728 x 90

بیستمین روز حمله روسیه به اوکراین - توقف ستونهای روسیه

شلیک تانکهای روسی به خانه های مسکونی در ماریوپول
شلیک تانکهای روسی به خانه های مسکونی در ماریوپول

تازه‌ترین تحولات اوکراین

رویترز - اینترفاکس: نخست‌وزیر روسیه فرمان ممنوعیت صادرات غلات به اتحادیه اقتصادی اورآسیا را تا ۳۰ژوئن امضا کرد. ممنوعیت صادرات شکر به خارج از اتحادیه تا ۳۱ آگوست.

رویترز - دو منبع آگاه روز دوشنبه گفتند که مقامات کاخ‌سفید در حال گفتگو در مورد امکان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به اروپا در هفته‌های آینده برای گفتگو در مورد روسیه و اوکراین با متحدان خود هستند.

رویترز - بانک جهانی روز دوشنبه نزدیک به ۲۰۰میلیون دلار بودجه اضافی و برنامه‌ریزی مجدد را برای تقویت حمایت اوکراین از افراد آسیب‌پذیر تصویب کرد.

رویترز - مسکو از زمان آغاز تهاجم خود در ۲۴فوریه که مهمترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم است، هیچ‌یک از ۱۰شهر بزرگ اوکراین را تصرف نکرده است.

 

قطعات موشکهای شلیک شده توسط روسیه در شهرهای اوکراین

قطعات موشکهای شلیک شده توسط روسیه در شهرهای اوکراین

 

سخنرانی رئیس‌جمهور اوکراین در مجلس آمریکا

گزارش خبرگزاری فرانسه: نامه مشترک [رؤسای مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا] به نمایندگان مجلس: نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمایندگان و چاک شومر، همتای خود در سنا، در پیامی اعلام کردند: ما مشتاقانه منتظر این موقعیت خاص هستیم که از سخنرانی رئیس‌جمهور (ولودیمیر) زلنسکی در مجلس و سنا استقبال کنیم و حمایت خود را از مردم اوکراین که شجاعانه از دموکراسی دفاع می‌کنند، اعلام کنیم.

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه گفت که بر پوتین باید فشار حداکثری وارد کرد تا جنگ در اوکراین هر چه سریع‌تر پایان یابد و افزود که تحریم‌ها آلمان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

توئیت کیف ایندیپندنت - وزارت دفاع اوکراین: تخمینی از تلفات روسیه: ۱۲هزار سرباز، ۷۷فروند هواپیمای جنگی، ۹۰ هلیکوپتر، ۳۸۹دستگاه تانک...

 

انهدام گسترده تانکهای روسیه توسط اوکراین

انهدام گسترده تانکهای روسیه توسط اوکراین

 

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: تقریباً تمام پیشروی‌های روسیه در اوکراین متوقف شده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در جریان نشستی خبری با خبرنگاران گفت که نیروهای روسیه در حال حرکت به سمت کی‌یف در دو روز گذشته پیشرفت محسوسی نداشته‌اند. این مقام نظامی آمریکا گفت که حمله به سمت شهرهای چرنیهف و خارکیف نیز متوقف شده و نیروهای نظامی اوکراین هم‌چنان در حال دفاع از ماریوپل هستند هر چند این شهر در حالت محاصره قرار دارد.

این مسئول دفاعی ایالات متحده اضافه کرد روسیه در تلاش است تا نیروهای خود را به پشت سر ستون نظامی پیشرو در شمال پایتخت اوکراین منتقل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9866be56-ac64-4b79-8051-258338b797d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات