728 x 90

زنان سرشناس جهان در بیش از ۱۴کشور خواستار اخراج رژیم ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل شدند

قیام سراسری مردم ایران -۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران -۱۴۰۱

گروهی از رهبران برجسته زن جهان در بیش از ۱۴کشور روز یکشنبه ۸آبان با صدور نامه‌یی سرگشاده که روزنامه نیویورک تایمز اقدام به انتشار آن کرد خواهان اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون زنان سازمان ملل شدند.
در قسمتی از این نامه که با امضای هیلاری کلینتون، میشل اوباما و لورا بوش، سه بانوی اول، ملاله یوسف‌زی برنده جایزه صلح نوبل، اپرا وینفری برنامه‌ساز و مجری تلویزیون، کریستیا فریلند وزیر خارجه سابق کانادا و کریستینا فیگرز دبیر اجرایی سابق کنوانسیون سازمان ملل متحد در امور تغییرات آب‌وهوایی می‌باشد با تأکید بر سرکوب وحشیانه زنان توسط رژیم ایران آمده است «در همبستگی با زنان و دختران ایرانی که شجاعانه برای حقوق اساسی انسانی خود اعتراض می‌کنند، خشونت وحشیانه نیروهای امنیتی علیه معترضان مسالمت‌جو را محکوم می‌کنیم و خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد هستیم».


نویسندگان نامه هم‌چنین با اشاره به انتخاب ایران به‌عنوان عضوی از کمیسیون زنان سازمان ملل اعلام کردند: «اوایل سال جاری، در میانه نارضایتی حامیان حقوق زنان در سراسر جهان، ایران دوره چهار ساله‌ای را در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با عضویت ۴۵کشور آغاز کرد. این نهاد برجسته جهانی منحصراً به ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان اختصاص دارد. با توجه به ظلم‌ و ستم سیستماتیک طولانی‌مدت جمهوری اسلامی ایران بر زنان، آنها باید از انتخاب به‌عنوان عضو کمیسیون کنار گذاشته می‌شدند».
نویسندگان نامه هم‌چنین اعلام کردند که عضویت جمهوری اسلامی در این کمیسیون باعث از بین رفتن اعتبار کمیسیون «مقام زن» سازمان ملل متحد می‌شود.
نویسندگان نامه در پایان اضافه می‌کنند: «این لحظه حساسی برای رهبران جامعه جهانی است تا آشکارا و با لحن صریح حمایت خود را از حقوق زنان با همبستگی با زنان و دختران ایرانی نشان دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/063911c7-1ede-484e-925a-70d3ebf30bef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات