728 x 90

تالاب شادگان در انتظار سرنوشت هورالعظیم، از برنامه‌های رئیسی جلاد

تالاب شادگان
تالاب شادگان

ترفند «رونق گردشگری»، اسم رمز دولت رئیسی برای نابودی محیط‌زیست در شمال و جنوب کشور شده است. تجارت نیوز به‌تاریخ ۱۰ اردیبهشت به‌نقل از محمد درویش، کارشناس محیط‌زیست، خطاب به دولت رئیسی نوشت: آنها «به‌دنبال این هستند که در شادگان، چاه نفت استخراج و واحدهای صنعتی احداث کنند. بسیار هم مایل هستند که تالاب کاملاً خشک شود».

تجارت نیوز افزود: «انگار که تالاب شادگان نیز باید در انتظار سرنوشت هورالعظیم باشد. همان دستی که هورالعظیم را خشکاند، حالا در شمایلی دیگر برای نابودی شادگان ظاهر شده است.»

تجارت نیوز در ادامه افزود: ابراهیم رئیسی، در روزهای اخیر به استان خوزستان سفر کرد. سفر او اما ارمغانی برای محیط زیست کشور که نداشت هیچ، دلهره‌ای هم به جان محلی‌ها و فعالان محیط زیست انداخت. رئیسی از طرح گردشگری تالاب شادگان گفت. علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست هم پیرو حرف‌های او، از آماده شدن این طرح تا یک ماه آینده خبر داد.

طرحی برای بزرگترین تالاب کشور که نامش در فهرست تالاب‌های بین‌المللی هم ثبت شده است. تالابی به وسعت بیش از ۵۰۰هزار هکتار که همین حالا هم وضعیت بغرنجی دارد. انگار که تالاب شادگان نیز باید در انتظار سرنوشت هورالعظیم باشد. همان دستی که هورالعظیم را خشکاند، حالا در شمایلی دیگر برای نابودی شادگان ظاهر شده است.

جزئیاتی از نقشه دولت سیزدهم برای این تالاب بین‌المللی منتشر نشده است، اما پازل‌ها را که کنار هم بگذاریم، هدفی بیش از گردشگری را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد هدف نابودی تالاب است نه احیا و رونق آن.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a687b99-9556-40b7-ae4a-88c6d5f9d023"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات