728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٴ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران؛ محکومیت توپ‌باران مناطق مسکونی کورین و شورو در بلوچستان ایران

بیانیهٔ کمیتهٴ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران
بیانیهٔ کمیتهٴ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران

بیانیهٔ کمیتهٴ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران

محکومیت توپ‌باران مناطق مسکونی کورین و شورو در بلوچستان ایران

کشتار مردم و زنان و کودکان جنایت جنگی دیکتاتوری مذهبی است

 

ما هم‌چنان با تأیید نظرات خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت

بر ارجاع پرونده جنایات رژیم علیه مردم و مقاومت ایران به‌شورای امنیت

برای اقدامات فوری و لازم‌الاجرا تأکید داریم

 

 

بیانیهٔ کمیتهٴ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران – ۲ژانویه ۲۰۲۲:

طی روزهای گذشته رژیم دیکتاتوری-تروریستی حاکم بر ایران، موج جدیدی از سرکوب و حملات وحشیانهٔ نظامی و جنگی را علیه مردم به‌ستوه آمدهٔ ایران در مناطق محروم و فقیرنشین بلوچستان ایران، به‌ویژه در مناطق و روستاهای کورین زاهدان، شورو و سعدآباد به‌پیش برده است.

طبق گزارشهای دریافتی از منابع مقاومت ایران مشخص شد که در دو روز گذشته حوالی روستای سعیدآباد گلوگاه در بخش کورین، نیروهای نظامی سپاه به‌سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.

گزارشها حاکی است که نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای، نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، مناطق مختلف از جمله روستای شورو را توپ‌باران کرده‌اند که منجر به‌تخریب منازل مسکونی مردم و کشته‌شدن دست‌کم سه تن شامل یک زن و یک کودک ۱۲ساله شده است.

این اقدام غیرانسانی توسط رژیمی که دست‌کم در ۶۸قطعنامهٔ سازمان ملل از جمله در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در دسامبر۲۰۲۱ به‌دلیل نقض گسترده و سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم شده است، در عداد یک جنایت جنگی است و عاملان و آمران آن باید مورد حسابرسی و محاکمه در دادگاههای بین‌المللی قرار بگیرند.

طی هفته‌های گذشته در سراسر ایران، به‌رغم فاجعهٔ اسفبار کرونا با موجی از سلسله تظاهراتها و اعتصابات صدها هزار نفره مردمی، مواجه بوده‌ایم. از کشاورزان متحصن و قیام مردم اصفهان در اعتراض به‌چپاول آب زاینده رود توسط سپاه پاسداران، قیامهای معلمان و فرهنگیان در بیش از ۲۰۰شهر ایران به‌دلیل تبعیض و چپاول حقوق‌هایشان، تا سرکوب کارگران، دامداران، پرستاران و کادرهای درمانی به‌خاطر دزدی‌های نجومی سپاه پاسداران و سران رژیم ولایت فقیه خامنه‌ای و رئیسی و اشاعهٔ فقر گسترده در میان عمدهٔ اقشار مردم ایران کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران، استمرار این جنایتها را توسط رژیم ولایت فقیه و سپاه پاسداران سرکوبگر آن قویاً محکوم می‌کند.

ما هم‌چنان با تأیید نظرات خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران، برای ارجاع پرونده این جنایات رژیم علیه مردم و مقاومت ایران به‌شورای امنیت سازمان ملل برای اقدامات فوری و لازم‌الاجرا تأکید داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6bf81c9-d66b-4d8c-b771-14a4b9b3774d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات