728 x 90

سناتور تام کاتن: حمله رژیم ایران به نفتکشها، پاسخ نظامی به رژیم ایران را مشروع می‌کند

سناتور تام کاتن عضو ارشد سنای آمریکا
سناتور تام کاتن عضو ارشد سنای آمریکا

سناتور تام کاتن عضو ارشد سنای آمریکا روز یکشنبه ۲۶خرداد طی مصاحبه‌یی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ حمله رژیم ایران به کشتی‌های تجاری، پاسخ نظامی به این رژیم را مشروع می‌کند.

وی گفت: «چهل سال است رژیم ایران این نوع حملات را انجام داده است. تقریباً سه دهه قبل، شماری از کشتی‌هایی که در خلیج‌فارس تردد می‌کردند، برای جلوگیری از این حملات، پرچمهایشان را تعویض کردند. آمریکا حتی مجبور شد در آخرین سال جنگ ایران و عراق از نیروی نظامی در خلیج‌فارس استفاده کند.»

 

سناتور لیندزی گراهام عضو برجسته سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز در رابطه با فشار تحریم‌ها بر رژیم ایران گفت: رژیم ایران فشار را احساس می‌کند و ما آنها را به کورنر انداخته‌ایم. آنها جانورانی زخم‌خورده هستند آنها تنها زبان قدرت را می‌فهمند.

لیندزی گراهام افزود: مردم ایران دشمن نیستند. دشمن، رژیم مذهبی حاکم بر ایران است. ۱۵۰میلیارد دلاری که اوباما در رابطه با برجام به آخوندها داد برای ساختن ماشین جنگی این رژیم بکار گرفته شد.

لیندزی گراهام در مورد سیاست خارجی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من سیاست خارجی دونالد ترامپ را دوست دارم. طناب را به گردن آخوندها نگهدارید.

 

مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در کنگره آمریکا روز یکشنبه ۲۶خرداد در مصاحبه با فاکس‌ نیوز درباره وضعیت در ایران گفت: سران رژیم ایران در داخل کشور مشکلات خودشان را دارند. آنها با قیام جوانانشان مواجه هستند. اقتصاد آنها به سرعت رو به سقوط است.

کوین مک کارتی درباره اعمال تروریستی رژیم ایران در منطقه گفت: علامت قدرت تنها راهی است که بتوانیم صلح در این منطقه داشته باشیم. با آگاهی به کارهایی که رژیم ایران در گذشته انجام داده است. علامت قدرت این توانایی را می‌دهد که آرامش در آنجا داشته باشیم.

وی درباره حمله رژیم به نفتکشها گفت:‌ حمله به کشتی‌ها توسط رژیم ایران به این دلیل است که میلیاردها دلاری که آمریکا در زمان دولت اوباما به رژیم ایران داد، آنها با آن پول تروریسم در سراسر جهان را تأمین مالی کردند، از سوریه گرفته تا حوثیها که به عربستان سعودی و دیگران حمله کردند. آنها افسار پاره کردند به‌دلیل این‌که یک رئیس‌جمهوری بود که به آنها سخت گرفت و به درستی این کار را کرد. اینجا جایی است که ما باید تغییر را ببینیم. ولی اینجا جایی است که ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم رژیم ایران این‌طور رفتار کند و این اقدامات را انجام دهد. به یاد بیاورید که رژیم ایران گفت که هیچ ارتباطی با این کار نداشت. ولی ویدئو قایقهای تندروی آنها را نشان می‌دهد که به سمت کشتی می‌روند و یکی از بمبهایی که عمل نکرده بود را جدا می‌کنند که این بمب را نتوان ردیابی کرد که مربوط به آنها بود. آنها از این قایقهای تندرو موارد زیادی در گذشته علیه نیروی دریایی ما استفاده کرده‌اند. آنها فقط قدرت را می‌فهمند.

 

صبح پنجشنبه ۲۳خرداد، دو نفتکش که از امارات و عربستان در دریای عمان به سمت شرق آسیا در حرکت بودند هدف حمله رژیم ایران قرار گرفتند. چند ساعت بعد از این حمله، مایک پمپئو در یک نشست خبری، رژیم ایران را مسئول حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دانست.

وزیر خارجه آمریکا گفت رژیم ایران در تاریخ ۲۲آوریل جهان را تهدید کرد که روند انتقال نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و اکنون در جهت عملی کردن آن تهدید، تلاش می‌کند.

پیش از این بعد از حمله به ۴کشتی در آبهای امارات نزدیکی بندر فجیره دونالد ترامپ و مایک پمپئو رژیم ایران را عامل حمله به نفتکش‌ها معرفی کردند و آمریکا مدارکی که رژیم ایران در این حمله نقش داشت را در اختیار شورای امنیت قرار داد.

روز جمعه ۲۴خرداد یعنی یک روز بعد از واقعه حمله به دو کشتی در خلیج عمان رئیس‌جمهوری آمریکا، رژیم ایران را مسئول حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7aa3d1ee-e3ad-4c67-ae36-64dea385237b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات