728 x 90

بیانیهٔ ۱۰۳تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان از همه احزاب در آستانهٔ گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیهٔ ۱۰۳تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان از همه احزاب در آستانهٔ گردهمایی جهانی ایران آزاد
بیانیهٔ ۱۰۳تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان از همه احزاب در آستانهٔ گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیهٔ ۱۰۳تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان از همه احزاب در آستانهٔ گردهمایی جهانی ایران آزاد

حمایت از قیام مردم ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، محکومیت نقض حقوق‌بشر، تروریسم و بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی

بیانیهٔ ایران پس از انتصاب رئیسی جلاد توسط پارلمانترهای انگلستان

در کنفرانس با حضور بارونس ورما، ترزا ویلیرز، دیوید ایمس، دیوید جونز، استیو مک کیب، جیم شانون و توبی پرکینز

بیانیه ایران بر ضرورت رسیدگی سازمان ملل و جامعهٔ جهانی به‌موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷ تأکید می‌کند

۲۰وزیر پیشین انگلستان و شماری از رؤسای کمیته‌های پارلمانی بیانیهٔ ایران را امضا کرده‌اند

بیانیهٔ ایران

بیش از ۴۰سال است که جهان با چالش برخورد با رژیم دیکتاتوری مذهبی در ایران روبه‌رو بوده است. پس از سقوط دیکتاتوری سلطنتی مردم ایران انتظار داشتند به‌آزادی و دمکراسی دست یابند. اما، رژیم جدید مذهبی به‌آنها و آرزوهایشان برای دموکراسی و حقوق‌بشر خیانت کرد.

فقدان یک سیاست مسنجم، توهم ظهور یک جناح مدره از درون رژیم، و بی‌عملی جامعهٔ بین‌المللی، همه غیرسازنده بوده‌اند.

در نتیجه، ما دولتمان را فرا می‌خوانیم نگرانی‌ها و توصیه‌های ما را در رابطه با اتخاذ سیاست درست در قبال ایران در نظر بگیرد.

۱-ما نگرانی‌های عمیقمان را نسبت به‌نقض مداوم حقوق‌بشر در ایران ابراز می‌کنیم. در دوران روحانی ۱۱۴زن اعدام شدند. این شمار از اعدامها، رژیم ایران را به اعدام‌کنندهٔ شمارهٔ یک زنان در جهان تبدیل می‌کند. بی‌عملی سازمان ملل و جامعهٔ بین‌المللی در پاسخ‌دادن به‌وضعیت وحشتناک حقوق‌بشر در ایران، از جمله قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۶۷، رژیم حاکم را جری کرده و منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع شده است.

۲-ما نسبت به‌استفادهٔ رژیم ایران از تروریسم در خاک اروپا علیه مخالفانش و فقدان یک واکنش مناسب از سوی کشورهای اروپایی نگرانیم. محکومیت یک دیپلمات رژیم ایران و همدستانش در بلژیک در فوریه۲۰۲۱، به‌جرم تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سالانهٔ شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، نشان داد که وزارت‌خارجهٔ رژیم تهران به‌همان اندازه وزارت اطلاعات و امنیت این رژیم در تروریسم دست دارد.

۳-ما نگرانی‌های شدیدمان را نسبت به‌فعالیت‌های شرورانهٔ رژیم ایران در منطقه از طریق تروریست‌های نیابتی‌اش ابراز می‌کنیم.

اکنون زمان آن است که برای (حکومت) تهران روشن شود چنین رفتاری دیگر تحمل نخواهد شد.

۴- ما نگرانی‌های شدیدمان را نسبت به‌برنامهٔ تسلیحات اتمی (رژیم) ایران و انکار، فریبکاری و دورویی رژیم ابراز می‌کنیم. رژیم وجود حتی یکی از سایت‌هایش را هم قبل از افشا شدن آن توسط اپوزیسیون یا منابع دیگر اعلان نکرده است. این رژیم از منفعت‌های (ناشی از برجام) برای گسترش بیشتر فعالیت‌های شرورانه‌اش در سراسر خاورمیانه و دیگر نقاط استفاده می‌کند.

۵- حلقهٔ مفقودهٔ سیاست ما، نادیده‌گرفتن شرایط عینی در ایران و اشتیاق مردم ایران برای آزادی و دموکراسی است. در تظاهرات سراسری در طول چند سال گذشته، مردم ایران به‌طور آشکار و با صدای بلند فرضیهٔ میانه‌روها در مقابل سخت‌سران را نفی کردند و خواست خود را برای تغییر واقعی ابراز داشتند، نتیجه‌یی که (تحققش) هم‌چنان در دست مردم ایران و جنبش مقاومت آنها است.

۶- ما بر این باوریم که برنامهٔ ۱۰ماده‌یی ارائه‌شده توسط ر‌ئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی و فراخوانهای او برای برقراری یک جمهوری در ایران بر اساس انتخابات آزاد و عادلانه، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، منع تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی و قومی و یک ایران غیراتمی، شایستهٔ حمایت ماست.

۷- ما از دولتمان می‌خواهیم با اتخاذ یک سیاست قاطع را در قبال رژیم ایران، سران آن‌را به‌خاطر سرکوب مردم ایران، تروریسم در اروپا، دخالت در منطقه و به‌گروگان گرفتن دوتابعیتی‌ها، مورد حسابرسی قرار دهد و تا زمانی که این رژیم به‌رفتار شرورانهٔ خود ادامه می‌دهد، خواهان اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه آن هستیم.

ما دولتمان را فرا می‌خوانیم که در کنار مردم ایران و خواستهای آنها برای حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی قرار بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9777b868-7ce8-492d-93c4-518c29ed367c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات