تداوم این مخالفت باید جامعه جهانی را نسبت به پیروزی دموکراسی در ایران امیدوار کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f65418-69de-4c69-8e82-8f571f46baa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات