728 x 90

تأکید کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل بر ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل
کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل (سه‌شنبه ۱۴مرداد۹۹) در مصاحبه‌یی با مجمع امنیتی اسپن در خصوص امکان تمدید تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت گفت: «ما با یک انتخاب مواجه هستیم. انتخاب بین آزادی و استبداد. روسیه و چین هم تمایلی ندارند که رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی دسترسی داشته باشد. ما همه می‌دانیم که این یک رژیم بسیار یاغی است. شما نیازی نیست خیلی به عقب برگردید، فقط ببینید که این رژیم چطور با مردم خودشان رفتار می‌کنند. ما می‌خواهیم از مردم ایران حفاظت کنیم. می‌خواهیم از مردم یمن، سوریه، لیبی و لبنان، ونزوئلا حفاظت کنیم.
فکر می‌کنم که این واقعاً مهم است که ما زود این کار را شروع کردیم و وارد کارزار تحریم تسلیحاتی رژیم شده‌ایم. چرا که این یک مسأله حیاتی است که بر دنیا و نسلهای آینده تأثیر چه خواهد گذاشت. چین و روسیه تهدید به وتو کرده‌اند، بله این درست است. ولی من همین‌طور می‌دانم که آنها درک می‌کنند که اینجا با یک انتخاب مواجه هستند. این انتخابی است که آنها باید بکنند و آنها دستشان به خون آغشته خواهد شد.
کاری که من انجام داده‌ام صحبت با نمایندگان دائم شورای امنیت است و تأکید مجدد بر این کردم که در این رابطه یک انتخاب وجود دارد انتخابی بین آزادی و استبداد. و این یک انتخابی است که بر میلیونها نفر در سراسر دنیا تأثیر خواهد گذاشت و فکر می‌کنم که همه این را کاملاً می فهمند».

کلی کرافت در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی توضیح داد: «سلیمانی در حال طراحی چند حمله به ارتش آمریکا و متحدان همفکر ما بود و قبلاً هم این کار را کرده بود. این یک رژیم یاغی است. رژیمی است که خون‌ریزی را ترویج می‌کند. رژیمی است که مردم کشورش را اعدام می‌کند.
رژیم ایران اسد را سر پا نگه می‌دارد. دیکتاتوری که از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده می‌کند. آنها شورشیان حوثی در یمن را پشتیبانی می‌کنند. آنها در لبنان و لیبی عمل می‌کنند. ما علیه هر رژیمی که به نظامیان و پرسنل آمریکا آسیب بزند اقدام خواهیم کرد. و او، سلیمانی، هر روز هرج و مرج ایجاد می‌کرد. ما از هر ابزاری که داریم استفاده خواهیم کرد تا افرادی را که جان افراد را می‌گیرند و از افراد دیگر سوء‌استفاده می‌کنند، از صحنه حذف کنیم. این یک رژیم یاغی است و سلیمانی بخشی از آن بود. تعدادی از کشورهای دیگر هم اذعان دارند که وقتی که قاسم سلیمانی وجود ندارد، این به حفظ امنیت کشورهایشان کمک خواهد می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12746dcb-4fe5-4826-9cc7-ba499f29a267"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات