728 x 90

پیوستن کارگران پالایشگاه اصفهان به اعتصاب هزاران کارگر پالایشگاههای نفت و پتروشیمی – مریم رجوی

اعتصاب کارگران فاز ١۴ شرکت ای جی و جم ٢
اعتصاب کارگران فاز ١۴ شرکت ای جی و جم ٢

تنها در فاز ۱۴ پارس جنوبی ظرفیت تولید یک میلیون فوت گاز از کار افتاد

روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد، کارگران و کارکنان پالایشگاه اصفهان اعتصاب خود را شروع کردند و به کارگران اعتصابی پیوستند.

کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز اعتصاب کردند و دست از کار کشیده و شرکت را ترک کردند.

با تعطیلی کارخانه توسط کارگران عملاً ظرفیت یک میلیون فوت مکعب گاز تولیدی در فاز ۱۴ از کار افتاد.

هنگام خروج کارگران یکی از ایادی رژیم جلوی آنها را گرفت و گفت: «اگر چند دقیقه صبر کنید و نروید، فلانی می‌آید و شما را راضی می‌کند که به کار برگردید».

اما کارگران با قاطعیت به وی پاسخ دادند که هیچیک راضی نخواهد شد و شرکت را به‌صورت دسته‌جمعی ترک کردند.

کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون عسلویه نیز روز سه‌شنبه برای دومین روز در اعتراض به کمی حقوق اعتصاب کردند.

سخنان یکی از کارگران:

«عرض ادب داریم خدمت همه دوستان عزیز

امروز ۱۴مرداد۹۹ دومین روز اعتصاب نیروگاه برق بیدخون انشاءالله که بتونیم این اعتراضی که کردیم برای افزایش حقوق درستش کنیم واقعاً دم همه بچه‌ها گرم و درود به شرفتون».

کارگران پالایشگاههای آبادان، ماهشهر، قشم، پارسیان، و پارس جنوبی و شرکتهای پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی پارس فنل عسلویه و کارگران شرکت ای جی در میدان گازی عسلویه از روز در اعتراض به شرایط سخت کار، فقدان حداقل امکانات ایمنی و رفاهی، عدم پرداخت حقوق و مزایا اعتصاب کرده‌اند.

سایت حکومتی خبر فوری ۱۴مرداد اعتراف کرد: «روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه کارگران شرکت پتروشیمی رازی در ماهشهر خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند. نماینده کارگران شرکت پتروشیمی رازی با توجه به درخواست کارگران مبنی بر رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا بین کارگران رسمی و قرارداد مستقیم و پیمانکاری، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و بهبود وضعیت سرویسهای ایاب و ذهاب با توجه به وضعیت بد آب و هوایی در خوزستان، به دستور مدیرعامل شرکت پتروشیمی رازی، ممنوع الورود شد که همین موجب شد حدود ۶۵۰ نفر از کارگران در جلو ورودی این شرکت تجمع کنند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند».

خانم رجوی پایداری کارگران اعتصابی در تأسیسات و پالایشگاههای نفتی در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان و ایلام را که برای احقاق اولیه خود بپا خاسته‌اند ستود و از عموم زحمتکشان در سراسر کشور به‌ویژه کارگران و نفتگران خواست به پشتیبانی از آنان برخیزند.

خانم رجوی مدافعان حقوق کارگران و اتحادیه‌های کارگری را به محکوم کردن سیاست‌های ضدکارگری رژیم و حمایت از اعتراضات کارگران ستمدیده ایران فراخواند.

مریم رجوی: سازمان بین‌المللی کار باید رژیم آخوندی را به‌خاطر پایمال کردن حقوق کارگران و سرکوب آنان در لیست سیاه قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b75f915-4656-4f94-bd99-c5a2437f157e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات