728 x 90

تانکر ترکرز: تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

دور زدن تحریمهای نفتی توسط رژیم ایران
دور زدن تحریمهای نفتی توسط رژیم ایران

تانکر ترکرز در گزارشی پیرامون تلاش رژیم ایران برای نقض تحریم‌ها نوشت: رژیم ایران از سال٢٠٢٠ با ایجاد شرکت‌های تلاش کرده است تا با استفاده از کشتی‌های حامل پرچم کشورهای دیگر بتواند نفت خود را به دور از تحریم‌های آمریکا در بازارهای جهانی به فروش برساند.
تانکر ترکرز نوشت: «ایران، ناوگان نفت‌کش‌های خود را به دستگاههایی مجهز کرده که با انتقال داده‌های نادرست، امکان یافتن موقعیت خود را دشوارتر می‌کنند و اکنون بخش عمده نفت ایران به‌منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا از این طریق به فروش می‌رسد».
کلیر جانگمن، رئیس دفتر گروه اتحاد علیه ایران هسته‌یی در این رابطه اظهار داشت رژیم ایران ٢٠٠ تا ٣٠٠فروند نفت‌کش دارد که ٢٠ تا ٣٠فروند از آنها قابلیت حمل ٢میلیون بشکه در ماه را دارند.

وال‌استریت ژورنال ماه گذشته در گزارشی نوشت پیش از این رژیم ایران در سال۲۰۲۰ فروش نفت خود را از طریق مخلوط کردن نفت خود با نفت عراق به فروش می‌رساند برای نمونه در مارس ٢٠٢٠ یک نفت‌کش ایرانی به نام «پولاریس ١» نفت کوره یا مازوت ایران را به یک تانکر حامل نفت عراق منتقل کرده است. نفت‌کش دیگر با عنوان «بابل» تحت مالکیت یک شرکت تحت مدیریت سلیم احمد سعید است.
سلیم احمد سعید یک تاجر عراقی‌الاصل بریتانیایی ساکن امارات که چندین شرکت تحت مالکیت و یا وابسته به او تا سال٢٠٢٠ سرگرم مخلوط کردن نفت ایران و عراق از طریق انتقال کشتی به کشتی در خلیج‌فارس بوده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80e7f0e7-65de-41a9-bc41-6cb0ca1e354d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات