728 x 90

بیست‌ونهمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

اعتصاب زندانیان سیاسی
اعتصاب زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام بیست ونهمین هفته اعتصاب غذا در سه‌شنبه‌های نه به اعدام را در زندانهای مختلف برگزار کردند زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند:
از بهمن‌ماه ۱۴۰۲، وقتی "کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام"آغاز شد؛ در اعتراض به موج اعدام زندانیان عادی و سپس اعدام جوانان هموطن کرد و اهل سنت بود که با اعدام‌های سیاسی زنده‌یاد محمد قبادلو و فرهاد سلیمی ادامه یافت، در این ۲۹ هفته، هفته‌یی نبود که شاهد استفاده حکومت از این مجازات قرون‌وسطایی در زندانها نباشیم. اما وقتی که پس از سقوط بالگرد جلاد ۶۷ و برپایی نمایش"انتصابات"، سازمان سرکوب حکومت اعدامی تا سرحد ممکن اعدام زندانیان را کاهش داد، ما زندانیان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام هشدار دادیم که این کاهش مصلحتی است و موج گسترده‌یی از اعدام زندانیان را در پی خواهد داشت.
در کمال تأسف حاکمان استبداد دینی و کارگزاران سازمان سرکوب و ارعاب آن‌، هم‌چون دزدان که از فرصت شلوغی و هیاهو استفاده کرده و مال مردم را می‌دزدند از فرصت برگزاری بازیهای المپیک در پاریس و اخبار پیرامون آن و رکوردشکنی‌ها بهره برده و از سه‌شنبه گذشته تاکنون با اعدام بیش از ۴۵ نفر از هموطنان زندانی که ۲۹ نفرشان تنها در یک روز و ۲۶ نفر آنها به‌صورت دسته‌جمعی در زندان قزلحصار بود، رکورد "قتل حکومتی"و اعدام را در چند سال اخیر شکستند؛ رکوردشکنی ننگینی که در صدور احکام اعدام نیز ادامه یافته و در چند هفته اخیر دهها نفر از زندانیان سیاسی را در روند دادرسی مبهم به اتهام استبداد ساخته"بغی و افساد فی الارض"به اعدام محکوم کردند، از جمله آخرین موارد آن صدور حکم اعدام برای ۶ زندانی سیاسی _ عقیدتی اهل سنت توسط بی‌دادگاه انقلاب مشهد بود که جانشان در خطر است. همه اینها بعد از تحلیف پزشکیان بود که در آن گفت:"ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است"؛ در حکومت اعدام"امنیت" چنین معنا می‌شود.
ما زندانیان کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"ضمن محکوم کردن شدید نقض حقوق بنیادین همبندی‌هایمان در زندانهای مختلف کشور و گرفتن"حق زندگی"این عزیزان به‌ویژه زنده یاد رضا رسایی با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرده و مقاومت در برابر این"توحش" را حق خود می‌دانیم. چنانکه شاهد اعتراضات اخیر در زندانهای مختلف از جمله زندان لاکان رشت و بند زنان زندان اوین بوده‌ایم. در بند زنان زندان اوین، زندانبانان وحشی زندانیان معترض را مورد حمله و سرکوب قرار دادند؛ سرکوبی که قطعاً مانع تداوم این اعتراضات نخواهد شد و ما را مرعوب نخواهد کرد.
زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در ادامه بیانیه خود نوشتند:
ما اعضای این کارزار کماکان از همه وجدانهای بیدار در داخل و خارج از کشور در کمال فروتنی می‌خواهیم پیش از آن که دستگاه سرکوبِ استبداد دینی حاکم بر ایران بار دیگر صدها و هزارها زندانی عمومی و سیاسی را در سالنهای اعدام زندانهای قزلحصار، کرج، ارومیه، زاهدان، مشهد و دهها زندان دیگر کشور با سبعیت حلق‌آویز کند با همه توان علیه اعدام بپا خاسته و از کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"به هر شکل ممکن حمایت کنند.
در آخر ضمن گرامی داشت یاد همه قربانیان مجازات غیرانسانی "اعدام"و تأکید بر لزوم"لغو اعدام" برای بیست نهمین هفته پیاپی امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ما در ۱۸ زندان از جمله زندان اوین (بندزنان، بند۴، ۶و۸)، زندان قزلحصار (واحد۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان خوی، زندان نقده، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان اردبیل، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان لاکان رشت، زندان قائم‌شهر و زندان مشهد در اعتصاب غذا خواهیم بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc577f4b-d457-40c3-acd6-3656b1c56664"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات