728 x 90

تأکید کشورهای عربی بر لزوم خلع‌سلاح گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان و حزب‌الله

حزب الشیطان لبنان
حزب الشیطان لبنان

یکی از شروط کشورهای عربی خلیج‌فارس، اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ شورای امنیت است که بر لزوم خلع‌سلاح گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان از جمله حزب‌الله لبنان تأکید می‌کند.
خبرگزاری رویترز روز جمعه ۸بهمن به‌نقل از منابعی که از محتوای نامه دولت لبنان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس آگاه است، گزارش کرد، لبنان تلاش کرده اطمینان دهد در این کشور فعالیت‌هایی علیه کشورهای عربی صورت نخواهد گرفت.
کشورهای عربی خلیج‌فارس که طی ماه‌های اخیر روابط پرحاشیه‌ای با لبنان داشته‌اند برای بهبود این روابط شرط گذاشته‌اند که دولت لبنان گروه حزب الشیطان را که وابسته به رژیم ایران است، مهار کند.
لبنان پاسخ خود به شروط کشورهای عربی را طی نشستی که روز شنبه ۹بهمن در کویت برگزار می‌شود ارائه خواهد داد، نخست وزیر لبنان گفته است، به کشورهای عربی خلیج‌فارس نمی‌رود تا در واکنش به درخواست این کشورها برای مهار حزب الشیطان، اسلحه‌های این گروه را تسلیم کند.
شایان یادآوری است که یکی از شروطی که کشورهای عربی خلیج‌فارس برای لبنان تعیین کرده‌اند، اعلام یک چهارچوب زمانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله قطعنامه ۱۵۵۹ مصوب سال۲۰۰۴ است که بر لزوم خلع‌سلاح گروه‌های شبه‌نظامی غیردولتی در لبنان تأکید می‌کند.
رویترز در همین رابطه می‌نویسد، نامه نخست وزیر لبنان، پاسخ دولت لبنان به این موضوع را نادیده می‌گیرد و صرفاً نسبت به قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه صلح عمومی و ثبات ملی ابراز احترام می‌کند. با این حال بو حبیب در مصاحبه خود با الجزیره عنوان کرده که اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ زمان می‌برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec1917f7-8d8d-4f0e-b111-70287b8a806f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات