728 x 90

بیست و هشتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه - ۲۸مهر۹۸
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه - ۲۸مهر۹۸

کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیست و هشتمین روز اعتصاب خود در حمایت از همکاران اخراجی خود و عدم امنیت شغلی و خواست لغو خصوصی‌سازی و هم‌چنین پایان دادن به پرونده‌سازی برای کارگران امروز یکشنبه ۲۸مهر، به اعتصاب خود ادامه دادند.

لازم به یادآوری است که دفترچه‌های درمانی کارگران نیشکر هفت‌تپه بیش از دو ماه است که تاکنون تمدید نشده است.

همچنین بنابه گزارشی از هفت تپه، ماموران بدنام اطلاعات شوش، روز پنجشنبه ۲۵مهر ۹۸ برای دستگیری یکی از کارگران به‌نام یوسف بهمنی به منزل این کارگر واقع در منازل سازمانی هفت‌تپه، هجوم بردند.

 

عباس داوری مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت درباره بالا گرفتن اعتراضات کارگری میهنمان،  از جمله کارگران آذرآب اراک و نیشکر هفت‌تپه به‌رغم سرکوب آخوندی روز ۱۸ مهرماه ۹۸ در مصاحبه‌یی با سیمای آزادی گفت:

«با سلام به کارگران عزیز به‌خصوص کارگران مقاوم آذرآب اراک و نیشکر هفت‌تپه و همین‌طور کارگران دیگر. اول باید ببینیم زمینه‌های به‌وجود آمدن چنین اعتراض‌هایی چیست؟ می‌دانید وقتی که ما یک نگاه سطحی به جامعه ایران بکنیم، واقعاً دل آدم به درد می‌آید انگار که کشور را دو قسمت کامل کردند، یک طرفش سران حکومت هستند، با قصرهای اشرافی و وسائل تفریحی بسیار بسیار خیره کننده و طرف دیگرش مردم به‌خصوص این زحمتکشان و کارگران‌مان هستند که واقعاً در فقر دست و پا می‌زنند. خود رژیم گفته است که خط فقر از هشت میلیون عبور کرده است. در حالی‌که برای همین امسال حداقل دستمزدی که برای کارگران گذاشته‌اند حدود یک و نیم میلیون تومان است. بنابراین وقتی به این اوضاع و احوال نگاه می‌کنیم و به این گرانی سرسام آوری که وجود داره نگاه می‌کنیم، به‌عنوان مثال خود رژیم نوشته که در شش ماه گذشته سبد غذایی، بیش از صددرصد افزایش یافته است. خب کارگران در چنین حالتی حتی حقوق خودشان را نمی‌گیرند. وقتی نگاه می‌کنیم به کارگران ما چی می‌خواهند. کارگران ما امنیت شغلی ندارند، حقوق معوقه خود را نمی‌توانند دریافت کنند. این حقوقهایی که معوقه هست تحت نام حقوق معوقه است اینها را واقعاً این سرمایه‌دارها می‌دهند ازش سود می‌برند به این دلیل نمی‌دهند. خوب ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کارگران ما همینها را می خواهند امنیت شغلی می خواهند بعد حقوق معوقات را می خواهند....». ( ادامه مطلب)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcf94a65-0dc0-4644-b5b8-93ef06ab1e4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات