728 x 90

بیست و دومین روز حمله روسیه به اوکراین - ارسال تسلیحات بیشتر

آتشباری سنگین شهرهای اوکراین توسط روسیه
آتشباری سنگین شهرهای اوکراین توسط روسیه

بایدن دستور منتقل کردن سلاح به مدافعان اوکراین را امضا می‌کند

وزارت دفاع ایالات متحده (۲۵آبان): رئیس‌جمهور جو بایدن دستوری را برای انتقال تجهیزات به ارزش ۸۰۰میلیون دلار برای کمک به مردم اوکراین برای دفاع از آزادی خودشان، امضا کرد.

بایدن بعدازظهر امروز در کاخ‌سفید گفت، «جهان در حمایت ما از اوکراین و عزم ما برای وادار کردن پوتین به پرداخت یک بهای بسیار سنگین متحد است». ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان برای ارائه کمکهای امنیتی و کمکهای بشردوستانه به مردم اوکراین کار می‌کند. رئیس‌جمهور گفت: «ما در روزها و هفته‌های آینده به انجام کارهای بیشتری ادامه خواهیم داد».

...

او گفت، آمریکا از مارس ۲۰۲۱، ۶۵۰میلیون دلار کمک امنیتی ارسال کرد. او گفت که این کمکها شامل تسلیحات ضدهوایی و ضد زرهی می‌شود که ارتش اوکراین از آنها استفاده زیادی کرده است. او گفت: «بنابراین، زمانی که تهاجم آغاز شد، آنها از قبل انواع تسلیحات مورد نیاز برای مقابله با پیشرویهای روسیه را در دست داشتند».

هنگامی که پوتین جنگ را آغاز کرد، ایالات متحده ۳۵۰میلیون دلار بیشتر فرستاد. آخر هفته گذشته، بایدن اجازه ۲۰۰میلیون دلار دیگر را برای حفظ جریان انتقال ثابت اسلحه و مهمات به اوکراین را صادر کرد.

 

شلیک موشکهای ضدتانک توسط نیروهای اوکراینی

شلیک موشکهای ضدتانک توسط نیروهای اوکراینی

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - تاراس زوبا، معاون وزیر کشاورزی اوکراین اواخر روز چهارشنبه گفت که محصولات گندم زمستانه اوکراین در شرایط خوبی هستند و این کشور امسال نان کافی خواهد داشت. اوکراین یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیشرو غلات در جهان است و تحلیلگران اوکراینی گفته‌اند که برداشت غلات در سال۲۰۲۲ ممکن است به‌دلیل تجاوز روسیه به اوکراین که باعث کاهش سطح کاشت شد، به‌شدت کاهش یابد. برداشت محصول گندم اوکراین در ۲۰۲۱ به ۸۶میلیون تن رسید.

رویترز - خشم بین‌المللی نسبت به تجاوز روسیه به اوکراین روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا مقامات آمریکایی و اوکراینی گفتند غیرنظامیانی که در صف نان و سرپناه در یک تئاتر بودند توسط نیروهای روسی کشته شدند

رویترز - جن ساکی، سخنگوی کاخ‌سفید روز چهارشنبه گفت که دولت بایدن هیچ اقدامی را برای کاهش تنش در تهاجم خود به اوکراین که حاکی از پیشرفت در مذاکرات بین رهبران روسیه و اوکراین باشد، نمی‌بیند.

- صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین خواست، هر چه زودتر عملیات نظامی علیه اوکراین را متوقف کند. اولاف شولتس مقاومت مردم اوکراین را «بسیار شایان توجه» خواند و گفت، حتی جمعیت روسی‌زبان اوکراین نیز مخالف تهاجم پوتین است.
- رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه (۲۵اسفند) در یک تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت که آنکارا در تلاش است تا رهبران اوکراین و روسیه با یکدیگر دیدار کنند.
- یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفته است که پیشروی ارتش روسیه در اوکراین به‌شدت کند شده و ظاهراً روس‌ها درصدد اعزام نیروی کمکی از مناطق دیگر به جنگ اوکراین هستند.
- ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف می‌گوید گلوله باران روسیه به چندین خانه در محله پودیل در حدود ۲.۵ کیلومتری «محله دولتی» که کاخ ریاست‌جمهوری در آن قرار دارد، آسیب رساند.
- قرار است امروز نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای رسیدگی به تشدید بحران انسانی در اوکراین برگزار شود. منابع دیپلماتیک گزارش دادند که در پی افزایش آتشباری روسیه به سوی مناطق غیرنظامی اوکراین در روزهای اخیر، آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایرلند، نروژ و آلبانی خواستار برگزاری این نشست شدند.

 

شلیک توپ علیه شهرهای اوکراین

شلیک توپ علیه شهرهای اوکراین

 

آمریکا باید خون‌ریزی در اوکراین را متوقف کند

فاکس نیوز: سناتور ریک اسکات می‌گوید آمریکا باید خون‌ریزی در اوکراین را با اعمال منطقه پروازممنوع یا دادن هواپیماهای بیشتر متوقف کند.

مصاحبه اختصاصی: سناتور ریک اسکات، که از سخنرانی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کنگره متأثر شده است، گفت: رئیس‌جمهور بایدن هر کاری را که برای شکست دادن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیاز است، از جمله (اعمال) منطقه پروازممنوع احتمالی، را به اوکراین بدهد و هر چیزی کمتر از آن سنگدلی و بی‌عاطفگی خواهد بود.

اسکات گفت: ما باید به آنها کمک کنیم تا مطمئن شویم که روسیه نمی‌تواند به کشتن بی‌رویه این بچه‌های کوچک ادامه دهد.

او گفت: بایدن باید به زلنسکی یا تمام هواپیماها و تسلیحات مورد نظرش را بدهد یا یک منطقه پروازممنوع برقرار کند.

یا این یا آن... کاخ‌سفید اختیار انجام این کار را دارد. اگر بایدن این کار را انجام ندهد. او فردی بی‌عاطفه و سنگدل است و هر روز که این کار را انجام ندهد، بچه‌های کوچک بیشتری هستند که جان خودشان را از دست می‌دهند...

 

نخست وزیر چک در بازگشت از کیف می‌گوید اوکراین به سلاحهای بیشتری نیاز دارد

ورشو - آسوشیتدپرس (۲۵اسفند): نخست وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی روز چهارشنبه پس از بازدید از کیف برای نشان دادن حمایت از اوکراین در دفاع از خودش در برابر تهاجم نظامی روسیه، به سلامت به اروپای مرکزی بازگشتند.

پتر فیالا، نخست‌وزیر چک، از کشورهای مختلف خواست تا اوکراین را به‌سرعت به مقادیر زیادی تسلیحات مجهز کنند تا این کشور بتواند به نبرد با نیروهای روسی که در تلاش برای تصرف پایتخت و دیگر شهرها هستند، ادامه دهد. فیالا پس از بازگشت به پراگ گفت: «ما باید بدانیم که (اوکراینی‌ها) برای استقلال ما، برای آزادی ما می‌جنگند و باید از آنها حمایت کنیم. این دلیلی است که ما به آنجا سفر کردیم تا به آنها نشان دهیم که تنها نیستند».

او و ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان و یانز یانسا نخست‌وزیر اسلوونی در جریان سفر خود به کی‌یف روز سه‌شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور، در زمانی که گلوله‌باران مستمر روسیه شهر و حومه آن را هدف قرار می‌داد، دیدار کردند. آنها با وجود نگرانی در مورد خطراتی که امنیت آنها را در حین سفر به یک منطقه جنگی تهدید می‌کرد، به سفر چند ساعته با قطار ادامه دادند و امیدوار بودند که حمایت بین‌المللی شجاعانه‌تر از اوکراین را برانگیزند. جاروسلاو کاچینسکی معاون نخست‌وزیر لهستان - رئیس حزب محافظه‌کار حاکم و قدرتمندترین سیاستمدار کشورش - نیز در این سفر حضور داشت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که همکاری نزدیک با زلنسکی برای متحدان غربی خوب است، اما او صراحتاً از سفر به کیف حمایت نکرد.

 

هر دو طرف درگیری روسیه و اوکراین از سازش صحبت می‌کنند

رویترز - کی‌یف/لویو، اوکراین: صحبت‌های جدید در مورد سازش از سوی مسکو و کیف در مورد موقعیت یک اوکراین خارج از ناتو، در روز چهارشنبه امید به پیشرفت احتمالی پس از سه هفته جنگ را افزایش داد.

رئیس‌جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی گفت مذاکرات دارد "واقع‌بینانه تر"می‌شود، در حالی که سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیشنهادهای مورد بحث"به یک توافق نزدیک هستند".

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که در ۲۴فوریه به نیروهای خود دستور ورود به اوکراین را صادر کرد، گفت که مسکو آماده است درباره وضعیت بی‌طرف برای همسایه خود گفتگو کند.

اما پوتین هم‌چنین گفت که روسیه به اهداف خود در اوکراین دست خواهد یافت و تسلیم آنچه او تلاش غرب برای دستیابی به تسلط جهانی و تجزیه روسیه خواند، نخواهد شد. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که عملیات نظامی "بر اساس برنامه پیش می‌رود."

روز بیست و یکم درگیری، در صحنه، در حالی‌که نیروهای روسی شهرها را محاصره و بمباران می‌کردند، شاهد خون‌ریزی بیشتری بود.

آمریکا می‌گوید نیروهای روسی ۱۰نفر را که در صف نان در شهر چرنیهیو ایستاده بودند، به ضرب گلوله کشتند. این کشور به شواهدی برای این حمله اشاره نکرد و روسیه نیز در مورد این ادعا که در بیانیه سفارت ایالات متحده مطرح شد، اظهارنظر نکرد.

فرماندار منطقه زاپوریژیای اوکراین گفت که نیروهای روسیه با توپخانه سنگین به کاروانی از مهاجران از شهر بندری ماریوپل در جنوب این کشور شلیک کردند که در نتیجه آن پنج نفر زخمی شدند. ارتش اوکراین گفت که کودکان نیز در میان قربانیان هستند. روسیه می‌گوید غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

با گذشت سه هفته از درگیری، نیروهای روسی با متحمل شدن خسارات سنگین و شکست در بزرگترین شهرهای اوکراین در جنگ، در دروازه‌های کی‌یف متوقف شده‌اند، مقامات غربی می‌گویند که مسکو انتظار داشت ظرف چند روز پیروز شود.

قرار بود مذاکرات روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی از طریق یک ارتباط ویدیویی انجام شود.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی شبانه گفت: «دیدارها ادامه دارد و من مطلع هستم که مواضع در جریان مذاکرات از قبل واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد.

کرملین اعلام کرد که طرفین درباره موقعیت اوکراین مشابه وضعیت اتریش یا سوئد، هر دو عضو اتحادیه اروپا که خارج از ائتلاف نظامی ناتو هستند، بحث می‌کنند.

 

نبردهای سنگین در حومه شهرهای اوکراین در جریان است

نبردهای سنگین در حومه شهرهای اوکراین در جریان است

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از دستور دیوان عدالت بین‌المللی (ICJ) روز چهارشنبه برای توقف اقدامات نظامی روسیه در اوکراین استقبال کرد.

رویترز - دیوان عدالت بین‌المللی (ICJ) روز چهارشنبه به روسیه دستور داد تا اقدامات نظامی را که در ۲۴فوریه در اوکراین آغاز کرده بود، متوقف کند.

رویترز - میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، روز چهارشنبه از بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواست تا دفاع هوایی اوکراین را گسترش دهد، حضور نیروهای آمریکایی در جناح شرقی ناتو را تقویت کند و از کشورهای اروپای شرقی بازدید کند.

رویترز - رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اوکراین در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه روسیه پیروز شده است.

رویترز - جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، روز چهارشنبه با نیکولای پتراشف، دبیر شورای امنیت روسیه، در اولین تماس سطح بالا که به‌طور علنی بین دو کشور از زمان حمله به اوکراین فاش شد، صحبت کرد و به پتراشف در مورد عواقب «هر گونه اقدام احتمالی روسیه» برای استفاده از سلاحهای شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین هشدار داد

رویترز - جو بایدن ۸۰۰میلیون دلار کمک امنیتی افزوده به اوکراین را در روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد، اما موضع وی در مورد «منطقه پرواز ممنوع» پس از درخواست فوری رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از کنگره آمریکا برای کمک نظامی برای جلوگیری از حملات بیشتر روسیه تغییر نکرده است.

رویترز - ژان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که فرانسه می خواهد واردات گاز و نفت روسیه را تا سال۲۰۲۷ پایان دهد

رویترز - بن والاس، وزیر دفاع انگلستان گفت که این کشور در حال تأمین موشکهای ضدهوایی استار استریک (دوش پرتاب ضدهواپیما) به اوکراین است.

رویترز - پوتین روز چهارشنبه گفت که روسیه آماده است در مورد وضعیت بی‌طرف اوکراین در مذاکرات با هدف پایان دادن به خصومتها در آنجا گفتگو کند، اما مسکو هم‌چنان به اهداف عملیات نظامی خود که «برنامه‌ریزی می‌کرد» دست خواهد یافت.

رویترز - پوتین روسیه می‌گوید: ما نمی‌خواهیم اوکراین را اشغال کنیم

رویترز - زلنسکی به کنگره آمریکا: ما همین حالا به شما نیاز داریم، «پرل هاربر» را به یاد بیاورید.

رویترز - خدمات اورژانس در منطقه خارکیف اوکراین می‌گوید حداقل ۵۰۰نفر از ساکنان شهر خارکیف از زمان تهاجم روسیه کشته شده‌اند.

آلبوم مقاومت اوکراین - گزارش تصویری

آلبوم مقاومت اوکراین پر از صحنه‌های زیبا و تأثیرگذار است. حضور لطافت کودکانه در کنار سلاحهای سنگین و مناطق ویران شده توجه را جلب می‌کند. صحنه‌های خداحافظی مادران و پدران با کودکان خود، دردناک و تکان‌دهنده است.

جابجا زنان اوکراینی در میدان نبرد حضور دارند و غرور در عمق چشمانشان می‌درخشد.

در این آلبوم حماسی زندگی با تمام رنج ها و سختی‌هایش ادامه دارد. ادامهٔ آن را می‌توان در گرمی چشم‌ها و چهره خندان مقاومت دید. ترس از بمب و موشک نتوانسته است یک ملت مقاوم را تحت سلطه خود درآورد.

عکس‌ها را با هم ورق می‌زنیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c8740e8-8fad-49d8-ad77-1eb698a1a1ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات