728 x 90

بیست و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین - نبردهای شدید ماریوپول + تصویر

نبردهای سنگین در ماریوپول
نبردهای سنگین در ماریوپول

تازه‌ترین تحولات اوکراین

رویترز - بنا‌ به‌گفته شورای شهر؛ هنوز اطلاعاتی در مورد تلفات بمباران مدرسه هنر ماریوپل در دست نیست.

رویترز - شورای شهر در ماریوپول اوکراین: نیروهای روسیه مدرسه هنر را بمباران کردند که در آن ۴۰۰نفر از ساکنان آن پناه گرفته بودند

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که محاصره شهر بندری ماریوپل توسط روسیه «تروریستی است که برای قرنهای آینده به یاد خواهد ماند»، در حالی که مقامات محلی گفتند که هزاران نفر از ساکنان آنجا با زور به آن سوی مرز منتقل شده‌اند.

رویترز - شورای شهر ماریوپل اوکراین گفت که نیروهای روسی هفته گذشته به‌زور چندین هزار نفر را از این شهر محاصره شده اخراج کردند، در اینحال روسیه از ورود «پناهندگان» از این بندر استراتژیک صحبت کرده بود.

رویترز - به‌گفته ۳منبع آگاه، ایالات متحده به‌طور غیررسمی با ترکیه احتمال ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه به اوکراین را برای کمک به این کشور برای مقابله با نیروهای متجاوز روسیه مطرح کرده است.

رویترز - مقامات شهر کی‌یف روز شنبه اعلام کردند که از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین، ۲۲۸نفر از جمله ۴کودک در پایتخت کشته شده‌اند.

رویترز - اولکسی دانیلف (Oleksiy Danilov)، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اوکراین ظرف چند روز محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشکهای جاولین و استینگر دریافت خواهد کرد.

 

فاکس نیوز (۲۹اسفند) - مصاحبه با الینا بانچنکو نماینده پارلمان اوکراین

الینا بانچنکو: اما باید بگویم که مردم اوکراین هرگز تسلیم نخواهند شد. به‌نظرسنجیهای اخیر که نگاه کردم که مربوط به یک هفته پیش بود به‌گفته یک گروه نظرسنجی اجتماعی اوکراینی ۹۲درصد مردم اوکراین معتقدند که اوکراین حملات روسیه را دفع خواهد کرد. ۸۰درصد مردم به نوعی در حال کمک به مردم هستند برخی به ارتش پیوسته‌اند و برخی به دفاع مدنی پیوسته‌اند برخی داوطلب شده‌اند و برخی به تخلیه مردم کمک می‌کنند و برخی کمکهای انسان‌دوستانه را تأمین می‌کنند و برخی پناهگاه برای پناهندگان تأمین می‌کنند. به این عدد توجه کنید ۸۰درصد مردم اوکراین دست به اقدام زده و وارد عمل شده‌اند و کمک می‌کنند تا اوکراین پیروز شود. این اتحادی است که حتی تصور آنرا در هیچ کشوری نمی‌توان داشت. ولی ما برای سرزمینمان می‌جنگیم. ما برای شهرها و خانه هایمان می‌جنگیم، ما فقط یک راه نجات داریم و آن هم راه پیروزی است.

مجری فاکس نیوز: جهان آنچه را که شما تاکنون انجام داده‌اید تحسین می‌کند. شما بیش از همه به چه چیزی نیاز دارید؟

نماینده الینا یانچنکو: ما قطعاً به سلاح بیشتر نیاز داریم. دفاع هوایی، سلاحهای مرگبار نیاز داریم و این مهم است که بموقع به‌دست‌مان برسد مهم است آنها را طی روزها و نه هفته‌ها و ماهها به اوکراین برسانند.

دوماً ما نیازمند تحریمهای بیشتر (علیه روسیه) هستیم. زیرا این وحشتناک است که اکثریت جمعیت روسیه هنوز از پوتین و جنگ حمایت می‌کنند! آنها از کشتار مردم اوکراین حمایت می‌کنند و این قابل‌قبول نیست. اگر کشوری شایستگی ندارد باید که تحریمهای بیشتری علیه پوتین اعمال شود.

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - خبرگزاری دولتی عربستان (SPA) روز شنبه گزارش داد شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان با بکتوم رستم، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اوکراین در ریاض دیدار کرد. دو طرف درباره بحران اوکراین گفتگو کردند و بر حمایت این پادشاهی از کاهش تشدید تنش، حفاظت از غیرنظامیان و جستجوی راه‌حل‌های سیاسی از طریق مذاکره و تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران تأکید کردند.

رویترز - میخائیلو پودولیاک، مذاکره‌کننده اوکراینی روز شنبه در توئیتر خود نوشت: چین باید «تصمیم درست» بگیرد و در محکومیت تجاوز روسیه به اوکراین به سایر کشورها بپیوندد.

رویترز - روسیه روز شنبه اعلام کرد که از موشکهای مافوق صوت خنجر (Kinzhal) برای انهدام یک انبار تسلیحات بزرگ در منطقه غربی ایوانو-فرانکیفسک اوکراین استفاده کرده است.

 

موشکهای خنجر که توسط میگ ۳۱روسی حمل می‌شود

موشکهای خنجر که توسط میگ ۳۱روسی حمل می‌شود

 

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه خواستار گفتگوهای صلح جامع با مسکو شد و گفت روسیه در غیراین صورت به نسل‌ها نیاز خواهد داشت تا از خسارات متحمل شده در طول جنگ بهبود یابد

رویترز - چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا در حال بررسی ایجاد یک صندوق همبستگی برای اوکراین برای کمک به ارائه خدمات اولیه در این کشور و رفع نیازهای فوری شهروندان است.

رویترز - اشپیگل- اچ آر مک مستر، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه‌یی از غرب می‌خواهد که تحویل تسلیحات به اوکراین را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. او هم‌چنین ۴ هدف را برای مقابله با «دیکتاتوری ها» در مسکو و پکن مطرح می‌کند.

مک مستر افزود بدیهی است که در ارتباط با بحران پناهجویان در اروپای غربی، فراتر از مرزها تشدید شده است. احتمال تشدید آن وجود دارد. می‌بینید که روسیه در حال حاضر با دریای سیاه مانند یک دریاچه روسیه رفتار می‌کند. این یک وضعیت خطرناک است. سؤال این است: ناتو، اتحادیه اروپا و بقیه جهان تا چه حد حاضرند کشتار اوکراینی‌ها را تماشا کنند؟ تخمینها حاکی از آن است که اگر روسیه به بمباران بی‌رویه شهرها ادامه دهد، ممکن است یک میلیون اوکراینی کشته و ۱۰میلیون پناهجو ایجاد شود.

مشاور امنیت ملی سابق گفت اگر اکنون به دو میدان نبرد کلیدی کیف و اودیسا نگاه کنید، واضح است که ما باید هر وسیله‌ای را برای جلوگیری از اشغال این مناطق موضعی توسط روس‌ها برای توپخانه و موشک و سپس استفاده از این مناطق برای بمباران، فراهم کنیم. شهرها می‌توانند به سیستم‌های هوایی پهپادی مسلح باشند، سیستم‌های دفاع هوایی میان‌برد هم هست که نه تنها برای رهگیری هواپیماهای روسی، بلکه برای رهگیری موشکها نیز طراحی شده‌اند.

رویترز - ۵۶۲ اسیر جنگی روسی در اوکراین نگهداری می‌شوند. ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر، در ۱۹مارس گفت که اوکراین طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه با آنها رفتار می‌کند

 

تصویری از تئاتر منهدم شده در شهر ماریوپول

تصویری از تئاتر منهدم شده در شهر ماریوپول

 

استمرار درگیریها در ماریوپل

نیروهای روسیه روز شنبه (۲۸اسفند) به سمت شهر بندری ماریوپل پیشروی کردند. گزارشهای مختلف از نبردهای سنگین در این منطقه خبر می‌دهد.
میخائیل ورشنین، افسر پلیس ماریوپل در ویدئویی گفت: «بچه‌ها و افراد مسن در حال مرگ هستند. شهر ویران و از روی زمین محو شده است». نیروهای روسیه پیش از این راه ماریوپل از دریای آزوف را قطع کرده‌اند و سقوط این شهر می‌تواند، کریمه را که روسیه در سال۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد، به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان تحت حمایت مسکو در شرق مرتبط کند.

وادیم دنیسنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین گفت که نیروهای اوکراین و روسیه در اطراف کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل درگیر شده‌اند. وی افزود که یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد اروپا در حال نابودی است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، گفت که محاصره ماریوپل به‌خاطر آنچه وی جنایات جنگی ارتش روسیه نامیده است در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی بامداد یکشنبه در یک نطق ویدیویی برای ملت اوکراین گفت: «چنین کاری با یک شهر صلح‌طلب، کاری که اشغال‌گران کرده‌اند، ترور است و برای قرن‌ها در یادها باقی خواهد ماند».

آقای زلنسکی به اوکراینی‌ها گفت که مذاکرات کنونی با روسیه «ساده و خوشایند نیست، اما لازم است». وی افزود که با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز شنبه درباره روند این مذاکرات صحبت کرده است.

آقای زلنسکی تأکید کرد: «اوکراین همواره به‌دنبال یک راه‌حل صلح‌آمیز بوده. علاوه بر این، ما هم‌اکنون طالب صلح هستیم».

او در عین‌حال گفت که ارتش روسیه حتی در برخی مناطق اجساد سربازان خود را هم جمع‌آوری نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار داشت: «در مناطقی که نبردهای شدیدی درگرفته است، اجساد سربازان روسی در امتداد خط دفاعی ما روی هم کپه شده‌اند. و هیچ‌کس این اجساد را جمع نمی‌کند».

او از جمله جنگ در نزدیکی چورنوبایفکا در جنوب اوکراین را مثال زد، جایی که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند مواضع خود را حفظ کنند و شش بار تهاجم روس‌ها را خنثی سازند و روس‌ها با این حال هم‌چنان «مردم خود را به قتل‌گاه می‌فرستند».

 

انتقال تسلیحات و مهمات کمکی به اوکراین

انتقال تسلیحات و مهمات کمکی به اوکراین

 

محموله جدید تسلیحاتی در راه اوکراین

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت که این کشور در چند روز آینده محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشکهای جاولین و استینگر را دریافت خواهد کرد.
متحدان اوکراین محموله‌های تسلیحاتی مختلفی را برای تقویت ارتش این کشور در برابر تهاجم روسیه تحویل داده‌اند. روسیه از انتقال چنین تسلیحاتی به اوکراین از سوی کشورهای عضو ناتو انتقاد کرده است.

 

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 0

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 1

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 2

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 3

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 4

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 5

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 6

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 7

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 8

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 9

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 10

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 11
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1679bb43-0662-4880-a35a-150d78353d09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات