728 x 90

تأکید وزیر سابق اطلاعات ملی آرژانتین بر قتل قاضی آلبرتو نیسمن توسط رژیم ایران

قتل آلبرتو نیسمن قاضی پرونده بمب‌گذاری آمیا توسط رژیم ایران
قتل آلبرتو نیسمن قاضی پرونده بمب‌گذاری آمیا توسط رژیم ایران

میگل آنخل توما، وزیر سابق اطلاعات ملی آرژانتین بر قتل آلبرتو نیسمن قاضی پرونده بمب‌گذاری آمیا توسط رژیم ایران تأکید کرد.

وی روز سه‌شنبه ۲۹فروردین ۱۴۰۲ در مصاحبه با رادیو رئال پولیتیک درباره جنایت علیه آلبرتو نیسمن گفت: «در مورد قتل ثابت شده است که افراد با تخصص قبلی شخصاً حضور داشتند و به من می‌گویند که زانینی دبیر حقوقی و فنی ریاست‌جمهوری آرژانتین با آلبرتو نیسمن تماس گرفته و گفته است در حمله به آمیا تحقیقات در مورد رژیم ایران را متوقف کند. واضح بود که نیسمان به آن توجهی نکرد و آن‌قدر به این کار ادامه داد که در نهایت ترور شد».

میگل آنخل توما در مورد جنایت آمیا تأکید کرد: «من هم‌چنین مشارکت نیروهای ویژه رژیم ایران در این حمله را رد نمی‌کنم، وی افزود: «در نهایت دروغها آشکار می‌شود و مسئولیتها نیز روشن می‌شود، زیرا این یک ترور بود، یک قتل با نیت سیاسی آشکار».

خاطرنشان می‌شود قاضی آلبرتو نیسمن در آپارتمان خود در بوئنوس‌آیرس در ژانویه ۲۰۱۵ با یک ضربه گلوله پیدا شد. در دسامبر ۲۰۱۷، یک قاضی فدرال در آرژانتین حکم داد که نیسمن به‌قتل رسیده است. این اولین بار بود که پس از مرگ نیسمن، پرونده به‌طور رسمی به‌عنوان قتل طبقه‌بندی شده بود.

قاضی نیسمن پروندهٔ دست‌داشتن بالاترین سرکردگان رژیم آخوندی در بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس را پیگیری می‌کرد؛ وی که قرار بود شواهد خود را دربارهٔ تبانی دولت وقت آرژانتین با رژیم ایران، برای لاپوشانی نقش رژیم آخوندی در این عملیات تروریستی به کنگرهٔ آرژانتین ارائه کند، در روز ۲۸دی ۱۳۹۳ و ساعاتی قبل از ارائهٔ شهادتش، در خانهٔ خود به‌قتل رسید.

قاضی آلبرتو نیسمن ثابت می‌کرد کریستینا فرناندز معاون رئیس‌جمهور آرژانتین با رژیم ایران تبانی کرد تا نقش رژیم ایران را در بمب‌گذاری سال۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس، بپوشاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ff2fdae-6916-4ef5-b942-77e4a4b1f6bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات