728 x 90

تأثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار

دلار - عکس از آرشیو
دلار - عکس از آرشیو

در حالی که هفته گذشته اعلام شده بود که روز ۱۳تیر دور هفتم مذاکرات وین برگزار می‌شود، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در این مذاکرات اعلام کرد: مذاکرات به‌محض آماده شدن همه کشورهای شرکت‌کننده از سر گرفته می‌شود که هنوز این مسأله محقق نشده و ما زودتر از هفته آینده در وین دیدار نخواهیم داشت.

یک رسانه حکومتی نوشت: با توجه به روند مذاکرات و حضور نمایندگان جدید از سوی رئیسی، خوش‌بینانه‌ترین برداشت این است که هر گونه توافق رسمی به نیمه دوم کشیده می‌شود. فرسایشی شدن گفتگوها بنا بر دلایل متعدد و امنیتی دور از ذهن نخواهد بود و حتی در شش ماه آتی ممکن است شرایط سخت‌تری تجربه شود... از امروز همه پیامها به طرفهای مذاکره‌کننده پیام دولت جدید خواهد بود... و این مسأله ممکن است منجر به تأخیر یا حتی توقف مقطعی مذاکرات شود.

در همین حال رسانه‌های حکومتی از تأثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار خبر داده و نوشتند هفته گذشته قیمت دلار چهار درصد افزایش یافت و با تداوم این روند گرانی قیمت دلار هم‌چنان بالای ۲۵هزار تومان ماند. به‌نظر می‌رسد با جدی‌شدن مذاکرات سیاسی روند بازار ارز در روزهای آینده متفاوت از روزهای اخیر باشد. (سایت تجارت‌نیوز حکومتی ۱۳تیرماه)

قیمت دلار در روز یکشنبه با حدود ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۵هزار و ۴۵۰تومان رسید. (سایت بن‌بست دات کام ۱۳تیرماه)

بازار بورس نیز از صبح یکشنبه ۷هزار واحد کاهش داشت و شاخص کل بورس به یک میلیون و ۲۳۸هزار واحد رسید. (تلگرام حکومتی انتخاب ۱۳تیرماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/527b4bf7-f898-46c6-ab00-6c0acef5e661"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات